Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ravel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:01

trisca schreef:
super dat artikel Ravel!

Dingen die mij opvielen:

-Er staat nu weer Ir voor de naam van LT
-Hoe kan van der Holst die bloedbeelden herkennen als hij nooit een uitslag heeft gezien?
-Er is in het verleden wat onderzoek gedaan bij Friese paarden over erfelijkheid. Dat was een beetje discutabel gedaan dus wordt nu herhaals. Het lijkt echt erfelijk te zijn.
-paarden in een box zijn altijd gestrest? Kijkt even naar haar eigen merrie die plat ligt te pitten in het zaagsel...
-Die arabieren gapen, geeuwen en schuren. Is dat zomereczeem??

Waren de eerste dingen die mij opvielen. Verder had ik het idee of ik deze tekst grotendeels al eens eerder gelezen had... Hebben meer mensen dat?

Begrijp even niet waar jij nu naar verwijst?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:07

Dat artikel uit de paardenkrant

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:40

Toevallig net een Da over de vloer gehad en die had nog nooit gehoord van LT en zijn wondermiddel voor exceempaarden...
Goh, wat raar, je zou toch denken dat de meeste Da's er wel iets vanaf zouden weten als het zo'n wondermiddel zou zijn...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:39

ik kwam nog een stuk tekst tegen over onderzoek naar gebruik van kruiden/ planten bij koeien met mastitis, daarin stond ook de katteklauw vermeld, ik denk kopieer t even hierheen, wel interresant om te lezen:
cat's claw:

kaloïden en looistoffen. Werking is antioxidant, antiviraal, immuunsysteem versterkend
en ontstekingremmend. Het medicinaal gebruik van deze plant gaat al 2000 jaar terug in het land
ven herkomst, Peru. Deze plant helpt het spijsverteringssysteem te reinigen en ontgiften. Het
verwijdert blokkades in het maagdarmkanaal die ervoor zorgen dat sommige voedingsstoffen
niet of verminderd worden opgenomen. Doordat het absorptie proces weer ongehinderd kan
verlopen, verbetert de weerstand en de algehele conditie. Bovendien bevorderen de alkaloïden (in
vitro) fagocytose, aanmaak van witte bloedcellen en een verbeterde functie van de lymfocyten.
De American Herbal Products Association (AHPA) heeft cat's claw een klasse 4 veiligheidslabel.
Dat betekent dat ze nog niet genoeg onderzoek hebben verzameld om een duidelijk oordeel te
vellen over de veiligheid. Vanwege het looistof gehalte kan de plant bij hoge doses maag of
buikpijn veroorzaken. Sommige onderzoekers vinden dat cat’s claw niet gebruikt moet worden
door mensen die huid of orgaantransplantaties hebben ondergaan, evenals HIV of AIDS
patiënten. Kleine kinderen, zwangere en zogende vrouwen moeten eveneens geen cat’s claw
gebruiken. Niet gebruiken tijdens behandelingen met NSAIDs of immunosuppresieve middelen.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:01

Fronton schreef:
ravel schreef:

Goedkoopste is een open brief aan de media.

Wat zijn de reacties van LNV en AID ondertussen, al iets gehoord?

Iedere keer komt deze vraag terug of de AID al verder is. ( de AID valt onder ministerie van Landbouw, dus LNV)

Het heeft mij verbaasd dat ik de eerste ben geweest die vragen heeft gesteld aan bureau registratie diergeneesmiddelen. Zij hebben mij doorgestuurd naar de AID, deze controleert of het allemaal in de haak is, en of het een medicijn of voedingsupplement is. Tenslotte, hoe banketstaaf het ook klinkt, het gaat het om de voedselketen.
De AID mag niets zeggen over hoe ver een onderzoek is, op het moment dat er een vraag ligt starten zij een onderzoek, op dat moment is het een zaak van de AID en betreffend bedrijf. De klager staat daar buiten, maar kan wel bij de rechtbank op worden geroepen.
Ik heb de vraag niet anoniem neergelegd. De vraag had ik al neer gelegd voordat op Bokt deze draad was begonnen, maar naar aanleiding van een vraag over diergeneesmiddelen op het kruiskruidforum, en de reactie van Novelcure op die vraag.
Met name de mededeling dat er ook een kruiskruidgeneesmiddel kwam heeft mij doen besluiten te gaan zoeken wat er dan in de middelen zit, omdat die gewone vraag onbeantwoord bleef. Deze eenvoudige vraag werd doorgestuurd naar de bedrijfsjuristen van Novelcure. Dat had Taal niet moeten doen, dat dwong mij om zelf een antwoord te vinden.
Zo vond ik het patent, omdat ik nieuwsgierig werd gemaakt.
Ik heb van de AID begrepen dat er wel anoniem geklaagd kan worden, maar dat het dan erg lang kan duren.
Ik heb dus toestemming gegeven om mijn vraag en naam te gebruiken om te onderzoeken of het allemaal klopt, en het zo sneller helder te krijgen. Ik zie niet goed in wat de advocaten van Novelcure tegen mijn vraag in hebben te brengen.

Het productschap diervoeding kent novelcure niet, maar als het via een ander bedrijf wordt gemaakt wordt ook onderzocht.
Taal zelf zegt dat het allemaal binnen de wetgeving gaat, en alles via een joint venture gaat.

