[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:02

Een geheimzinnige oorzaak, niet beslist dezelfde bij ieder zomerexceempaard, en te diagnosticeren met een Lechner antenne...juist ja, bedankt hoor, ik weet genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:12

Ik gooi er even een idee in, ik heb namelijk goede ervaringen met osteopathie en werking van de organen. Ook de nieren zijn gelinkt aan de rug, als de wervels niet goed zitten kunnen de organen ook niet goed werken. Dan kan exceem ook niet goed tegen gegaan worden. Misschien is dat een idee, om het paard eens door een osteopaat te laten behandelen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:21

singasong schreef:
Wanneer je de trigger weghaalt, in dit geval de vliegjes, lijkt de allergie (symptoom) weg te zijn.

Het is niet zo dat ieder paard die allergisch reageert op die vliegjes dezelfde oorzaak heeft. Dat moet uitgezocht worden. Daarbij kan iemand met een Lecherantenne uitkomst geven. Kliniek Den Hoek in de Bilt werkt hiermee en kan de oorzaak opsporen. Er zullen ongetwijfeld nog meer artsen zijn die op een dergelijke wijze de oorzaak opsporen. Gewoon even informeren.

Sorry SaS, maar hier ga je wel erg kort door de bocht - als Laarakkers zou weten hoe de allergie te 'genezen' omdat hij met een antenne wel even bepaald wat de oorzaak is.. dan zou meneer Laarakkers miljonair in meervoud zijn en zou hij doen waar hij zich al 25 jaar geleden over uitsprak: al die penny-wijven aan de kant zetten, en met een lekkere cocktail op de Bahamas gaan zitten ( zijn woorden, niet de mijne) :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:27

Kuggur schreef:
Een geheimzinnige oorzaak, niet beslist dezelfde bij ieder zomerexceempaard, en te diagnosticeren met een Lechner antenne...juist ja, bedankt hoor, ik weet genoeg.

Had jij verwacht dat ik je de oorzaak kan vertellen dan? Het is heel normaal dat niet bij iedere allergie dezelfde oorzaak ligt.

Neem bijv. het Headsheaking Sydroom. Triggers kunnen hierbij zijn; vliegjes, zonlicht, wind, pollen, stof. Het ene paard heeft als trigger voor HS zonlicht, een ander paard reageert op alles. Is niet te zeggen. Maar ook is de oorzaak bij ieder HS paard weer anders.

Hier biedt de reguliere geneeskunde geen uitkomst. Mijn paard is na 10 jr. 'genezen' van HS en is al voor het 4e jaar HS vrij. En je raad het al..... m.b.v. de lecherantenne en homeopathie . Gewoon omdat de lecherantenne de oorzaak kan opsporen.

Osteopathie kan zeker een uitkomst bieden. Toevallig hier net nog op bezoek gehad voor mijn Shetlander. Ik had zelf de blokkades al getest met de connectie sensor. En de osteo vond ze ook :D

edit= 4e jaar is 3e jaar.
Laatst bijgewerkt door singasong op 09-07-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:28

Jannepauli schreef:
singasong schreef:
Wanneer je de trigger weghaalt, in dit geval de vliegjes, lijkt de allergie (symptoom) weg te zijn.

Het is niet zo dat ieder paard die allergisch reageert op die vliegjes dezelfde oorzaak heeft. Dat moet uitgezocht worden. Daarbij kan iemand met een Lecherantenne uitkomst geven. Kliniek Den Hoek in de Bilt werkt hiermee en kan de oorzaak opsporen. Er zullen ongetwijfeld nog meer artsen zijn die op een dergelijke wijze de oorzaak opsporen. Gewoon even informeren.

Sorry SaS, maar hier ga je wel erg kort door de bocht - als Laarakkers zou weten hoe de allergie te 'genezen' omdat hij met een antenne wel even bepaald wat de oorzaak is.. dan zou meneer Laarakkers miljonair in meervoud zijn en zou hij doen waar hij zich al 25 jaar geleden over uitsprak: al die penny-wijven aan de kant zetten, en met een lekkere cocktail op de Bahamas gaan zitten ( zijn woorden, niet de mijne) :+

Jij gebruikt het woord 'genezen'. Ik heb het over de oorzaak opsporen. Want die oorzaak heb je nodig om het probleem aan te pakken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:34

In mijn boekje staat: de oorzaak vinden is de kwaal kunnen genezen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:35

Jannepauli schreef:

Dat zou wel moeten kunnen ja.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:39

singasong schreef:
Jannepauli schreef:

Dat zou wel moeten kunnen ja.

