Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Ik vind het wel goede vragen liljebo.
Artrose hoeft geen acute ontsteking te zijn nee. Arthritis (waar artrose toe leiden kan) weer wel.
Neemt natuurlijk niet weg dat je door slijtage wel pijn kan hebben maar dat ter zijnde want dat is jouw vraag niet.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat door de verlaagde weerstand ontstekingen en virussen etc eerder toeslaan. Dat artrose daardoor eerder artritis geeft??
liljebo schreef:Billy was vooral erg ziek, dus is het moeilijk iets over de persoonlijkheid ervoor te zeggen. Nu staat hij op medicatie, maar is niet trainbaar. Hij komt wel naar mij toe, maar heeft totaal geen interesse in clickertraining, waar hij vroeger dol op was. Hij is ook minder aanhankelijk. Beetje einzelganger, ook naar de andere paarden toe. Beetje vreemd ook. Ene moment rustig, dan opeens boos, bokken en steigeren. Niet mijn Billy zoals ik hem altijd heb gekend. Maar goed... hij is nog jong en er kan meer met hem aan de hand zijn.
fargo schreef:liljebo schreef:Billy was vooral erg ziek, dus is het moeilijk iets over de persoonlijkheid ervoor te zeggen. Nu staat hij op medicatie, maar is niet trainbaar. Hij komt wel naar mij toe, maar heeft totaal geen interesse in clickertraining, waar hij vroeger dol op was. Hij is ook minder aanhankelijk. Beetje einzelganger, ook naar de andere paarden toe. Beetje vreemd ook. Ene moment rustig, dan opeens boos, bokken en steigeren. Niet mijn Billy zoals ik hem altijd heb gekend. Maar goed... hij is nog jong en er kan meer met hem aan de hand zijn.
Hoeveel medicatie krijgt hij nu en krijgt hij ook magnesium??
palominotje schreef:Mijn pony krijgt juist wel Buut,1 zakje per dag voor de pijn van Hoefbevangenheid!
Dinsdag worden er nieuwe foto"s gemaakt van haar hoeven.
Ik moet ook even stoppen met Buut om te kijken hoe haar pijn dan is.
fargo schreef:palominotje schreef:Mijn pony krijgt juist wel Buut,1 zakje per dag voor de pijn van Hoefbevangenheid!
Dinsdag worden er nieuwe foto"s gemaakt van haar hoeven.
Ik moet ook even stoppen met Buut om te kijken hoe haar pijn dan is.
Bij hoefbevangenheid hoort jammergenoeg Buut, maar het is niet goed voor een paard en al helemaal niet voor een cushing paard.
De cushing symptomen kunnen er wel degelijk door verslechteren. Wij hebben willy jaren terug ook tijd op buut gehad, ivm olifantsbeen maar hij ging op een gegeven moment helemaal terug in zichzelf en werd al depressiever. Toen heb ik extra erover gelezen en zag ik wat het kon doen, we zijn toen toch direct gestopt en hij knapte toen op. Maar bij bevangenheid is dat nu eenmaal niet zo "makkelijk" om te stoppen natuurlijk!!