Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:05

Ik krijg opeens een mail dat mijn bestelling is verwerkt! Dus hopelijk deze week een levering :D

*edit*
Jaaaaaa! Er staat dat het verzonden is. Hopelijk voor degene die ook wachten op Mr. Feel Warm via Agradi ook!

mickey75

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:21

Yep bij mij ook verzonden,nu balen dat ikzelf met gekneusde ribben zit.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:52

Oh dat is zeker balen zeg! Sterkte...

Ik ga van de week met mijn fleece deken naar de kleermaker, moet de ringen voor de losse hals erop laten naaien, ben zelf NIET handig :D
Wel belachelijk voor een deken van EUR 200,00... moet ik zelf de ringen erop laten maken! Gelukkig worden die wel erbij geleverd :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:35

Ja de mijne is ook verzonden. Ik heb al een paar maand niet gereden ivm blessure paard, maar ik mag al wel weer wat doen. Het ontbreekt me alleen nog aan de tijd om haar echt weer op te pakken (slecht weer, huis in verkoop, ander huis kopen, moeder ziekenhuis enz enz).

Maar mijn goede voornemen is haar gauw weer op te pakken.

Heb laatst de osteopaat en de masseur erbij gehad en ze zat bij beiden best vast in de schouderspier. Gisteren drukte ik even op die spier, maar die was echt heel gevoelig. Ik zit er dus ook aan te denken om de rugwarmer aan te schaffen, maar die dan andersom op de rug te leggen. Dus over haar schouders, zodat ie wat lager komt. Of heeft iemand een alternatief?
Ik zag van BOT ook een borstbeschermer, maar die heeft volgens mij maar op een paar plekken keramische deeltjes en net niet op de plek die ik zou willen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:44

Hoe weten jullie waar de keramische deeltjes zitten bij BoT producten? Zijn daar plaatjes van?

Ik denk dat een rugwarmer niet gaat werken, hoe blijft dat dan zitten? Een (fleece) deken is denk ik beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:10

Setteli schreef:
Ja de mijne is ook verzonden. Ik heb al een paar maand niet gereden ivm blessure paard, maar ik mag al wel weer wat doen. Het ontbreekt me alleen nog aan de tijd om haar echt weer op te pakken (slecht weer, huis in verkoop, ander huis kopen, moeder ziekenhuis enz enz).

Heb laatst de osteopaat en de masseur erbij gehad en ze zat bij beiden best vast in de schouderspier. Gisteren drukte ik even op die spier, maar die was echt heel gevoelig. Ik zit er dus ook aan te denken om de rugwarmer aan te schaffen, maar die dan andersom op de rug te leggen. Dus over haar schouders, zodat ie wat lager komt. Of heeft iemand een alternatief?
Ik zag van BOT ook een borstbeschermer, maar die heeft volgens mij maar op een paar plekken keramische deeltjes en net niet op de plek die ik zou willen.

Ik leg de rugwarmer een heel eind naar voren en dan echt over de schoft. Ik denk dat als je de rugwarmer draait en je legt hem met bv een bilriem voor de borst vast dat hij prima blijft liggen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:28

Ik heb inmiddels een bericht vanuit Fedimax dat de order verzonden is. Nu is het "tracking system" van DHL nogal waardeloos, dus eigenlijk nog steeds geen idee wanneer hij er dan precies is. Maar heb een kleine hoop voor morgen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:39

@marlies: tracking systeem is wel net verbeterd! Bij mij was het na 1 dag bij het nederlandse dhl depot en werd deze een dag later bij mij thuis bezorgd. Denk dat je vanaf morgen kan zien hoe laat hij woensdag bezorgd wordt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:41

Ah, dat zou mooi zijn! Nou ja, het belangrijkste is dat hij onderweg is. Ik ben erg benieuwd naar de deken! En natuurlijk naar "de kattenlijm" haha.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:46

:D

Ik ben zelf al verslaafd aan de lijm. Ga geen dag meer door t leven zonder de onderlap om mn rug en billen :')
Moet overigens van de waterdichte uitrijddeken een maat groter hebben, ik meende te lezen dat ze groot uitvielen dus heb een maat kleiner besteld. Maar nét te klein.
Iemand belang bij een fedimax waterdichte uitrijddeken in maat 185?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:47

MarliesR schreef:
Ik heb inmiddels een bericht vanuit Fedimax dat de order verzonden is. Nu is het "tracking system" van DHL nogal waardeloos, dus eigenlijk nog steeds geen idee wanneer hij er dan precies is. Maar heb een kleine hoop voor morgen.

Ik heb ook net bericht van Fedimax dat mijn order verzonden is, ben zo benieuwd *\o/*

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:24

Hier ook bericht van Fedimax *\o/*

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:55

Haha, DHL vrachtwagen vol poezenlijm op weg naar Nederland

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:40

Zilly schreef:
Ik krijg opeens een mail dat mijn bestelling is verwerkt! Dus hopelijk deze week een levering :D

*edit*
Jaaaaaa! Er staat dat het verzonden is. Hopelijk voor degene die ook wachten op Mr. Feel Warm via Agradi ook!

