Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Hoeveel van dat voer heb je gegeven dan, en dus 2 x?
Ja zeg nooit nooit he, kan best dat het daar van komt hoor, maar er kan ook wat anders aan de hand zijn,
misschien een virusje.
En ik denk dat appels en biergist niet te vergelijken is.
Dn beide voeders zit ook appelpulp
Maar als ik ze naast elkaar zet zijn er heel veel verschillen te vinden?
Verschil in granen, en ik denk eigenlijk dat je het daar meer in moet zoeken,dan in gist
Kijk hier ook even
http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... ures-best/
Toch wel erg veel verschillen hoor
assebassie schreef:Alle links eens doorgenomen en ik ben inmiddels nog meer overtuigd van het nut van magnesium, was ik al want ik gebruik het sinds een paar maanden zelf ook en het is echt opvallend wat dat spul doet! aan den lijve ondervonden hoor!
En, om bij hetpaard te blijven wat in dit topic hoort
, sinds ik haar dat geef is ze soepeler en rustiger, is haar vacht verbeterd en haar mest zoals het hoort.
Ik zit alleen altijd te worstelen met welke soort, merk en hoeveelheid, ik gaf eerst citraat, vond ik erg duur, toen oxyde, moeilijk voeren, stuift nogal, toen tabletten van 't kruidvat, bevalt op zich prima, voert makkelijk, niet duur, maar denk dat ik er te weinig van geef.
En nu nu las ik hier dat chloride beter zou zijn?.
Schijnt niet duur te zijn, wel bitter en eigenlijk niet bestemd voor oraal gebruik, dus wat is wijsheid?
ik wil het wel proberen maar waar kan ik dat het beste kopen?
Een voordeel is dat je het altijd nog als badzout kan gebruiken als het niet bevalt, maar wel een raar idee, beetje eng eigenlijk, om je paard badzout te voeren![]()
Dus wie geeft mij raad om het goede merk aan te schaffen?
Muzefee schreef:Vachtaanmaak zal het niet tegengaan, dat heeft te maken met de lengte van dagen. Ik heb echter wel het idee dat de functie van de vacht onder een deken niet is zoals het hoort, de haren worden op momenten dat het omhoog zou moeten staan toch naar beneden gedrukt lijkt me. Heaven heeft vorig jaar wel tot in november gelopen met de deken, ik hoop voor iedereen dat de dekens wat eerder af kunnen.
Heaven heeft het dit seizoen super gedaan zonder deken, verwacht nu ook geen problemen meer. Vorige week met de hitte nog wel een jeukuitspatting in de staart, maar de manen zijn dit seizoen compleet ongemoeid gebleven. Binnenkort ga ik ze wel even bijpunten, maar ben blij dat ze zo'n bos heeft!
Kayleigh327 schreef:Misschien is het inderdaad wel alleen een virusje maar vindt t raar dat ze wel vaker buikpijn heeft. Ik heb haar nu zo'n 5 maanden en al meerdere keren sip paardje met buikpijn gehad![]()
Denk dat er een verband is tussen verkeerd voer en zomereczeem bij haar