Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AndreaB schreef:Ik bedacht mij dat ik 8 jaar geleden ook een topic (met foto's) geplaatst heb van haar achterbeen.
Deze kunnen jullie hier terug vinden: Huidprobleem of toch ....?
Als ik het terug lees blijkt dat ze eerst de wonde aan haar been opgelopen heeft en ik daarna pas opgeschoren heb waarna het verergerde.
Het uiteindelijke resultaat heb ik blijkbaar nooit meer geplaatst, maar dit is uiteindelijk dus helemaal goed gekomen.
absque_dubio schreef:[ [url=m/HEupIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wil ons verhaal ook nog even delen.
Ondanks de inzet van mijn vee arts welke ik regelmatig zelfs savond om 22.30 nog op de app had om te brainstormen, de overleggen met andere klinieken en wonddeskundigen, kregen wij haar benen maar niet onder controle. Wat een doffe ellende was het. Uiteindelijk ivm mijn schoonvader die op sterven lag, besloten de merrie op de pred te houden tot na het overlijden van mijn schoonvader zodat we niet alles tegelijk hadden. We hebben de merrie terug verhuisd naar de stal waar ze geboren is en waar haar mama staat, met het idee om een week na het afscheid van m’n schoonvader ook afscheid te moeten nemen van de merrie. We hebben de benen dagelijks ingepakt (of nouja; dat hebben de staleigenaren gedaan!) zodat ze nog een laatste periode met haar mama buiten kon staan.
We zijn nu een aantal maanden verder. Ze al enige tijd zonder medicatie, zonder beschermers om de benen, lekker op de wei een zorgeloze pony te zijn. En ook het rijden is weer prima opgepakt.
We hadden het nooit verwacht, maar ze lijkt er te zijn!
Op onze insta heb ik een filmpje gemaakt met wat beelden hoe haar benen eruit zagen. Maar voor het idee;
[ [url=m/JGcKgQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OykFCr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Horseloverl schreef:Hoe doen jullie dat met de plekken op de benen en de mud boots? Ben een beetje bang dat het gaat schuren. Mn paard heeft nu weer aardig korsten en dik been. Was net wat beter maar nu weer bagger. Net ook de whinny socks besteld.
Dit was vorige week
[ [url=m/FA2DLn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit gisteravond na wassen dus wel wat roder als normaal
[ [url=m/YQ897G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er teveel aangezeten met wassen afgelopen week met de modder. Baal echt. Nu 2x per dag de laser erop van cellkick, hopen dat die sokken er snel zijn en mudboots aan om ze schoon te houden. En dus vooral afblijven. Het is nog veel erger geweest en toen werd het met de laser een stuk beter.
Rizette schreef:Ik lees hier over buisverband. Kopen jullie dan de menselijke variant of voor een paard en dan welke maat voor de achterbenen voor een normale tot iets grove kwpn er?
Rizette schreef:Horseloverl schreef:Hoe doen jullie dat met de plekken op de benen en de mud boots? Ben een beetje bang dat het gaat schuren. Mn paard heeft nu weer aardig korsten en dik been. Was net wat beter maar nu weer bagger. Net ook de whinny socks besteld.
Dit was vorige week
[ [url=m/FA2DLn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit gisteravond na wassen dus wel wat roder als normaal
[ [url=m/YQ897G.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heb er teveel aangezeten met wassen afgelopen week met de modder. Baal echt. Nu 2x per dag de laser erop van cellkick, hopen dat die sokken er snel zijn en mudboots aan om ze schoon te houden. En dus vooral afblijven. Het is nog veel erger geweest en toen werd het met de laser een stuk beter.
Waar bestel je whinny socks?
Vera schreef:Ik heb het topic verder niet gelezen, maar onze hond (Labrador) is genezen van vasculitis door bioresonantie behandelingen. Heeft jaren Prednison gehad en ik kon daar echt niet mee stoppen anders ging ze helemaal opzwellen.
Ze was toen 10 jaar, ze is nu bijna 14 en al 4 jaar zonder medicijnen. Zo gezond als een vis!