Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:52

Nou hè
Die van mij krijgt in vier beurten 13 kilo Duits kruidenhooi meer mag die niet is 1,5% van lichaamsgewicht
Ze waren bij ons al bezig met de weitjes, dus hoop dat ze snel naar buiten mogenAfbeelding
Voorlopig eten we de kanten leeg. <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 15:54

Hier kijken ze wel goed naar de paarden hoor, er zijn er ook die minder krijgen. :j
Gibbie moet ik juist met brokken altijd oppassen, want die wordt anders te heet. :=

Hier zijn ze ook bezig met de weilanden, maar daar moet het gras echt nog flink groeien hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 18:23

Oké bij mannen houd ik wel van kaal, maar ben blij dat het bij Gibbie nu toch echt aan het groeien is :')

Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 21:58

Linda hoe gaat het met je paard?

Hier vandaag wat langer mogen galopperen. Alles goed en wel, tot er een stel idioten vuurwerk af gingen steken. _-:(
Kon haar gelukkig bij me houden, maar kreeg er daarna geen ontspanning meer in. Hebben nog wel verder gereden en gegaloppeerd daarna, maar heb er hard aan moeten werken...
nouja, moet ze ook maar weer aan wennen. :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:14

Chess, heerlijk dat kantjes-eten. Helaas word raika daar iets te fanatiek van :=

Kaitlyn, jeetje zeg wat een onnozelen, het is verdorie al april.... :roll: gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen!

Hoe het gaat? Tja moeilijk. Ze staat al dik 2 maanden stil, ze barst van de energie, maar Ze word wel steeds braver met spoelen gelukkig. :)
Toch heb ik het idee dat het helemaal geen zin heeft, ik zie er nooit viezigheid uit komen met spoelen, alleen een pusserig korstje die ik er voor het spoelen even af moet halen. Misschien eens aan de kliniek vragen :?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 22:17

Gelukkig gaat het spoelen steeds beter!
Misschien dat ze op de kliniek zo grondig hebben gespoeld, dat je het nu enkel moet bijhouden? Maar bellen kan inderdaad geen kwaad, zou mij ook niet helemaal lekker zitten...

Ohhh ik snap je zo goed, je wilt ze zo graag wat meer ruimte geven dan om wat energie kwijt te raken. -O-

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:03

Misschien helpt spoelen wel Linda, temperatuur ook normaal?
Wij hebben gisteren weer genoten van uitstappen op het erf langs de weilanden <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maandag komt de dierenarts nog even de rug check doen en dan zijn we er hoop ik.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:40

Chess, wat heerlijk dat het einde van alle ellende in zicht is! En wat zul je hebben genoten van dat ritje <3 je gaat kleine dingen met je paard wel meer waarderen vind ik, hebben jullie dat ook?

Temperatuur is goed, maar die is altijd goed geweest (ondanks dat ze dus wel een heftige infectie in haar lijf heeft zitten). We gaan maar rustig verder en ik zal maandag de kliniek eens bellen of ik er letterlijk pus uit hoor te spoelen of gewoon de boel open moet houden.... :( soms begint me het gevoel te bekruipen dat het niet meer goed gaat komen... ;(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:50

Ik denk dat je moet spoelen om het open en vochtig te houden. Vuil wordt dan makkelijker afgevoerd en de genezing gaat dan ook beter van binnenuit naar buiten. Kan best een langdurig zijn, want overal waar nog holte zit, moet dichtgroeien.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:05

Ik denk ook dat je moet blijven spoelen Linda om schoon te houden, denk eerlijk dat wel goed teken is dat er geen pus meer uitkomt en dat nu mooi kan herstellen. Hou hoop!
Ik merk wel dat we heel dicht tot elkaar zijn gekomen en zo genieten elke dag samen echt heerlijk <3
Rijtechnisch had ik niet verwacht en gehoopt zelfs of we al zo snel zo rond konden sturen. Gisteren keek een stadgenootje en die had ons niet meer gezien na de operatie en die zei zo dat ziet er heerlijk fijn los en ontspannen en mooi over de rug uit. Ik was zo blij, want je voelt het wel maar voor het oog kan zo anders eruitzien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 10:38

Chesss, wat ziet die buik er mooi uit! Daar zie je helemaal niet aan dat die geopereerd is. Fijn dat het opbouwen ook zo goed gaat.

Kaitlyn, wat knap van je dat je ondanks dat rottige vuurwerk toch hebt kunnen doorrijden! Hopen dat het eenmalig was, met dat vuurwerk en dat je de volgende keer met rijden weer de ontspanning hebt die je wil hebben.

Linda, ik zou inderdaad maandag even contact opnemen met de kliniek, dan heb je wat meer zekerheid of het zo goed gaat.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 23:18

Chess wat een heerlijk uitzicht zo he? <3

linda2008 schreef:
Chess, wat heerlijk dat het einde van alle ellende in zicht is! En wat zul je hebben genoten van dat ritje <3 je gaat kleine dingen met je paard wel meer waarderen vind ik, hebben jullie dat ook?

Temperatuur is goed, maar die is altijd goed geweest (ondanks dat ze dus wel een heftige infectie in haar lijf heeft zitten). We gaan maar rustig verder en ik zal maandag de kliniek eens bellen of ik er letterlijk pus uit hoor te spoelen of gewoon de boel open moet houden.... :( soms begint me het gevoel te bekruipen dat het niet meer goed gaat komen... ;(

Ja ik waardeer alles ook zoveel meer. Het is natuurlijk ook een hele intense periode geweest. Gibbie is ook veel meer een knuffelkont geworden. Dat was altijd zo’n merrie die voor een snoepje wel lief wilde doen, maar anders moest ik maar oprotten als ik niks lekkers had. Nu kan ze echt tijden met haar hoofd tegen mij aan staan knuffelen. Geniet daar zo ontzettend van! Of als ik haar weer gek zie doen in de paddock, dan denk ik; ja daar heb ik het voor gedaan. Het weer rijden, en aan wedstrijden denken was niet het belangrijkste. Maar dat ze weer paard kon zijn en pijnvrij kon staan, dat was het hoofddoel. En nu ziet dus alles er goed uit, en ben je weer lekker aan het rijden. En vandaag dacht ik nog; wanneer je weer helemaal gerevalideerd bent, en de corona crisis is voorbij, dan kunnen we ook weer naar wedstrijden toe.

Je moet de hoop echt nog niet opgeven hoor! :(:)
Lijkt mij inderdaad ook moeilijk als ze die complicaties heeft, maar probeer het echt te zien als een extra obstakel op jullie pad.
Ik hoop inderdaad dat het nu spoelen alleen maar is om het goed schoon te houden tot die gangen allemaal dicht zijn. En als je het niet vertrouwd de dierenarts nog een keer bellen.

Vandaag hebben we weer heerlijk gereden! :D

Ik heb nog een filmpje van afgelopen woensdag tijdens het rijden. Even wat stukjes aan elkaar geplakt:

Het moet allemaal nog veel beter natuurlijk, maar ben hier echt al heel blij mee. Dit was de tweede keer dat we mochten galopperen, maar er was niemand bij dus heb mijn telefoon achter de spiegel gezet, dus het beeld is wel een beetje beperkt en vaak zand te zien. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 19:14

Hoe gaat het nu Linda? Nog contact met de kliniek gehad?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:09

Kaitlyn, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat :D

Hier helaas nog geen licht aan het einde van de tunnel... :n de infectie wil er niet uit en ik begin de moed langzaam te verliezen ;(

Edit; ja regelmatig, toevallig gister nog. Ik heb het idee dat zij het ook beginnen te betwijfelen maar het spoelen moet ik zo voortzetten dus dat doe ik uiteraard braaf!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:55

Oh wat vreselijk Linda! Kan je nog iets doen of geven? Of is spoelen enige optie.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:35

Linda, is het nog een idee om van die uierinjectors erin te spuiten? Zou je aan de DA voor kunnen leggen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:35

fannetje schreef:
Linda, is het nog een idee om van die uierinjectors erin te spuiten? Zou je aan de DA voor kunnen leggen?

Dat is toch ook gewoon een vorm van AB, maar dan direct in geinfecteerde gebied geïnjecteerd?

Chess, spoelen is de enige optie. Voor zover ik nu heb begrepen is het puur om de huid open te houden zodat de boel er beneden uit kan in plaats van bovenin zou ophopen... Plaatselijke DA was vandaag toevallig bij mijn andere paard (hij heeft de koliek ook behandeld alvorens we naar de kliniek gingen) en hij vond de huid er wel “gezond” uit zien. Maarja vanaf een foto kun je alleen de huid beoordelen.

We wachten maar (on)geduldig af... :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:39

ja, idd. Ik weet dat wij dat vroeger op de kliniek bij honden deden met wonden die kans hadden op fisteling of holte vorming. Dat werkte super. Ik ben inmiddels al bijna 13 jaar uit de praktijk, maar dacht zal het eens opperen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:44

fannetje schreef:
ja, idd. Ik weet dat wij dat vroeger op de kliniek bij honden deden met wonden die kans hadden op fisteling of holte vorming. Dat werkte super. Ik ben inmiddels al bijna 13 jaar uit de praktijk, maar dacht zal het eens opperen.

Maar ze reageerd niet op de AB ivm MRSA bacterie... althans zo heb ik begrepen waarom ze van AB werd afgehaald.... maar ik geef toe dat ik het soms allemaal niet meer precies weet. Je hoort zo veel, veel medische termen, dat het soms niet te volgen of onthouden is :o :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:38

linda2008 schreef:
fannetje schreef:

Maar ze reageerd niet op de AB ivm MRSA bacterie... althans zo heb ik begrepen waarom ze van AB werd afgehaald.... maar ik geef toe dat ik het soms allemaal niet meer precies weet. Je hoort zo veel, veel medische termen, dat het soms niet te volgen of onthouden is :o :=

Linda, je hebt wel gelijk hoor, MRSA is een gemuteerde Staphylococcus ( de S van MRSA) bacterie die slecht gevoelig is voor veel Antibiotica ( De R staat voor Resistent). Maar voor mensen is er wel laboratorium-onderzoek mogelijk om te testen waarvoor de MRSA wel gevoelig is: https://mrsa-net.nl/nl/personeel/behand ... behandelen . Je kan altijd informeren bij Lienden of Utrecht of zo'n test ook voor paarden mogelijk is en of er dan wel gericht behandeld kan worden.

Ik kwam nog wel dit artikel tegen: https://www.veearts.nl/2015/bacteriofag ... tibiotica/ over bacteriofagen, geschreven door iemand van Utrecht, ik zou er toch eens een telefoontje naar hun aan wagen denk ik.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:01

Ik waardeer het meedenken maar ik sla de adviezen dit keer in de wind. Ik heb de mogelijkheden namelijk allemaal al met hen besproken. Er waren 2 typen AB die ze kon krijgen.. beide geen paarden-medicijnen. Er was iets inwendigs, maar dat had had grote nadelen (ik weet ze zo niet meer) waardoor daar niet voor gekozen is. En dan had je een zalf welke oorspronkelijk voor honden is. Daarmee hebben we haar behandeld. De kliniek heeft nadrukkelijk aangegeven dat nu enige optie op dit moment spoelen is... ik ga er wel van uit dat ze alles hebben overwogen voordat ze zo’n uitspraak doen. Ik heb meermaals geinformeerd of er nog verdere opties zijn mocht ze niet reageren op het spoelen. Er zijn uiteraard nog mogelijkheden maar niet om verder zelf thuis te proberen. Dus dat is echt iets wat pas word overwogen ná het spoelen. Het kon wel maanden in beslag nemen dus ik zal geduld moeten opbrengen...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:21

Pittig hoor! Geef je nog wel iets om haar weerstand op te krikken en te ondersteunen? Ik heb Lou destijds een langere kuur met NAF Opkikker gegeven, ik had het idee dat haar dat wel goed deed. Overigens kreeg Lou ook geen AB toen bekend was dat ze MRSA had, haar lichaam moest het toen ook zelf zien op te knappen. Ik denk dat we allemaal meedenken met je omdat we graag zien dat het "snel" goed gaat, maar als ik bedenk hoe lang ik met Lou bezig geweest ben voordat ik weer een beetje normaal kon rijden heeft dat uiteindelijk ook zo'n anderhalf jaar geduurd. Dat vergeet je eigenlijk na zoveel tijd ( of ik in elk geval).

Weet je wel hoe je kan merken dat je niet meer hoeft te spoelen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:37

Jet schreef:
Pittig hoor! Geef je nog wel iets om haar weerstand op te krikken en te ondersteunen? Ik heb Lou destijds een langere kuur met NAF Opkikker gegeven, ik had het idee dat haar dat wel goed deed. Overigens kreeg Lou ook geen AB toen bekend was dat ze MRSA had, haar lichaam moest het toen ook zelf zien op te knappen. Ik denk dat we allemaal meedenken met je omdat we graag zien dat het "snel" goed gaat, maar als ik bedenk hoe lang ik met Lou bezig geweest ben voordat ik weer een beetje normaal kon rijden heeft dat uiteindelijk ook zo'n anderhalf jaar geduurd. Dat vergeet je eigenlijk na zoveel tijd ( of ik in elk geval).

Weet je wel hoe je kan merken dat je niet meer hoeft te spoelen?

Ze krijgt vitaminekorrels bij. Maar verder voelt ze zich prima (soms iets té fit juist) dus ik vind extra supplementen overbodig. Raika is een super moeilijke eter, je geloofs het niet bij een fjord :P en poedertjes enzo eet ze niet. Dan moet ik ze gedwongen gaan toedienen met een spuit maar zo lang de kliniek dat onnodig vind en ze goed in haar vel zit, ga ik haar daar niet ook nog mee pesten...

Het zou uiteindelijk dicht moeten groeien. Ze hebben aangegeven dat wanneer het zo dicht zit dat het spoelen niet meer lukt, dán kan ik een nieuwe afspraak maken voor een controle-echo.

Edit; achteraf gezien gaat de tijd altijd snel... maar als ik nu bedenk dat ik pas 2,5 maand onderweg ben, en misschien nog wel 6 maanden moet, dan lijkt het een EEUWIGHEID :roll: :(

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:03

Wat een ellende Linda. Wat ik wel een heel,fijn product vind wat weerstand verhogend is en ze zeggen ontstekingsremmend is pyrogenium van ecostyle is op basis van kruiden en planten. Ik heb gegeven voor weerstand en mok maar ook na de operatie, misschien wel meer voor mijn hoofd maar ik ben gek erop.ik heb idee dat werkt, maar is een idee en kijk hoe je er zelf bij voelt. Sterkte en kop op!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 07:14

Geen idee of het in nederland ook gebruikt word, maar kun je eventueel bloedzuiger erop/naast laten zetten?
Smerig idee maar euh ja