Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:Hier heb ik toch de deken er af gehaald. Ze heeft nu sinds kort het magneet sieraad in en sindsdien heeft ze wel minder jeuk onder haar buik en aan het hoofd. Haar manen en staart schuurt ze nauwelijks. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Mocht ze gaan schuren gaat de deken er weer op..
welmoed__ schreef:Ik vind het ook wel een dingetje, die warmte van nu en der eczeem deken.
lalala_20 schreef:welmoed__ schreef:Ik vind het ook wel een dingetje, die warmte van nu en der eczeem deken.
Ik twijfel ook of ik de eczeemdeken de komende dagen overdag af zal doen. Mijn paard stond vandaag al aardig te zweten dus ik heb hem een paar keer lekker afgesponst, maar de rest van de week moet ik werken dus kan ik niet tussendoor naar hem toe om dat te doen. Hij heeft een schaduwplek in de wei, maar ik ben toch bang dat het met deken op te warm voor hem wordt. Aan de andere kant wordt hij heel onrustig als hij vliegen/mugjes/dazen op zijn hele lichaam voelt, dus dan gaat hij daardoor misschien juist extra heen en weer lopen. Dilemma
roosje78 schreef:welmoed__ schreef:Hier heb ik toch de deken er af gehaald. Ze heeft nu sinds kort het magneet sieraad in en sindsdien heeft ze wel minder jeuk onder haar buik en aan het hoofd. Haar manen en staart schuurt ze nauwelijks. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Mocht ze gaan schuren gaat de deken er weer op..
Magneetsieraad?
[***] schreef:Ik lees nog altijd mee.... Mijn oudje met alleen "buiknaadjeuk", ging eigenlijk heel erg goed, totdat het warm werd
.
Nu weer heftige jeuk, steeds zijn achterbeen optillen als ik in de buurt en mij uitnodigen om hem vooral te krabben. Ik smeer voor nu even met hydrocortiderm en dat helpt hem. Ik hoop dat als de temperatuur iets minder extreem wordt, de jeuk ook weer een beetje minder wordt.
henny_w schreef:[***] schreef:Ik lees nog altijd mee.... Mijn oudje met alleen "buiknaadjeuk", ging eigenlijk heel erg goed, totdat het warm werd
.
Nu weer heftige jeuk, steeds zijn achterbeen optillen als ik in de buurt en mij uitnodigen om hem vooral te krabben. Ik smeer voor nu even met hydrocortiderm en dat helpt hem. Ik hoop dat als de temperatuur iets minder extreem wordt, de jeuk ook weer een beetje minder wordt.
Ik las laatst op Bokt, weet niet meer welk topic, misschien deze weldat het ook wel wil helpen om de buiknaad in te smeren met vaseline.
Vorig jaar deed mijn ruin het niet maar dit jaar begon hij ook geregeld met de buik over de grond te schuren. Afijn ik smeer die plek nu dagelijks tegen de avond in met vaseline en inderdaad hij doet het niet meer.