Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dott schreef:Cinnepin schreef:Ah ok,
Mijn paard is ook bevangen geweest poosje terug. Die zette ik ook op stal of een klein stukje paddock zo groot als een stal. Ze mogen niet te veel bewegen. Met Buut was dit binnen een week al over.
2 weken geleden is hij ook getest op cushing en de test was positief. Hij krijgt nu pergoquin
Merk je dan verschil met die medicatie? Of is dat nu nog te vroeg om te zeggen?
Ik snap dat t niet als sneeuw voor de zon op te lossen is, maar ben heel benieuwd als het idd cushing als achtergrond heeft hoe veel/snel medicatie kan helpen en wat je dan ziet.
Polar schreef:Wat waren bij jullie de symptomen waardoor je aan PPID dacht?
Hier is het aangeraden op de kliniek, maar de enige klacht is een gebrek aan energie, wat met behulp van een supplement al enorm verbeterd is.
Verder geen enkele verandering in de vacht, verhoogde dorst, verophopingen, etc.
Hier is het aangeraden op de kliniek, maar de enige klacht is een gebrek aan energie, wat met behulp van een supplement al enorm verbeterd is.
Verder geen enkele verandering in de vacht, verhoogde dorst, verophopingen, etc.
smurffie schreef:Hoe zwaar is je paard?
2xpd 2 zakjes is een hoop...
Hier hielp koelen heel erg: ik maakte luiers nat en vroor die in. In het begin waren die in 20 minuten ontdooid maar al snel richting 45 tot 60 minuten koelen.
Ik heb de bodem van mn stal (meer toeval kwa planning) vervangen door bio-waldboden, mijn hoefsmid is ervan overtuigd dat dat het grote verschil gemaakt heeft. Een dikke zachte bodem, stal van 4 bij 8, hooi geweekt, bute met beetje fruitmoes in een spuit in de mond.
capopjekop schreef:Door de pijn kun je idd een valspositieve test krijgen. Ik zou ook even wachten tot hij pijnvrij is.
Ik zag bij mijn cushie vrij snel effect van de medicatie. Ze werd heel dun, maar vooral heel futloos. Na een week of 2 ging ze weer bokkend rondrennen als ze op het gras mocht. Ze is echt aan haar 2e jeugd begonnen sinds ze op prascend staat
Cinnepin schreef:smurffie schreef:Hoe zwaar is je paard?
2xpd 2 zakjes is een hoop...
Hier hielp koelen heel erg: ik maakte luiers nat en vroor die in. In het begin waren die in 20 minuten ontdooid maar al snel richting 45 tot 60 minuten koelen.
Ik heb de bodem van mn stal (meer toeval kwa planning) vervangen door bio-waldboden, mijn hoefsmid is ervan overtuigd dat dat het grote verschil gemaakt heeft. Een dikke zachte bodem, stal van 4 bij 8, hooi geweekt, bute met beetje fruitmoes in een spuit in de mond.
Toen mijn haf bevangen was begonnen we ook met 2 keer 2 zakjes
Dott schreef:capopjekop schreef:Door de pijn kun je idd een valspositieve test krijgen. Ik zou ook even wachten tot hij pijnvrij is.
Ik zag bij mijn cushie vrij snel effect van de medicatie. Ze werd heel dun, maar vooral heel futloos. Na een week of 2 ging ze weer bokkend rondrennen als ze op het gras mocht. Ze is echt aan haar 2e jeugd begonnen sinds ze op prascend staat
Vals positief door pijn ja? Oke, zal het maandag dan wel even overleggen wat handig is.
Hij loopt vandaag wel een stuk beter, en zn hoeven zijn ook niet meer warm. Zijn hals nog wel dik helaas. Denk dat ik er relatief gezien op tijd bij ben geweest.
Lees hier dat jullie bijna allemaal Bute hebben, hier novacam gekregen, 8 jaar geleden ook.
En heb contact gezocht met iemand die met bloedzuigers werkt voor advies.
marjor schreef:Mijn paard is helaas ook hoefbevangen geraakt. Twee weken geleden de diagnose gekregen. Hij stond altijd op iets rijker hooi, dat heb ik direct aangepast naar armer hooi, 6% suiker. Voor de rest krijgt hij weinig, alleen wat slobber van Vitalbix om de Bute te kunnen geven. Dat krijg ik er anders echt niet in.
Hij staat nu een week op 2 keer daags 2 zakjes Bute, maar ik zie weinig verbetering. Ik zit erover te twijfelen om een half zakje erbij te geven. De dierenarts vindt dit al genoeg, want Bute is troep. Maar ja pijn is helemaal niets vind ik.
De hoefsmid is met helaas met vakantie. Maandag appt hij voor een afspraak z.s.m..
Ik heb hem gisteren met bloedzuigers laten behandelen, maar dat doet nog niets.
Verder ik zit erover te denken om hem op hoefschoenen te zetten. Bij mijn shet die helaas bijna ieder jaar bevangen is (PPiD en hormonaal), helpt het enorm.
Ik dacht, ik ben, helaas, ervaren genoeg met hoefbevangenheid bij mij shet, dat varkentje wassen we wel “even” bij mijn paard, maar dat valt vies tegen. Zijn verloop is totaal anders. Dat maakt het best moeilijk vind ik.
lauret schreef:Je kan een vals positieve uitslag hebben in de acute fase. Na 3-5 dagen is er al sprake van “chronische pijn”. Je kan dan gewoon testen aangezien het dan geen invloed meer heeft op de uitslag.
Geef je ook een maagbeschermer icm de buut?
Fijn dat hij wat beter lijkt!