[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:35

ellepel schreef:
ap had dat ook, tekort aan selenium,mega dikke mannekam en sinds hij ander voer krijgt is die dikke manenkam al 2 jaar foetsie.
maar het kan ook een schoonheidsfoutje zijn en vaak zie je toch wel een dikke manenkam bij dieren die te dik zijn.

graasmaskers blijf ik ondingen vinden en van mij mag er een verbod op komen.
ik blijf niet snappen wat nou het probleem is om een paard op paardengras te zetten of om hem op een kaal stuk te zetten.
paarden zijn gewoon niet gemaakt om tot hun oren in vet gras te staan,daar worden ze ziek van.
en om ze dan een muilkorf om te doen vind ik belachelijk

sorry,maar dat is mijn mening er over

Selenium krijgt Bregh ook bij, heeft geen enkel effect tot nu toe op de manenkam. Maar ik vermoed dat het bij haar ook echt het gras is.

Even over het onderste.. Misschien heel erg bot, maar ik sta op een pensionstal dus heb géén zeggenschap over het gras, of de bemesting daarvan :n . Laat staan dat ze voor mijn paard alleen het hele gras eruit gooien en paardengras gaan zaaien >;) . Moet ik dan maar op snor naar een andere stal met andere faciliteiten terwijl mijn paard nog nooit fijner heeft gestaan én eruitgezien dan nu? Het is dat zij niet tegen een graasmasker kan (gaat ermee in een hoek staan en doet niets meer) maar anders had ze hem echt aangekregen. Ik vindt het ook ondingen, maar ik weet zeker dat ze veel paarden kunnen helpen door minder gras of zand binnen te krijgen.

En geen énkele stal hier in de buurt heeft ander gras dan raaigras, of andere grond dan kleigrond.

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:58

jeuk is hier weer over, voor even.
gek beest.

ze had alleen eiwitbultjes, bleek dat de boer nog mais bijvoerde.
ik was heel blij, not..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:17

Oei dan snap ik dat je niet blij was.

Ja ik denk dat er veel geen zeggenschap hebben over de weide. Ik wel is van mijn ouders. Er staat een
paardenmengsel op en ik kan de wei in kleine stukjes delen als ik dat wil. Maar in de zomer gaan ze wel 24/7 de wei op dus dan blijft het opletten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:45

bregh,ik heb gewoon echt mazzel met mijn pensionstal.
alles kan,alles mag en ze denken zo goed met je mee.

we hebben er zelfs een paard bij wat nooit op het gras mag omdat het daar echt niet tegen kan.
verder is alles ingezaaid met barenburg graszaad voor paarden.
dat scheelt wel weer.

in elk geval heeft ap nog geen jeuk :D
Afbeelding

hij word alleen een beetje dik :o :D

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:19

Dat gaat hier sne-he-el! Wow!

Esther28 schreef:
Amigo_tje schreef:
8)7 8)7 8)7

Tuurlijk zie je geen vraag. Wat dom van me! Verkeerde ding geqoute :roll:

Mijn vraag was dus:

Zijn er mensen die positieve en/of negatieve ervaringen hebben met het voer Red Horse zonder haver van Equifyt?

Jaaa ik, Veer krijgt dit en doet het er goed op :D

Super! Mijne staan er nu ook op, maar er was me gezegd dat t voer toch wel enkele essentiële dingen mist als goede vetten en vitamine E. Ik vind wel dat ze t er goed op doen :j

Nog een vraagje, welke soort/merk DETOX gebruiken jullie voor je paard?

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:55

ellepel schreef:

we hebben er zelfs een paard bij wat nooit op het gras mag omdat het daar echt niet tegen kan.
dat scheelt wel weer.

in elk geval heeft ap nog geen jeuk :D
Afbeelding

hij word alleen een beetje dik :o :D

Nee joh! Ik vind hem er juist erg goed uitzien. Moet alleen nog een beetje door zijn vacht komen maar zijn omvang vind ik perfect!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:58

Amigotje: vit E zit er ook in hoor, in principe is het een compleet voer en toegevoegde olie (lijnzaad) zit er ook in. Kijk maar even op de site van equifyt.
Vera krijgt detox comp van Phytonics, van GO merkte ik vorig jaar niet zoveel.

