henny_w schreef:Sugarmiss schreef:
Wat je als ruiter moet leren is het paard zijn eigen weg te laten kiezen en het niet dwingen ergens te lopen waar zijn 'gevoel' zegt dat het niet goed is.
Helemaal mee eens Sugarmiss.
Maar een onbereden paard zal lijkt me in de natuur toch ook op dat soort bodem gaan lopen wat hem het best bevalt, mits er keuze is.
Daarom ben ik zo tegen op een puinpad tussen bijv. stal of waterbak en de wei.
Als de paarden naar de wei willen moeten ze hoe dan ook over het gebroken puin lopen.
De NB gedachte erachter is dat de hoeven dan vanzelf wel harden.
Persoonlijk vind ik dat bijna bij dierenmishandeling af.
Want zou je naast dat puinpad nog een strook grasland richting wei aanleggen dan zou ik wel 's willen zien hoeveel paarden er gewoon over het puin gaan of toch bewust voor het graspad kiezen.
Groetjes, Henny
Zozo...bijna dierenmishandeling? Verklaar je nader?
Henny, wil je even het volgende stukje lezen van je vriendin waar je dan nu hier ineens niet zo hoog van op schijnt te hebben?
Kijk...wat jullie bij mij kunnen....kan je ook andersom verwachten natuurlijk.
Want Marianne...als je er bij mij over valt dat ik ,en ik quote ook jou maar even dan,
Quote ;
Alleen valt mij op dat jouw argumenten nog al eens van stelling veranderen en eerlijk gezegd lees ik nu pas voor het eerst dat 'jouw' methode afwijkt van die van PN,
Zou ik nu graag je mening horen over het volgende dat je hier geschreven hebt over de ondergrond van....
Bericht nummer 15698....op het PN forum geschreven door Marianne als een advies aan een vraagstelster over een pad van ong. 12 ,meter lang bij 3 meter breed die veranderd is in een modderpoel maar waar de paarden doorheen moeten om van de open stal naar de bak willen lopen.
Heb ik voor jou Marianne de volgende vraag....
Mocht je deze stelling niet meer aanhangen dan heb je toch ongetwijfeld de dame uit deze vraag hiervan wel even op de hoogte gebracht dat je een naa jou mening geheel verkeerd advies hebt gegeven?
Mocht je deze stelling nog steeds ondersteunen ....tja dan behoor je tot mijn groep....want dan ben jij ook die bijna dierenmishandelaar, net als ik.
Als mij iemand van bijna dierenmishandeling beschuldigt omdat ik zeg dat een paard aan harde ondergrond moet wennen omdat andes die harde hoeven niet komen, moet die de info wel compleet maken...
Ik vermeld daar dan nml. nog wel wat bij....
Harde ondergrond ? JA , anders worden die hoeven ook niet hard....maar ik zeg daar nergens bij dat het paard dan ook maar pijn moet gaan lijden en dat i daar dan maar aan moet gaan wennen,
Wel zeg ik steeds dat dit heel geleidelijk aan moet gebeuren...
Kijk...beschuldigen van mensen is heel gemakkelijk....maar wie de bal kaatst......en tja, dan graaf ik even in mijn geheugen en zie daar....de mensen wiens mening jij deelt....schrijven dan toch ook wel heel vreemde zaken...als advies aan anderen ! Zo kan ik er nog meerdere geven hoor....
Ik schijn dan toch niet de enige te zijn gelukkig....
Ik zal eens kijken wat je zelf aan uitspraken gedaan hebt daar Henny...want ik wil mijn uitingen wel kunnen bewijzen en onderbouwen!
Owja...nog een kleinigheidje...in het andere lijntje die nu op slot zit had je het over je jarenlange praktijk ervaring....
Je uitspraak op de andere lijn vermelde het volgende ;
Quote.
Ik bekap denk ik al een aantal jaartjes langer op deze manier dan jij. Of mocht je het natuurlijk bekappen al beoefenen op manegepaarden soms. Op je eigen site geef je aan dat je sinds 11/2 jaar een eigen paard hebt. Bovendien bekap je zelf niet vanwege rugproblemen heb je zelf benoemd.
Juist ja .....
Met daarbij de toevoeging dat ik al eerder gemeld had , ook in deze lijn , dit al een 30 jaar lang te doen.....
Tja...omdat ik nogal niewschierig van aard ben heb ik eens ff gekeken op je site....
Daar moet je wel ff dat foutje van je site afhalen, daarin staat nml dat je pas 6 jaar aan het natuurlijke bekappen bent en het voorheen op de reguliere manier deed?
Kleinigheidje maar hoor...het scheelt maar een dikke 24 jaar.....
He....groetjes !!!