kaill87 schreef:Aslo : mijn paard is ook gewoon staand gedaan, dat dan weer wel.. Maar vanwege meer risico houden ze daar de hengsten meestal daar de 1e 5 dagen.
Als ik echt had gewild had ik hem op stal kunnen laten helpen maar dan moest de dierenarts 5 dagen lang elke dag antibiotica komen spuiten en dat grapje zou duurder zijn dan dat ik hem op de kliniek zette die 5 dagen. Dus goedkoper en deskundig toezicht, ja dan is mijn keus snel gemaakt.
Wij kregen antibiotica na een paar dagen omdat het niet zo goed ging met Lonan, spuiten durfde ik zelf niet maar heeft een vriendin gedaan, een week lang.(Als de DA uitlegt waar je kunt spuiten, en dat is best een groot vlak ....elke dag wisselen van zijde dan kan het niet mis gaan.)
Ook moest ik elke dag met hem wandelen. Na 1,5 week was het zelfs zo dik dat hij zijn piemel niet meer naar buiten kon zwachten(schrijf je dat zo?) en letterlijk in zijn broek plaste. We hebben 3 spannende weken gehad vond ik zelf toen werd het beter, en ik ben pas na 5 week weer gaan rijden.
Trouwens qua karakter en rijden is ie niet veranderd, daar hoor je ook wel eens verhalen over......