Hier uit voorzorg soepjurk aangedaan. Ze stond in de paddock en k moest echt door een zwerm van die kleine rotmugjes......

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:26

ellepel schreef:
graasmaskers blijf ik ondingen vinden en van mij mag er een verbod op komen.
ik blijf niet snappen wat nou het probleem is om een paard op paardengras te zetten of om hem op een kaal stuk te zetten.
paarden zijn gewoon niet gemaakt om tot hun oren in vet gras te staan,daar worden ze ziek van.
en om ze dan een muilkorf om te doen vind ik belachelijk

sorry,maar dat is mijn mening er over

Ik ben erg blij met de graasmaskers. Alle 4 staan ze met een masker op. Hier hebben we helaas niet de luxe om ze op paardengras te zetten en de stalhouder wil de paarden niet op kaal land hebben, omdat ze het dan te snel kapot lopen. Als de paarden dan ook nog eens geen beweging mogen krijgen, vind ik een masker toch wel erg handig.

Ik kreeg nog als tip om citroengeraniums in stal te zetten. Vliegen en muggen hebben daar echt een hekel aan en op die manier kan je de stal aardig vlieg- en mug-vrij houden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:49

De vraag is alleen of je zelf nog wel op stal wil zijn met een citroenachtige plant :P Je kunt ook citroenmelisse nemen, die ruikt volgens mij nog sterker.

De zadelmaker heeft me terug gemaild en de deken was allaaaaang klaar, maar hij was het verder vergeten. Lekker handig! :P Nu maar hopen dat hij hem snel brengt.
Hij staat nu met de halsdeken, maar die is niet ideaal en schuurt een beetje bij de schoft omdat hij daar op 'hangt' net als een gewone eczeemdeken. Zijn oortjes zijn ook jeukerig, dus ik denk eraan om toch die stomme kap op te doen als het zo blijft. Ik heb hem al zijn oortjes zien schuren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:55

Hier nog geen jeuk gelukkig. Vandaag de bestelling geplaatst bij Vidoma en hij wordt morgen verzonden.
Wisse heeft wel jeuk aan zijn benen en ik zag een heel erg schilferige huid en een kaal plekje. Denk dat hij wat last heeft van rasp ofzo, heeft ook een klein beetje mok in zijn kootholtes. Vandaag dus maar even gewassen met betadine.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:08

Esther28 schreef:
Amigotje: vit E zit er ook in hoor, in principe is het een compleet voer en toegevoegde olie (lijnzaad) zit er ook in. Kijk maar even op de site van equifyt.
Vera krijgt detox comp van Phytonics, van GO merkte ik vorig jaar niet zoveel.

Hier uit voorzorg soepjurk aangedaan. Ze stond in de paddock en k moest echt door een zwerm van die kleine rotmugjes......

Ha, ok. Gelukkig dan :D Ik vind t een lekker voer uit zien :)

Momenteel krijgt hij die van Equimins. Vorig jaar die van Equifyt.

Maar die van Phytonics is beter ofzo? Het is moeilijk om een goede te vinden. Die van Equifyt vond ik ook wel goed, maar niet dat ik zei van WOW.

IK WIL REGEN!!!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:21

Nou die van Phytonics schijnt wat sterker te zijn.....

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:59

Hoelang moet je dat geven? Is in druppelvorm, lees ik?
Tgeen ik nu geef zijn kruiden :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:25

ellepel schreef:

dat scheelt wel weer.

