Femke_Tweety schreef:Ik zou 2 of 3 weken halve spuit wel aandurven, en dan 2 of 3 weken kwart.
Maar ik kijk vooral naar de heel kleine signalen van mijn paard. Dat is een hele waslijst die ik inmiddels heel goed ken.
Vind ik hem tijdens het afbouwen goed stabiel blijven, dan ga ik een stapje verder.
Zie ik toch wat kleine dingetjes aan hem, wacht ik iets langer.
Ik weet dus ook nooit precies vantevoren wanneer ik klaar ben met afbouwen.
Dit jaar heeft hij maar 1x een periode omeprazol nodig gehad.
Na in het voorjaar één hefrige koliek en daarna wat blijven hangen in maagklachten.
Toen denk ik ongeveer 1 week volle dosering
Ongeveer 3 weken 2derde dosering en nog ongeveer 3 weken 1derde dosering.
Maar dat is dus per keer een beetje aftasten.
De momenten van een stap in de afbouw of uiteindelijk stoppen kies ik ook een beetje met in het achterhoofd allerlei extra info.
Een week lekker weer vind ik een fijner moment dan een week rotweer.
Als ik weet dat er iets 'raars' gaat gebeuren op stal, bv een dag de weilanden niet in kunnen omdat er bemest wordt, zo'n moment pak ik dus nooit om ook een stap in de afbouw te doen.
Maar goed, ik ben dan ook erg voorzichtig, en kan inmiddels mijn eigen 'maatwerk' wel uitpuzzelen.
Als je helemaal nieuw bent met maagzweertobberijen, dan kan ik me voorstellen dat een kant en klaar afbouwschema meer houvast biedt.
Ja dat is waar, maar dit forum helpt ook. Alle ervaringen bij elkaar, goed naar mijn eigen paard luisteren en de veearts en er een mix van maken. Het voorjaar moet maar gauw komen want die van mij zit in een dikke winterdepressie.
Ik ben bang dat we woensdag slecht nieuws krijgen. Net nog aan de longeerlijn gedaan maar ze staat me alleen maar heel zielig aan te kijken. Zit geen leven in. Normaal zo'n lekker wakker bloedkikkertje. Ik ben ook bang dat er weer wat anders bij is gekomen. Dat is bij ons zo langzamerhand het revalidatie-verhaal, al een jaar. Er komt steeds wat bij
Ik kan mij trouwens herinneren dat Franklin 5 wkn geleden zei dat het bovenste gedeelte van de maag, klierloos, een gelige laag over de wand heeft. Dat is toch littekenweefsel? Dus daar hebben ook beschadigingen/zweren gezeten? Er wordt op zo'n moment zoveel gezegd en ik ben zo gespannen, dat ik me soms later weer iets realiseer dat gezegd is. Dat zou betekenen dat mijn paard er toch al langer mee loopt dan ik in eerste instantie dacht