Er zijn uitzonderingen. Neem nou bijv. Lyme. Je ben er achter gekomen dat je paard het heeft maar de Lyme heeft zo veel schade aangericht in het lichaam dat niet alles meer te 'genezen' valt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:48

Ja, zo kun je nog wel even doorgaan en je overal onderuit praten :)

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:06

Jannepauli schreef:

:j

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:18

Joolien schreef:
Ik gooi er even een idee in, ik heb namelijk goede ervaringen met osteopathie en werking van de organen. Ook de nieren zijn gelinkt aan de rug, als de wervels niet goed zitten kunnen de organen ook niet goed werken. Dan kan exceem ook niet goed tegen gegaan worden. Misschien is dat een idee, om het paard eens door een osteopaat te laten behandelen?

He Jo!
Aangezien mijn training gaan ze al regelmatig naar de osteopaat.
Heb ik ook goede ervaringen mee. Haar nieren zijn ook nagekeken en die werken
gewoon naar behoren. Ik heb alleen het idee dat ze hier altijd wel wat hulp bij kan gebruiken
omdat ze vroeger zo'n klapper heeft gemaakt. En ik denk dat als ik ze een extra steuntje geef haar eczeem inderdaad ook nog wel iets minder kan worden. Ik weet dat het mogelijk is haar eczeemvrij te krijgen dat is mij voorgaand jaar uiteindelijk ook gelukt in de eczeemperiode. Ik wil dat dit jaar weer bereiken en daarom zocht ik dus in de richting van de olie. Ik heb besloten dat ik na een detox een preperaat maak van bachbloesem en eucalyptus om eens te kijken hoe ze het daar op doet.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:20

singasong schreef:
Jannepauli schreef:

Er zijn uitzonderingen. Neem nou bijv. Lyme. Je ben er achter gekomen dat je paard het heeft maar de Lyme heeft zo veel schade aangericht in het lichaam dat niet alles meer te 'genezen' valt.

De kwaal is dan genezen. De schade die de kwaal heeft aangericht niet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:48

Jannepauli schreef:
Ja, zo kun je nog wel even doorgaan en je overal onderuit praten :)

Je kunt met de info ook je voordeel doen. Ik zet het hier niet voor mezelf. Ik weet hoe het werkt, al 8 jaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:04

Dan heb ik nog een vraag, misschien een hele domme. Is het niet mogelijk om die paarden die eczeem hebben te behandelen uitwendig met bepaalde stevige anti vliegolie waardoor die vliegjes niet meer de kans krijgen om te prikken gewoon omdat ze "dat paard niet meer lusten"?
Ik vraag dit omdat ik nu voor het eerst sinds gisteren een soort natuurlijke beenderen olie heb gekocht en gesmeerd op de paarden (hebben geen last van eczeem wel van heeeeeeeeeeeel erg veel vlieg(jes), dazen, platvliegen etc. en het spul zou een week werken. Enfin ik heb zonder vliegendeken gereden vandaag voor het eerst en het valt me op dat het echte stinkerds <3 <3 zijn maar helemaal vlieg etc. vrij.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:27

Kuggur schreef:
singasong schreef:
Kuggur, en hier heb jij het helemaal mis want een allergie is een symptoom en nooit een oorzaak.

Okay, interessant.
Hoe verklaar je dan dat bij paarden die niet meer in contact komen met de betreffende vlieg (verhuizing naar kustgebieden bv) de allergie verdwijnt?

Of omgekeerd, dat een exceemvrij paard dat in aanraking komt met deze vliegen een allergie ontwikkeld?

En als je de diepere oorzaak achter de allergie weet, wat is die dan, ik ken een grote groep mensen die dolenthousiast zouden zijn met een oplossing voor dit probleem; paarden exporteurs hier zouden je erg dankbaar zijn.

Kun jij mij dan verklaren waarom het ene paard op dezelfde plek met dezelfde muggetjes wel eczeem heeft en de ander niet? En waarom bv de ene ijslander uit ijsland wel eczeem ontwikkelt en de ander niet? Dat ligt dan toch niet alleen aan de omgeving, dus niet alleen aan dat mugje?