De mijne ook *\o/*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:43

Grappig, fedimax zou tot afgelopen zaterdag dicht zijn ivm verbouwing. Toen konden ze als een malle los gaan met pakketjes naar nederland versturen :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:08

Jaaa ik heb ook de onderlappen besteld, en vandaag ook een mail gekregen dat ze onderweg zijn :)
Hopelijk heeft onze oude kat er ook baat bij!!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:27

Hier nog iemand die vandaag een email heeft ontvangen. Ik hoop dat het iets voor onze oude hond kan betekenen en voor mezelf.
Ben heel erg benieuwd :D

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:31

Ik heb dit weekend een 2e set Fedimax onderlappen besteld. Omdat ze nu nog in de aanbieding zijn, stel dat mijn huidige kapot gaat...
ik merk echt al verschil zeg! Ik doe ze bij mijn paard om de achterbenen, dit ivm wat kleine gallen. Of ik kijk ze weg, of ze zijn echt al iets minder, benen zijn strakker. Vanaf morgen laat ik ze de nachten om. Dan heb ik 1,5 week laten wennen.
Moet je met Fedimax ook na 3 weken even stoppen met gebruiken? Dan doe ik ze misschien een weekje om de voorbenen, maar ben bang dat mijn paard ze dan gaat slopen, vandaar de reserve set :D

Laten jullie de katten ook wennen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:59

Eh nee, niet laten wennen. De eerste dag lagen ze er ook nog niet constant op, behalve 's nachts. Maar ik weet ook niet hoe lang ze er dan op liggen. Er wordt wel afgewisseld met mandjes zonder fedimax, al heeft die wel de voorkeur.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:30

[quote="Setteli"]Ja de mijne is ook verzonden. Ik heb al een paar maand niet gereden ivm blessure paard, maar ik mag al wel weer wat doen. Het ontbreekt me alleen nog aan de tijd om haar echt weer op te pakken (slecht weer, huis in verkoop, ander huis kopen, moeder ziekenhuis enz enz).

Fedimax fleecedeken?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:01

Wil hier alsnog eens mijn ervaring neerpennen met de BOT Mesh beschermers. Gisteren voor de eerste maal echt gereden met de beschermers. Paard heeft enige periode (+- 3 weken) stilgestaan gehad, en heeft artrose in de sprong.

Gisteren begonnen zoals altijd. Kwartiertje instappen, rustig losdraven. Bij het losdraven kwamen we wel tot de conclusie dat paardlief stijf was (wat we wel verwacht hadden), maar dat dit best meeviel. Ook ontspande hij zich redelijk snel. Het stijve was er eigenlijk redelijk vlug uit, en zijn we gewoon begonnen met basic oefeningen (volte, overgangen). Hierop ging het eigenlijk ook vlot, en hebben we +- een 15 minuten gegalopeerd. Wat voelde ik onder mij, een paard dat zin had en vlotte sprongen maakte. Mijn lesgeefster vond dat hij heel goed overrolde, en zelfs voor mijn klein knollie grote sprongen maakte. Blij paard, blije ruiter :)

Het is misschien dat ik het wil zien, maar ik denk dat de BOT beschermers in combinatie met de stubben warming zalf op het sprong gewricht echt zijn vruchten afwerpt voor mijn paard. Ik ben dus in ieder geval een blije klant. Nu wil ik dus zeker nog een deken zoeken voor onder zijn dekens. Ben alleen aan het twijfelen tussen de fleece of de mesh

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:03

Mijn onderlappen zijn ook verzonden :)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:21

Zilly schreef:
Hoe weten jullie waar de keramische deeltjes zitten bij BoT producten? Zijn daar plaatjes van?

Bij BoT zie je ze niets, zitten in het stof verweven. Dus ziet er gewoon uit als een normale syntetische stof.
Bij de Fedimax zie je ze wel, daar zijn het bolletjes of platte schijfjes. Althans bij de producten die ik gezien heb.

(Had toen ik dit topic opende aandelen BoT en Fedimax moeten kopen. :+ )
Heb de Fedimax rugdeken nu een paar dagen onder het hoeslaken op mijn bed liggen. Maar is hier bloedheet, dus denk dat ik het vanavond maar even weghaal om te kijken hoeveel extra warmte er nou van dat ding komt.

Je hebt trouwens ook InfraTex, dan dus Mr Feel Warm en zag ook producten van 'Happy Moving', (te koop bij o.a. Loesdau) Maar weet niet of Happy Moving precies hetzelfde is wat werking en techniek betreft. Ze hebben weinig uitleg.

Maar wat super dat het iedereen zo goed bevalt! Mens en dier, haha. En hoe creatief iedereen ermee is.
Ik ga denk ik de werkzame stof uit de Fedimax rugdeken halen en in een gewoon katoenen laken laten naaien. De pasvorm is kaarsrecht, en is behoorlijk dik en stijf. Zit hier nou niet bepaald op de noordpool dus voor de warmte zelf hoeft het niet, en in een laken is hij makkelijker te wassen en sluit ook beter aan bij paarden- en mensen-vormen. (jaja, eerlijk delen!) Volgens mij wordt hij dan meer multifunctioneel en praktischer.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:28

Ik heb trouwens ook al wat effect gezien op de schiefel. Mijn paard heeft deze net boven zijn kogel, waardoor het lijkt alsof de kogel heel gezwollen is (heeft dit gekregen door zichzelf aan te raken in de weide). Maar nu gisteren met het rijden was er effectief een onderscheidt te zien tussen de schiefel en de kogel. het leek wel alsof de randen eigenlijk droger waren.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:34

Dat is snel. Hier nog geen verbetering. Merk wel dat de schiefel warm is, dus er is wel iets bezig (zonder gebruik van de beschermers) Tijdens werk heeft ze ze wel om. Maar nog niet kleiner geworden. ik smeer hem daarna nog in.

Daarnaast draagt ze nu denk ik bijna 2 maanden de stalbeschermers. Rechts achter helemaal mooi maar links achter nog niet. Binnenkant nog verdikt. Na het rijden wel dunner (ook met beschermers) ook dit zal tijd gaan kosten wilt het helen... Ook niet gek want ze heeft vaak trauma's aan der achterbenen en l.a. was net herstellende toen ze weer een verdikking kreeg.