Persoonlijk denk ik dat mocht het om een aanvullend diervoer gaan,( daar valt onder toevoegingen) de suggestie niet gewekt mag worden dat het om medicatie gaat. Dat staat beschreven in de kaderwet diervoeding.
Een klant heeft namelijk het recht om produkten te vergelijken, en daar een keuze uit te kunnen maken, dat betekent ook dat er recht is te weten wat de toevoegingen zijn, dat hoort op een etiket te staan. Ook hoort de leverancier vragen te kunnen beantwoorden, zeker als er ongerustheid is over de veiligheid.
Mocht het om een medicijn gaan, dan is het medicijn niet geregistreerd.
Bij beide mogelijkheden telt het dat het veilig moet zijn, en getest op de veiligheid, met name omdat een paard voor de wet gezien wordt als een dier dat in de voedselketen terecht komt.

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:06

O er staat banketstaaf?? Ik tiepte echt iets anders

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:13

De Bokt-schuttingtaal omzetter aan het woord

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:15

Schuttingtaal? Volgens mij staat het tegenwoordig in de Dikke van Dale

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:27

Een leverancier van geneesmiddelen / voedingssupplementen heeft vooral plichten mbt betrouwbaarheid en ingrediëntverantwoording, zou je denken. Dat hij schermt met een joint venture is echt om te brullen, zulke onzin is dat. Het rammelt echt aan alle kanten.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:29

Is er al nieuws over het Belgiesche labo?????

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:32

Dat is ook altijd zo mooi, als het uit België komt, dan is het goed. Ontwikkeld in België, gestudeerd in België, laboratorium in België, alles beter in België.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:33

Falka schreef:
Schuttingtaal? Volgens mij staat het tegenwoordig in de Dikke van Dale

Bokt kan soms Roomser-dan-de-Paus zijn

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:34

Fronton schreef:
Dat is ook altijd zo mooi, als het uit België komt, dan is het goed. Ontwikkeld in België, gestudeerd in België, laboratorium in België, alles beter in België.

Vreemd, bij mij niet hoor. Juist omdat ze in België vaak makkelijker met de regels om gaan heb ik altijd iets terughoudends

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:34

Fronton schreef:

Nee, Belgie is m.i. iets makkelijker, minder regeltjes.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:37

2 zielen

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:38

Als je te weinig reacties krijgt op je oproep in je onderschrift, moet je gewoon hier en daar laten vallen dat je veel contacten hebt in België, dat schijnt betrouwbaarheid op te roepen. Nooit gemerkt, dat druppeldokters, andere alternatieve genezers en tanden-vijlers e.d. altijd aangeprezen worden met 'opgeleid in België'? Dat het onzin is, dat weet ik ook wel.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:39

Maar afgezien van de Belse volksaard , is mijn vraag: heeft iemand gecheckt of dat labo wel echt bestaat.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:41

Belgieuh....... drum,drum, drum drum druhum...... belgiehieeeuuuuhuh.... is er leven...............

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:42

sarabande schreef:
Maar afgezien van de Belse volksaard , is mijn vraag: heeft iemand gecheckt of dat labo wel echt bestaat.

Ja dat Lab bestaat echt, staat beschreven ook in de referentie natrek lijst, is wel even terugbladeren.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:42

Nee verkeerde tekst, het is maar dat land bestaat niet echt

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:43

Fronton schreef:

Belgie valt ook onder de EU regels.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:43

Falka schreef:
Ja dat Lab bestaat echt, staat beschreven ook in de referentie natrek lijst, is wel even terugbladeren.

Hoe beschreven???

NickAltena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:23

Fronton schreef:
Als je te weinig reacties krijgt op je oproep in je onderschrift, moet je gewoon hier en daar laten vallen dat je veel contacten hebt in België, dat schijnt betrouwbaarheid op te roepen. Nooit gemerkt, dat druppeldokters, andere alternatieve genezers en tanden-vijlers e.d. altijd aangeprezen worden met 'opgeleid in België'? Dat het onzin is, dat weet ik ook wel.

Was het niet uit het land Belgie waar al verschillende keren uhh....laten we zeggen discutabele dierenvoeders gemaakt werden ?
Kwam ook bij de laatste dioxine problemen in diervoer dit diervoeder niet uit Belgie?

banketstaaf, banketstaaf, banketstaaf.......ik stotter....sorry hoor kan ik ook niks aan doen...

opgelet !!!! nog slechts een week de tijd om de JKK petitie te tekenen !!!!
Nick

ravel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:24

Falka schreef:
sarabande schreef:

Voor alle liefhebbers dan nog maar een keer!!!!

BIOMEDICS NV
MENENSTRAAT 104
8940 GELUWE
tel.nr. 0032-56-531669

directeur: Dr. J. de Jonghe, chemicus/microbioloog
Tel.nr. 0032-56-426471

Deze man stond als zodanig in de referentie lijst en was niet bijzonder toeschietelijk tijdens ons telefoon gesprek. Hij bevestigde dat hij op verzoek van LT wel eens een bloedonderzoek voor LT uitvoerde......

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:31

NickAltena schreef:
banketstaaf, banketstaaf, banketstaaf.......ik stotter....sorry hoor kan ik ook niks aan doen...

opgelet !!!! nog slechts een week de tijd om de JKK petitie te tekenen !!!!
Nick

Belgie is best wel een groot land..........