Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:bij t laatste filmpje zie ik 1 knikje, maar verder eigenlijk niks byzonders?
valt me wel op dat de schimmel wat strak is in de bovenlijn, en krijg ergens een vermoeden dat er een probleem kan zijn met het aannemen van het bit?
misschien heb ik het helemaal fout hoor, maar vind haar vrij hoog lopen met het hoofd net alsof ze t vervelend vind?
Citaat:Hij heeft het wel lastig met de rechtergalop, hij scharniert niet in zijn rechterachterbeen, maar of hij daardoor zou knikken
Titsia schreef:ellepel een paard dat aan het hoofdschudden is kan toch ook niet ontspannen lopen? De mijne loopt dan ook net alsof ie een borstelsteel ingeslikt heeft
menollyke schreef:Olivia loopt tussen het schudden door juist totaal ontspannen, lekkere aanleuning, reageert op de minste hulpen, is makkelijk weg te rijden en terug te rijden, goed rond te sturen.
ellepel schreef:nog even ene vraagje aan jullie, hebben jullie dieren er ook zo'n last van dat ze dus ook dikke ogen hebben?
en dan met name onder het oog?
bij ap was dat vandaag echt best wel opgezet( net als mensen dat dan ook hebben)
Bar schreef:menollyke schreef:Olivia loopt tussen het schudden door juist totaal ontspannen, lekkere aanleuning, reageert op de minste hulpen, is makkelijk weg te rijden en terug te rijden, goed rond te sturen.
Ja dat vind ik ook. tenminste het geldt ook voor onze pony. Tussen het schudden door loopt hij helemaal ontspannen, nageeflijk etc.
We zijn nu 2 weken bezig met de homeopatische kuur en ik begin voorzichtig te hopen dat er verbetering in komt. Gisteren heeft mijn zoon midden op de middag, in de volle zon, in de buitenbak gereden en Passie heeft nauwelijks geschud.
Antheman schreef:Mijn paard en ik hebben er samen aan gewerkt dat hij scheef werd. Hierdoor is hij enorm gaan schudden. Daarnaast heeft hij een pollenallergie (die we onder controle hebben) Een paard kan heus meerdere problemen tegelijk hebben.
chantal001 schreef:En wat is die homeopatische kuur?
Onassa schreef:De meeste ruiters willen er toch niets van horen dat het wel eens aan hun eigen rijkunst kan liggen.
Onassa schreef:De meeste ruiters willen er toch niets van horen dat het wel eens aan hun eigen rijkunst kan liggen.
Voordeel bij jou zal zijn, dat het dan ook wel weer goed zal komen.
De hand in eigen boezem slaan is vaak de beste manier om bij de oplossing te komen (allergie paarden niet mee gerekend).
Ir111 schreef:
AMEN...
Voordeel is idd dat het goed kan komen als je een manier van rijden vindt die het probleem oplost. Voor mijn paard werkt het wel zo. Het is in mijn geval alleen echt een heel traag proces. Langzamerhand knapt mijn paard op. Echter op het moment dat er toch weer stress is begint hij weer alsof het nooit weg geweest is. Ik was laatst op vreemd terrein met hem en dat vindt hij spannend. Dan klappert hij zo erg met zijn hoofd dat mensen vragen of er iets onder mijn singel of zadel zit. Ik denk dat het nog heel lang gaat duren voordat deze reactie 'vergeten' is door mijn paard. Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat hij dit doet maar ik vind het soms wel moeilijk om steeds maar geconfronteerd te worden met de schade die onder andere door mijn foute manier van rijden ontstaan is.