Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:55

marsmars schreef:
nuka schreef:
heb ook uit zeer betrouwbare bron gehoord dat er in zh rhino is, de neuro variant.
dit is tegen deze bron ook bevestigd door de dierenarts.
zal vanmiddag dus bij het knhs ook naar buiten komen, want die schijnen ook op de hoogte te zijn!

Er zijn in dit topic al 100 uit zeer betrouwbare bronnen neurovarianten genoemd waarvan er nog steeds maar 3 bevestigd zijn.

En toch is dit geval helaas wel waar..

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:55

heeft er dan nog niemand van jullie gebeld met de knhs?? Mijn staleigenaar kwam erg zeker van zijn zaak over...Hij had ze gesproken en het werd met minstens 3 weken verlengd??

SplashIsLief

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:58

3 weken? Waarom dat? Is de incubatie tijd ook opeens langer geworden? :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:59

We zullen het vanmiddag van de KNHS horen aangezien ze een bericht uit zouden brengen.

Denk dat er al voldoende mensen naar het KNHS bellen op dit moment :')

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:00

Heb jij wel gebeld dan?

En als het wel waar is wordt ik er nog niet anders van, dan blijf ik gewoon wat langer thuis. Nog steeds geen reden tot paniek :)

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:02

Hoelang duur het nog tot dat de rhino virus helemaal vrij is geplaatst? Dat je je paard weer gewoon kan vervoeren?
Want ik heb me ingeschreven voor een crosstraining in Moordrecht 25 maart, maar moet alleen nog betalen. Maar is het dan weer groen om je paarden te verplaatsen etc? Of hoellang duurt het nog tot dat de rhino groen is verklaard zegmaar?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:02

rowo schreef:
Loetie84 schreef:
Onze stal is idd ook tot vrijdag hoe dan ook dicht, maar 3 km verderop worden er op de rijvereniging gewoon weer lessen gegeven. Dat verbaasd mij gewoon. Is een lesje dan echt zo belangrijk dat gister niet gewoon nog even afgelast had kunnen worden? Het risico was gister namelijk naar mijn mening even groot als vorige week, aangezien de incubatietijd nog niet voorbij was. :?

Als onze clubles vnvd doorging was ik ook wel gegaan :o Ik vermijd contact gewoon en we lessen alweer buiten waar de kans op verspreiding nog kleiner is. Daarnaast is er hier in de buurt niets spannends aan de hand.

Maar ja... ik ben er waarsch te nuchter onder :D

Ja ik ben het met je eens hoor, ik was ook gegaan als mijn stal niet op slot had gezeten.
Maar waarom zou een rijvereniging 1 week de lessen afgelasten. Dat zijn halve maatregelen. Doe het dan goed en gooi de lessen stil voor minimaal de duur van de incubatietijd.
Zeker de trainingen buiten en de bosritjes kunnen best als je zelf stil staat bij hetgeen je doet. Alleen vanuit de eigenaar hebben we het verzoek om niet naar het bos e.d. te gaan. Daar geeft ik dan maar netjes gehoor aan ;) Indoorwedstrijde mijdt ik liever wel nog even...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 13-03-12 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:03

loveruby schreef:
Hoelang duur het nog tot dat de rhino virus helemaal vrij is geplaatst? Dat je je paard weer gewoon kan vervoeren?
Want ik heb me ingeschreven voor een crosstraining in Moordrecht 25 maart, maar moet alleen nog betalen. Maar is het dan weer groen om je paarden te verplaatsen etc? Of hoellang duurt het nog tot dat de rhino groen is verklaard zegmaar?

Tja als we dat wisten...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:04

loveruby schreef:

Ja dat vraag ik me ook af

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:04

Esmeetje_xD schreef:
loveruby schreef:

Ja dat vraag ik me ook af

Het lijkt mij dat je hiervoor het beste bij de organisatie zelf kan zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:05

Nou gewoon KNHS site in de gaten houden...
Hier is staleigenaresse geluk prima.. kunnen gewoon op buitenrit en instructrice mag ook komen... alleen niet naar andere stal toe met paard. Al die stallen die 'op slot' zijn..lijkt me wel balen.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:07

nou ja, ik snap ook niet hoe hij aan die info komt want ik belde en er was nog niets bekend?? Hmmm..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:07

Als er weer nieuwe uitbraken zijn zal er waarschijnlijk weer een periode van minimaal 2 weken volgen waarin de maatregelen nog gelden.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:08

Nou hopen dat er geen nieuwe gevallen zijn.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:10

TolineS schreef:
heeft er dan nog niemand van jullie gebeld met de knhs?? Mijn staleigenaar kwam erg zeker van zijn zaak over...Hij had ze gesproken en het werd met minstens 3 weken verlengd??

Vraag me dan wel af, waarom het dan gelijk met 3 weken zo is... Aan de ene kant snap ik het heel goed, maar vind het wel overdreven! :o

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:11

onze clublessen zijn minimaal deze week ook nog afgelast (dit op advies van de KNHS gisteravond).

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:20

TolineS schreef:
nou ja, ik snap ook niet hoe hij aan die info komt want ik belde en er was nog niets bekend?? Hmmm..

Idd, heb zojuist KNHS en DA gesproken. Uitslagen zijn nog niet binnen begreep ik

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:21

Ze houden het wel spannend zeg

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:28

Nou inderdaad, ik wil het nu wel graag weten namelijk!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:30

Ja zou het ook wel willen weten. Maar wat niet is is niet! Trouwens, het veranderd niets of of ik het wel of niet weet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:33

Evelijn schreef:
Al die stallen die 'op slot' zijn..lijkt me wel balen.

Ben je ineens niet meer de baas of je eigen paard. Terwijl er helemaal geen wet is die een buitenrit of vervoer tegenhoudt.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:36

germie schreef:
Evelijn schreef:
Al die stallen die 'op slot' zijn..lijkt me wel balen.

Ben je ineens niet meer de baas of je eigen paard. Terwijl er helemaal geen wet is die een buitenrit of vervoer tegenhoudt.

Je bent altijd de baas over je eigen paard, maar de stal eigenaar is verantwoordelijk voor de paarden die op zijn stal staan. Als hij alles toe zou laten en jou paard wordt ziek, wat dan! Dan word jij boos op de eigenaar van de stal, omdat hij de boel niet op slot heeft gedaan!

Het is nooit goed!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:38

Ik vraag me af of een stal je dit echt kan verplichten?

Stel: De KNHS trekt het advies in maar je stalhouder besluit de boel toch op slot te houden tot laten we zeggen 1 april.

Je mag niet buiten rijden en niet op wedstrijd. De wedstrijden gaan gewoon door omdat het advies weer ingetrokken is dus als ruiter krijg je ook de rekening gepresenteerd.

Hmmm, wie weet dit?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:40

Zooist schreef:
Ik vraag me af of een stal je dit echt kan verplichten?

Stel: De KNHS trekt het advies in maar je stalhouder besluit de boel toch op slot te houden tot laten we zeggen 1 april.

Je mag niet buiten rijden en niet op wedstrijd. De wedstrijden gaan gewoon door omdat het advies weer ingetrokken is dus als ruiter krijg je ook de rekening gepresenteerd.

Hmmm, wie weet dit?

Voorlopig gaan alle wedstrijden op on hold! Pas aan t einde van de middag wordt bekend of de adviezen (dus vervoer en afgelasting wedstrijden) weer doorgaan

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:41

Ze kunnen het je niet verbieden het erf af te gaan met je paard, ze kunnen je wel weigeren om weer terug het erf op te komen, vermoed ik..
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 13-03-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt