Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Het zijn gewoon dezelfdeOf zelfde hoeveelheid cetirizine in ieder geval.
Heb ze beiden al gehad omdat de ene tijdelijk niet in voorraad was enzo, toen ook gevraagd maar maakte niet uit.
Fijn dat het gebruik van cetirizine niks doet met de behandeling op zich, het lijkt mij inderdaad ook gewoon extra hulp/symptoombestrijding, waar de behandeling veel dieper en echt op het immuunsysteem werkt ..
Waren die 6 pilletjes door de dierenarts voorgesteld? Wat voor dier heb je?
Heb nog ergens een topic gezien van iemand waarbij de DA zei dat er 1 pil per 100 kg gegeven mocht worden, in haar geval dus max. 5 pillen dacht ik per dag. Maar zo'n getallen kloppen dan weer helemaal niet met wat er in dit topic gezegd wordt, terwijl het blijkbaar wel iets is wat rondgaat onder de DA's en dus steeds meer mensen mee verder gaan ..
[***] schreef:Het zijn gewoon dezelfdeOf zelfde hoeveelheid cetirizine in ieder geval.
Heb ze beiden al gehad omdat de ene tijdelijk niet in voorraad was enzo, toen ook gevraagd maar maakte niet uit.
Fijn dat het gebruik van cetirizine niks doet met de behandeling op zich, het lijkt mij inderdaad ook gewoon extra hulp/symptoombestrijding, waar de behandeling veel dieper en echt op het immuunsysteem werkt ..
Waren die 6 pilletjes door de dierenarts voorgesteld? Wat voor dier heb je?
Heb nog ergens een topic gezien van iemand waarbij de DA zei dat er 1 pil per 100 kg gegeven mocht worden, in haar geval dus max. 5 pillen dacht ik per dag. Maar zo'n getallen kloppen dan weer helemaal niet met wat er in dit topic gezegd wordt, terwijl het blijkbaar wel iets is wat rondgaat onder de DA's en dus steeds meer mensen mee verder gaan ..
ellepel schreef:Ik had gister het doosje nog in handen, twijfelde of ik appie zou geven omdat die liep te schudden.
En voor mensen is dan 10mg per 100 kilo.
1 pilletje dus.
Bij appie werken 3 of 4 prima.
Dus dan vind ik hoog doseren eigenlijk ook wat overbodig.
Zo lang hij blij en vrolijk blijft valt het wel mee.
Is het eerder hinderlijk dan een last.
Maar zo is het bij appie ook.
Focussed schreef:Overigens even een algemeen stuk, meer ter info en iedereen waakzaam te houden op wat je ziet en denkt te zien.
nathalie_v schreef:..
Nu sinds een dag cetirizine aan het geven. Nog geen idee wat het gaat doen
(Mocht iemand een adresje weten... wij moeten nu 25 pillen s ochtends en 25 pillen s avonds geven (0.4 per kg paard) iom de DA
Nu ook het gooi aan het weken en uiteraard altijd een neus netje.
Lon schreef:Helaas heb ik ervaring met een headshaker en hem daardoor in laten slapen. Ik deel mijn ervaring in de hoop dat de paardeneigenaren in dit topic die een afweging proberen te maken over hoe ver ze door kunnen/willen gaan er iets aan hebben.
Rozenstruik schreef:De PENS is daarom een laatste hoop. De komende weken hoop ik dat de behandeling goed aanslaat. Zo niet dan zal ik nog wat alternatieven proberen maar aangezien er geen wetenschappelijk bewezen alternatieven zijn, ligt mijn hoop echt bij de PENS.
Ik heb daarom ook voor mezelf besloten om op 1 juli een besluit te nemen. Als er op 1 juli geen zicht is op een blijvende oplossing, dan houdt het daar op.
Ik vind dat ik zo eerlijk mogelijk naar mijn paard moet zijn en dus moet kiezen voor zijn welzijn en kwaliteit van leven. Hoe vreselijk ik dat ook vind.