Waar het - naar mijn idee - om gaat is dat dit paard op deze manier reageert op die vliegjes. Een allergie betekent dat het immuunsysteem extreem/ afwijkend reageert op een bepaalde prikkel. En dat gaat dus om het immuunsysteem van dat betreffende dier. Daar zit de oorzaak. De mugjes zijn niet de oorzaak, nee, het immuunsysteem is de oorzaak! De mugjes triggeren iets. Dus die spelen mee, maar is niet de oorzaak. Want dan zou ieder zo moeten reageren om die mugjes!

Maar nu we de oorzaak hebben van het eczeem - een afwijkende reactie van het immuunsysteem - hebben we helaas nog geen pasklare oplossing, zo simpel ligt het dan weer niet...
Dan is de volgende vraag namelijk: Waarom reageert het immuunsysteem zo afwijkend? En dat kan van alles zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:09

pien_2010 schreef:
Dan heb ik nog een vraag, misschien een hele domme. Is het niet mogelijk om die paarden die eczeem hebben te behandelen uitwendig met bepaalde stevige anti vliegolie waardoor die vliegjes niet meer de kans krijgen om te prikken gewoon omdat ze "dat paard niet meer lusten"?
Ik vraag dit omdat ik nu voor het eerst sinds gisteren een soort natuurlijke beenderen olie heb gekocht en gesmeerd op de paarden (hebben geen last van eczeem wel van heeeeeeeeeeeel erg veel vlieg(jes), dazen, platvliegen etc. en het spul zou een week werken. Enfin ik heb zonder vliegendeken gereden vandaag voor het eerst en het valt me op dat het echte stinkerds <3 <3 zijn maar helemaal vlieg etc. vrij.

Wat is dit dan precies voor olie, als ik vragen mag? Merknaam zou wel handig zijn, want als dit echt zo goed werkt, heb jij misschien wel de oplossing! :j :j gevonden, hou ons op de hoogte als je wilt?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:16

Ik gebruik bij eczeem aanvallen Derfen. Maar dat is dus niet goed voor dagelijks gebruik en kan bij zonnestralen gaan broeden, vooral als je het onder een eczeemdeken gebruikt.
Ik moet zeggen het werkt wel als een tiet. Maargoed als ik een mug zou zijn zou ik ook met een boog om die stank heen vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:17

ohjajoh6 schreef:
pien_2010 schreef:

Wat is dit dan precies voor olie, als ik vragen mag? Merknaam zou wel handig zijn, want als dit echt zo goed werkt, heb jij misschien wel de oplossing! :j :j gevonden, hou ons op de hoogte als je wilt?

Lijkt mij hertshernolie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:19

Maar volgens mij is dat niet goed om puur op je paard te smeren

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:22

Nee dat moet altijd aangemaakt worden met water en eventueel andere bestanddelen voor een goede huisgemaakte vliegenspray!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:34

Nee, het is geen hertshernolie. Die heb ik besteld uit NL om op de stal te gaan smeren. Wat ik heb is Emouchine FORTE van Ravene en is olie gemaakt van beenderen. Het stinkt enorm, je smeert het met een sponsje op je paard en je hebt twee stinkerds. Ik houd jullie op de hoogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:54

Graag, pien_2010, want ik heb hier nou werkelijk waar nog nooit van gehoord, maar kamp met hetzelfde probleem als jij zelf , helemaal omdat ze van mij allebei pikzwart zijn is het hier tijdens het dazen seizoen dikke ellende...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 16:51

HIer dus nu twee zwarte stinkerds. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen met name als het hier heel heet wordt en de reuze dazen komen. Wat we nu hebben is niet leuk aan dazen maar dat zijn niet "de moordenaars" waar ik zelf ook wat bang van ben. DIe moeten nog komen.
Maar vandaag voor het eerst weer sinds twee maanden geen vliegenkappen opgedaan. Was gewoon niet nodig. Af en toe een vlieg moet kunnen vind ik. Alleen met rijden vliegen kap op gedaan maar geen deken meer. Het zou toch wat wezen als dit echt blijvend helpt.........Het was niet eens zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:16

Nou dat bedoel ik maar... Want de zebra strepen helpen wel, maar die zijn er binnen no time (1x rollen ) weer af , dus is het nu toch echt helemaal opsluiten in die zweet vliegendekens. Het rijden is zelfs met vliegendekens en kap op geen pretje op het moment, dus ik ben echt heel erg benieuwd hoor!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:18

Ik heb de vliegendeken met zebrastrepen voor mijn ijslander. Ideaal ding. Heb hem wel passend laten maken bij een kledingmaker maar hij is heel luchtig en blijft nu ook heel goed zitten.