[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martientje19

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:55

haha ja dat probeerde ik dus maar nee

maar je kan t zo kopen bij hem, weet niet of je in de buurt woont? maar k probeer het nu en misschien werkt het wel niet dus als t echt werkt zal ik m belle en vragen of ik aan jullie zijn adres mag geven bijv.
we wachten eerst wel ff af of t echt zo een wonder middel is! IK hoop t zoooo:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:56

*hoopt mee, mischien is het ook wel HET middel voor mijn friesje Lachen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 21:40

Hee Zidaantje, ik heb een vraagje... ik verwissel het om de dag... maar nu wordt het verband blauw aan de binnenkant... wat betekent dat? Het helpt opzich wel de korsten laten los ... maar er moet geen infectie inkomen...

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:26

Tip; meng een pot uierzalf (echt van die witte creme) met een pot mokzalf (gewoon een van de ruitersportzaak) en doe daar een flink aantal druppels tea tree olie bij en smeer dat mengsel er dagelijks (het liefst tweemaaldaags) op Lachen vooral niet zuinig smeren, een lekkere dikke laag werkt het beste!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 23:53

Adriana schreef:
Hee Zidaantje, ik heb een vraagje... ik verwissel het om de dag... maar nu wordt het verband blauw aan de binnenkant... wat betekent dat? Het helpt opzich wel de korsten laten los ... maar er moet geen infectie inkomen...

Welke kleur heeft het verband zelf? Het kan zijn dat door de zalf en het vocht (etc.) de kleur van het verband zich met de rest mee gaat mengen.

Supermooi dat de korsten los laten (maar...gewoon blijven verbinden totdat het weg is Knipoog )!

Ik denk niet dat de kans erg groot is dat er een infectie ontstaat in deze situatie, maar ik zou toch het verband even goed wassen, of nieuwe kopen. Ik heb zelf nooit meegemaakt dat het verband een andere kleur kreeg gedurende tijd, maar ik zou het risico gewoon niet lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 00:30

ik heb het idee dat ik HET middel heb gevonden voor mijn friesje!!
namelijk: Acederm wondspray!! heb het nu 2 dagen geprobeert en volgens mij werk het wel al een beetje!!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:53

Ik doe steeds schone verbanden om, het is veels te goor omdat na 2 dagen te laten zitten.

Het verband zelf was niet blauw, we hebben er nu roze kleefverband omheen, eens kijken of het nu roze wordt. Aan de binnenkant bij het afhalen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:06

Ik heb een potje sudocreme gekocht.
helpt dat echt tegen mok?
of is het alleen maar ter voorkoming?

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:11

uhm volgensm ij ook tegen mok....want het droogt in en heelt de huid. das volgens mij nodig bij mok...oja en t zorgt dat er geen vuil bijkomt Lachen dus volgens mij helpt het ook tegen mok, maar heb t zelf nog niet geprobeerd..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:04

Wat mij trouwens ook opviel is dat haar mokvoetje onder haar kootgewricht meer opgelopen is dan haar gezonde voetje...
Vanavond hopelijk weer verwisselen!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 00:05

En het is me helemaal alleen gelukt, ik stond weer voor een raadsel... het rekverband was er helemaal onder vandaan... alleen het kleefverband zat er nog omheen...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:05

nou daar ben ik dan in het clubje...

Een jaar geleden heeft mijn tinker een mokplekje gekregen, ongeveer 1 x 3 cm, halverwege de pijp van het achterbeen.
Eerst geprobeerd met mokzalf, toen de DA een keer gevraagd toen het niet overging maar die vond het niet nodig om te spuiten, toen otiderm (antibacteriele oorzalf), sudocreme...
inmiddels zijn we een jaar verder en het zit er nog. Inmiddels heeft een andere DA onlangs wel AB gespoten + een AB poeder gegeven en mokzalf, maar het knapt maar niet op. hij zei al dat het chronisch was geworden.
Soms knapt het wat op maar nu zit er weer een keiharde korst op die ik ook niet met wassen wegkrijg. Bovendien krabt mijn paard het vaak met de andere hoef weer open.
Gelukkig is het in de loop der maanden niet groter geworden, eerder iets kleiner.

Kent iemand dit?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:09

Ik wist helemaal niet dat mok chronisch kon worden?

Bij mij gaat het steeds beter heb ik het gevoel, ik kon gisteren voor het eerst helemaal alleen schoon verband en alles om doen. De korsten laten steeds meer los!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:20

ik doe nu 3 dagen proberen met verlopen olie..
daarna ga ik over op acederm wondspray, ik heb het idee dat dit bij mijn friesje wel helpt namelijk!!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:12

Shanna schreef:
daarna ga ik over op acederm wondspray, ik heb het idee dat dit bij mijn friesje wel helpt namelijk!!