Mariek_ schreef:Mijn pony leek van het schudden af te zijn. Hij had drie cranio behandelingen achter de rug en schudde zo goed als niet meer, slechts af en toe een keer zijwaarts schudden. Nu sinds maart zie ik hem steeds meer schudden en ook de 'tic' is terug, zeg maar de verticale beweging met zijn hoofd.
Ik baal als een stekker natuurlijk, want ik dacht echt dat we er waren. Vorig jaar hebben we echt al van alles geprobeerd. Maar nu is de vraag, hoe ver laat ik dit gaan. Als dit zo door gaat staat hij van de zomer weer als een ellendig hoopje in de hoek van de stal.
Hoever laten jullie het komen bij jullie paarden? Want het is toch eigenlijk heel zielig dat ze een groot gedeelte van het jaar zoveel last hebben...
Rozenstruik schreef:Ik bedoelde niet te zeggen dat ik vanaf nu tot 1 juli op mijn handen ga zitten en toekijken. Waarschijnlijk krijgt hij over een paar weken nog een derde PENS en mocht het niet voldoende werken misschien een 4e of andere alternatieve dingen zoals cranio of weet ik het.
Maar ik wil er een einddatum aan zetten. Ik wil niet dat mijn paard langer moet lijden omdat ik maar door blijf zoeken. Hij heeft geen besef van behandelingen en mogelijke oplossingen en hoop voor de toekomst. Hij weet alleen wat er nu is, en als dat nu alleen uit pijn bestaat, dan is dat voor hem niet te doen. Dus daarom die datum van 1 juli maar tot 1 juli natuurlijk nog volop op zoek.
En ondertussen kan ik melden dat hij nu al 7 goede dagen achter elkaar heeft gehad... dus ik begin langzaam te hopen dat dit geen toeval meer is maar toch effect van de PENS.
En dan ben ik dolgelukkig natuurlijk want ik wil helemaal geen vreselijke beslissing nemen op 1 juli maar gewoon een feest geven!
Kasty schreef:Dus ik zou zeggen hou de moed erin!
pantarhei schreef:Mariek_ schreef:Mijn pony leek van het schudden af te zijn. Hij had drie cranio behandelingen achter de rug en schudde zo goed als niet meer, slechts af en toe een keer zijwaarts schudden. Nu sinds maart zie ik hem steeds meer schudden en ook de 'tic' is terug, zeg maar de verticale beweging met zijn hoofd.
Ik baal als een stekker natuurlijk, want ik dacht echt dat we er waren. Vorig jaar hebben we echt al van alles geprobeerd. Maar nu is de vraag, hoe ver laat ik dit gaan. Als dit zo door gaat staat hij van de zomer weer als een ellendig hoopje in de hoek van de stal.
Hoever laten jullie het komen bij jullie paarden? Want het is toch eigenlijk heel zielig dat ze een groot gedeelte van het jaar zoveel last hebben...
Zou een herhaalbehandeling Cranio niet kunnen helpen?
Rozenstruik schreef:En waar ik erg naar uit kijk is dat hij vanaf 1 mei in de nieuwe loopstal bij ons op stal gaat, dan kan hij 24/7 zelf kiezen of hij binnen of buiten staat en overdag ook zelf naar de wei. Ik hoop natuurlijk dat de PENS gewoon goed blijft werken maar anders heeft hij in ieder geval mogelijkheden als hij last heeft van licht of wind.
Misschien zou zoiets voor jouw paard ook wat zijn? Maar het is zeker niet overal mogelijk om op deze manier je paard te stallen, ik heb daar echt geluk mee, hier in de regio is dit uniek.
Mariek_ schreef:Wat hebben sommigen van jullie veel pens behandelingen gehad. Wij hebben er twee gehad, beide zonder effect. Een derde had dan geen zin meer volgens de dierenarts. Overigens heeft hij van de tweede behandeling echt veel last gehad. Hij was er helemaal naar van.