Ik heb ook supermazzel met mijn stalling, ze denken ook heel erg goed mee alleen niet alles kan. Hoeft ook niet, dat maakt het vrouwtje creatief. :P :D Maar ik kan haar nu het hele jaar door trainen (wat voor haar spieren súperbelangrijk is) ze heeft élke dag weidegang, ook al trappen ze wat weilanden stuk, ze gaan elke dag naar buiten. Er is een grote buitenbak, er is een grote binnenbak, ze hebben zeer ruime stallen én de phster/ ph hebben zelf ook paarden en heel veel kennis erover. Enige, echt het énige nadeel is het bemesten. Maar aan de andere kant, bij de vorige stal had ze een halve ha onbemest voor zichzelf alleen, deed ik aan stripbegrazing en kon ik haar alsnog rollen dus of dat beter was voor haar durf ik te betwijfelen. Nu kan ze gewoon lekker in de wei, wordt het gras te hoog dan kan ze gewisseld worden met een wei waar eerst 2 paarden op hebben gestaan, dus buiten dat ze nu teveel eiwitten binnen krijgt, klaag ik niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:27

opisop_shop schreef:
, heeft ook een klein beetje mok in zijn kootholtes. Vandaag dus maar even gewassen met betadine.

weet je dat zeker en is het niet verbrand door de zon?
dan werkt mokzalf namelijk niet zo goed

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:56

ik heb nog geen mokzalf gesmeerd, alleen gewassen en toen was het nog nat dus kon niets smeren. Maar Wisse heeft zulke harige benen, dat verbrandt niet :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:18

is citroenmelisse giftig eigenlijk?
ik ken mijn pappenheimers en die willen nog wel eens een hap nemen van de saladebak (oftwel mooi opgemaakte bloembak)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:52

Ik denk niet dat ze daar een hap van zullen nemen :n Het ruikt echt heel erg sterk.
Of het giftig is weet ik niet, maar ik weet wel dat je er zelf thee van kunt maken. Voor een mens zal het dus niet giftig zijn, maar een paard is natuurlijk heel wat anders.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 10:56

ben jij bekend met koudbloedfilosofie?
alles is eetbaar totdat het tegendeel bewezen is. :)

ik weet wel dat mensen er misselijk van kunnen worden als ze te sterke thee ervan drinken :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:08

Dat is niet koudbloedeigen hoor :D Wij hadden op stal een PRE-hengst staan en die kreeg het elke keer voor elkaar om in de nepplanten bij het solarium te duiken en ze op te vreten...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:52

Ik heb de harry's horse deken nog niet gezien maar volgens de verkoper was een een luxe deken van hele sterke stof.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:01

Volgens mij is dat geen eczeemdeken maar een hele luxe vliegendeken.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:06

Helaas, ook hier jeuk :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:29

balen! :(:)

ik zit er bij appie ook op te wachten hoor,schrok gister al want hij had helemaal een natte plek op zijn hals met een kaal stuk.
maar bij nadere inspectie was het een bijtwond, denk dat hij wat te ruw aan het spelen is geweest met zijn weidegenootjes :j

daiskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:30

wie o wie kan mij helpen!
IK heb een haflinger nu bijna 2 maanden,
Met zomereczeem normaal gesproken begint dat bij de manen en staart toch?
nu zitten er kale open plekken tussen zijn voorbenen en achterbenen en boven op zijn achterkant van zijn rug en hoofd
Ik heb geen obstakels in de wei heb een deken daar voor maar hij had hem 1 dag op en hij was kapot.. hij word nu gemaakt sinds gisteren heeft hij die plekken al schuurt hij wel tegen mij aan door de jeuk op zijn manen en staart. vanaf zijn eerste jaar heeft hij zomer eczeem werd mij verteld door de vorige eigenaar nu is hij 2 jaar sinds gisteren.
Ik geef hem knoflooksnippers door zijn eten en manen liqued heb ik vliegenspray baby olie om het te verzachten.
Nu wil ik marshall isimix voer halen hoop dat ik het goed schrijf dit schijnt ook goed te helpen.
Wie heeft er voor mij tips???