VERLOPEN OLIE???
Dat is nu juist waar de paarden bloedvergiftiging van kunnen krijgen.
De dierenarts bij mij zei dat dat één van de stomste dingen is die je kunt doen.
Niet doen dus.
Beter is om tandpasta te proberen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:03

hoihoi

ik heb een vraag,
mijn pony heeft een poosje terug mokplekken gehad, en nu zit er nog een beetje in de kootholte, zeg maar steeds een korst, het word niet erger maar dit blijft wel zitten, ik smeer het soms in met zalf voor huidirritatie (geloof creme bioforce zo schrijf je het) verder doe ik er niet veel aan, maar als je in deze kootholte knijpt is het dikker dan de andere benen (geen mok) is dit gewoon littekenweefsel? er zat een hele rand mok en dat is genezen, gaat dit weg of blijft dit zitte? en is het erg? bedankt alvast.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:34

Door de korsten voelt het ook dikker, dat merk ik wel bij Nathalie en de huid is heel erg raar en daardoor voelt het bij haar ook dikker.

Ik heb het verband vandaag alweer verschoond, het blijft gelukkig droog van binnen. Ik krijg het gevoel dat de zalf ook de rotzooi naar buiten trekt... het verband was wel droog van binnen, maar met rotzooi en korstjes...
Het enige nadeel van alleen zijn is dat je net wat sneller moet zijn en nu kruipt het verband ook eerder omhoog, dat is erg balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:08

dollemina schreef:
Shanna schreef:

VERLOPEN OLIE???
Dat is nu juist waar de paarden bloedvergiftiging van kunnen krijgen.
De dierenarts bij mij zei dat dat één van de stomste dingen is die je kunt doen.
Niet doen dus.
Beter is om tandpasta te proberen.

verlopen olie ja, vanwege de bloedvergiftiging doe ik het ook maar 3 dagen en dan stoppen..
moet ik proberen van de boer, volgens hem werkt het wel!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:11

Adriana schreef:
Door de korsten voelt het ook dikker, dat merk ik wel bij Nathalie en de huid is heel erg raar en daardoor voelt het bij haar ook dikker.

Ik heb het verband vandaag alweer verschoond, het blijft gelukkig droog van binnen. Ik krijg het gevoel dat de zalf ook de rotzooi naar buiten trekt... het verband was wel droog van binnen, maar met rotzooi en korstjes...
Het enige nadeel van alleen zijn is dat je net wat sneller moet zijn en nu kruipt het verband ook eerder omhoog, dat is erg balen!

Ja de huis bij mok is erg geirriteerd en voelt daarom dikker aan.

De zalf trekt idd wat rotzooi naar buiten, geweldig dat je dat kunt merken nu! Knipoog
Zolang het maar droog blijft binnen in het verband..... Alleen zijn is wel irritant bij zo'n 'full treatment' behandeling wat jij je merrie geeft.
Heb je trouwens al foto's kunnen maken? Ik ben nog steeds benieuwd hoe het eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:49

Zo, even niet gekeken en alweer 5 pagina's verder, soort HKtopic Cool
Keet heeft nog geen gekke plekken gehad. Ze heeft voornamelijk last van rasp, als ze dat heeft ga ik het mengseltje met zwavelbloempoeder op aanraden is proberen. Hoop dat ze deze winter geen last van mijt krijgt.. Nagelbijten / Gniffelen

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:01

Hallo allemaal, mijn paard staat i.v.m. overgevoeligheid voor stof sinds een paar maanden op zaagsel. Nu ben ik inmiddels drie hoefzweren verder en ontdek ik gisterenavond mok in haar kootholte rechtsvoor (vochtige, korsterige plekjes). Ik haal haar dus per direct weer van het zaagsel af en zet 'r toch maar weer op stro, maar nu de mok... Heb hier geen ervaring mee. Het gaat om een plek van ongeveer 2 bij 3 centimer groot. Wassen met betadineshampoo? En dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:09

mokzalf erop!

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:04

Shanna schreef:
mokzalf erop!

Inderdaad Knipoog En dan goed in de gaten blijven houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:49

maar naar het wassen eerst wel heel goed droog maken! Ja

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:35

Ik heb nog geen tijd gehad om dit topic door te nemen maar ben het wel nog van plan. Ik doe voor mijn thesis echter een onderzoek waarvoor ik mok paarden nodig heb. Interesse? Lees even dit topic : viewtopic.php?f=3&t=677537

Alvast bedankt !