Wat fijn zeg! Zo te zien heeft haar afweer eindelijk de overhand gekregen om de infectie te bestrijden. Hopelijk kan je stalhouder uit de voeten met het advies van je dierenarts
Alpha89
Fijn dat er vooruitgang in zit. Ik vind het er al "mooi" uit zien. En over dat inscharen, ik ben van mening dat je heel goed weet wat je doet met je paard dus volg je gevoel. In ieder geval is het fijn om te lezen dat ze een beetje meer ruimte kan hebben.
Alpha89, alleen ik wil haar uiteindelijk heel graag in de grote kudde, ook qua werk voor mij. Alleen de vraag is of dat dus dit seizoen nog mogelijk is.
YvonneV, ah ja goed punt. Er is inderdaad altijd wel veel onrust bij de hooiruiven.
Dit is het advies van de dierenarts en daar kan ik me wel in vinden: Afhankelijk hoe het gaat met Ivy na het opbouwen van beweging is het misschien beter in te schatten wat hierin wijs is. Wij kennen de kudde uiteraard niet en kunnen lastig inschatten wat er gaat gebeuren. Zo min mogelijk risico lopen op herhaling is zeker wenselijk, maar dat zal jij ook vinden. Voor nu maar eerst kijken wat er gebeurd met het opbouwen van beweging, als de wond stabiel blijft en de genezing voortzet dan nogmaals te evalueren of ze in de kudde kan.
Alpha89
ja snap ik, maar bedoelde meer van als het kan dan gewoon gelijk in de grote kudde doen, zo voorkom je onnodige extra onrust door eerst de merriekudde te pakken. Anders heb je 2x in vrij korte tijd toch dat ze weer moet wennen en door het 'geruzie' heen moet.
Advies van de dierenarts klinkt gewoon heel logisch. Eerst Ivy nog meer herstellen en dan verder zien. Ze moet wel ook weer haar mannetje kunnen staan met dat inscharen om herhaling te voorkomen.
Wat heerlijk zo in de wei. Het is ook een fijn weertje vandaag!
Mooi verwoord van de dierenarts en dat dacht ik zelf ook. Dat lichaam van ivy heeft zo'n tik gehad, laat dat eerst maar eens helemaal bij komen. Ze is als het om weerstand gaat nog wel kwetsbaar.
Wat een fijne plaatjes Kimmie! En wat ik heel positief vind is dat ze op de laatste foto’s (ook van gister) het been niet op rust heeft staan en gewoon belast.
Kimmie25501
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-25 17:31
Ja daar zat ik ook over na te denken Pallatin! Ik zie haar steeds vaker vol op het been staan.
Jemig dat bedrag Je zou ze bijna niet meer samen durven zetten met andere paarden maar natuurlijk wil je dat wel. Lijkt me straks eerst een doodeng idee.
Wat fijn dat het zo goed gaat! Hopelijk lukt het uiteindelijk toch om haar weer een plek te geven in de kudde daar. Ziet er nu heel goed uit mbt de wondgenezing
Das een aardig bedrag...ben je verzekerd of mag je je spaarrekening plunderen? Zo leuk huisdieren... Of 't nu paard is of hond of kat. Jij ook.maar sterkte met het verlies van je centen