Grit schreef:De keer dat ik dergelijke behandeling heb gezien, stond het paard heel rustig stil aan een los touwtje en oogde ontspannen.
De osteopaat doet ook wel eens handelingen waarbij ik mij verbaas hoe rustig onze paarden erbij staan, terwijl ze alle kanten op kunnen draaien als ze willen.
Het belangrijkste (en meteen ook het lastige als je ergens voor de eerste keer aan begint) is dat je kunt vertrouwen op de expertise van de behandelaar.
Mijn paard was de hele tijd inderdaad ontspannen en stond gewoon aan een los touwtje naast me. Enkel bij 1 "oefening" stapte ze naar voren, maar daar was ik ook voor gewaarschuwd, dat mocht ik ook niet tegenhouden.
Voor mij was dit ook de eerste keer dat ik een osteopaat heb ingeschakeld en ben op de mening van twee stalgenoten afgegaan die deze osteopaat met goed resultaat bij hun paarden hebben gehad. Daarnaast is ze ook DA. Ik had hier op bokt in een topic gelezen dat dat voor veel mensen een belangrijke factor is om een keuze te maken wie op deze manier aan je paard mag komen. Het was voor mij doorslaggevend om haar te vragen en te vertrouwen.