Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
singasong schreef:Wanneer je de trigger weghaalt, in dit geval de vliegjes, lijkt de allergie (symptoom) weg te zijn.
Het is niet zo dat ieder paard die allergisch reageert op die vliegjes dezelfde oorzaak heeft. Dat moet uitgezocht worden. Daarbij kan iemand met een Lecherantenne uitkomst geven. Kliniek Den Hoek in de Bilt werkt hiermee en kan de oorzaak opsporen. Er zullen ongetwijfeld nog meer artsen zijn die op een dergelijke wijze de oorzaak opsporen. Gewoon even informeren.
Kuggur schreef:Een geheimzinnige oorzaak, niet beslist dezelfde bij ieder zomerexceempaard, en te diagnosticeren met een Lechner antenne...juist ja, bedankt hoor, ik weet genoeg.
Jannepauli schreef:singasong schreef:Wanneer je de trigger weghaalt, in dit geval de vliegjes, lijkt de allergie (symptoom) weg te zijn.
Het is niet zo dat ieder paard die allergisch reageert op die vliegjes dezelfde oorzaak heeft. Dat moet uitgezocht worden. Daarbij kan iemand met een Lecherantenne uitkomst geven. Kliniek Den Hoek in de Bilt werkt hiermee en kan de oorzaak opsporen. Er zullen ongetwijfeld nog meer artsen zijn die op een dergelijke wijze de oorzaak opsporen. Gewoon even informeren.
Sorry SaS, maar hier ga je wel erg kort door de bocht - als Laarakkers zou weten hoe de allergie te 'genezen' omdat hij met een antenne wel even bepaald wat de oorzaak is.. dan zou meneer Laarakkers miljonair in meervoud zijn en zou hij doen waar hij zich al 25 jaar geleden over uitsprak: al die penny-wijven aan de kant zetten, en met een lekkere cocktail op de Bahamas gaan zitten ( zijn woorden, niet de mijne)
singasong schreef:Jannepauli schreef:In mijn boekje staat: de oorzaak vinden is de kwaal kunnen genezen.
Dat zou wel moeten kunnen ja.
Joolien schreef:Ik gooi er even een idee in, ik heb namelijk goede ervaringen met osteopathie en werking van de organen. Ook de nieren zijn gelinkt aan de rug, als de wervels niet goed zitten kunnen de organen ook niet goed werken. Dan kan exceem ook niet goed tegen gegaan worden. Misschien is dat een idee, om het paard eens door een osteopaat te laten behandelen?
singasong schreef:Jannepauli schreef:In mijn boekje staat: de oorzaak vinden is de kwaal kunnen genezen.
Er zijn uitzonderingen. Neem nou bijv. Lyme. Je ben er achter gekomen dat je paard het heeft maar de Lyme heeft zo veel schade aangericht in het lichaam dat niet alles meer te 'genezen' valt.
Kuggur schreef:singasong schreef:Kuggur, en hier heb jij het helemaal mis want een allergie is een symptoom en nooit een oorzaak.
Okay, interessant.
Hoe verklaar je dan dat bij paarden die niet meer in contact komen met de betreffende vlieg (verhuizing naar kustgebieden bv) de allergie verdwijnt?
Of omgekeerd, dat een exceemvrij paard dat in aanraking komt met deze vliegen een allergie ontwikkeld?
En als je de diepere oorzaak achter de allergie weet, wat is die dan, ik ken een grote groep mensen die dolenthousiast zouden zijn met een oplossing voor dit probleem; paarden exporteurs hier zouden je erg dankbaar zijn.
pien_2010 schreef:Dan heb ik nog een vraag, misschien een hele domme. Is het niet mogelijk om die paarden die eczeem hebben te behandelen uitwendig met bepaalde stevige anti vliegolie waardoor die vliegjes niet meer de kans krijgen om te prikken gewoon omdat ze "dat paard niet meer lusten"?
Ik vraag dit omdat ik nu voor het eerst sinds gisteren een soort natuurlijke beenderen olie heb gekocht en gesmeerd op de paarden (hebben geen last van eczeem wel van heeeeeeeeeeeel erg veel vlieg(jes), dazen, platvliegen etc. en het spul zou een week werken. Enfin ik heb zonder vliegendeken gereden vandaag voor het eerst en het valt me op dat het echte stinkerds![]()
zijn maar helemaal vlieg etc. vrij.
ohjajoh6 schreef:pien_2010 schreef:Dan heb ik nog een vraag, misschien een hele domme. Is het niet mogelijk om die paarden die eczeem hebben te behandelen uitwendig met bepaalde stevige anti vliegolie waardoor die vliegjes niet meer de kans krijgen om te prikken gewoon omdat ze "dat paard niet meer lusten"?
Ik vraag dit omdat ik nu voor het eerst sinds gisteren een soort natuurlijke beenderen olie heb gekocht en gesmeerd op de paarden (hebben geen last van eczeem wel van heeeeeeeeeeeel erg veel vlieg(jes), dazen, platvliegen etc. en het spul zou een week werken. Enfin ik heb zonder vliegendeken gereden vandaag voor het eerst en het valt me op dat het echte stinkerds![]()
zijn maar helemaal vlieg etc. vrij.
Wat is dit dan precies voor olie, als ik vragen mag? Merknaam zou wel handig zijn, want als dit echt zo goed werkt, heb jij misschien wel de oplossing!![]()
gevonden, hou ons op de hoogte als je wilt?