Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:36

Nicky1963 schreef:
Superfijn dat het zo goed gaat. Maar doe je wel n beetje rustig aan in de training? Als ik je bovenstaande tekst zo lees, ga je er wel weer helemaal voor := .
Veel plezier hoor, met je superwonderpaard.

Ze is anderhalve maand onder het zadel. Dit zijn de basisdingen en juist de punten die we moeten trainen van osteopaat, da en lesgeefster. Wat zou ik anders moeten doen? Dit is nog rustig opbouwen hoor ze kan het heel goed aan en is na halfuurtje of soms 40 min totaal niet bezweet of aan het hijgen. Komt goed ik voel heel goed aan wat ze wel en niet kan, punt is dat ze meer kracht in haar achterhand moet terugkrijgen en dat doe je met deze oefeningen!
Bedankt voor je reactie, en mijn antwoord is niet aanvallend bedoelt hoor ;)

@[***],
Dankjewel hihi :)

Nicky1963

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:42

Kracht ontwikkelen in de achterhand is een proces dat maanden en maanden training kost. Dat deze oefeningen daar goed voor zijn weet ik ook, maar voor een paard dat net terug in training is moet het niet TE zwaar zijn. Jij bent de enige denk ik die dat kan beoordelen.
Dat zij niet bezweet is en niet hijgt wil nog niet altijd zeggen dat het dus niet belastend is voor de spieren.
Vooral het draven/halthouden/achterwaarts/aandraven is pittig. Als een paard nog niet een beetje kracht heeft zal dit best zwaar zijn. Dus ik neem aan dat ze toch van nature wat kracht heeft anders zou jij deze oefening niet doen.
Ben trouwens heel erg onder de indruk van de foto's! Ze is erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:45

Nicky1963 schreef:
Kracht ontwikkelen in de achterhand is een proces dat maanden en maanden training kost. Dat deze oefeningen daar goed voor zijn weet ik ook, maar voor een paard dat net terug in training is moet het niet TE zwaar zijn. Jij bent de enige denk ik die dat kan beoordelen.
Dat zij niet bezweet is en niet hijgt wil nog niet altijd zeggen dat het dus niet belastend is voor de spieren.
Vooral het draven/halthouden/achterwaarts/aandraven is pittig. Als een paard nog niet een beetje kracht heeft zal dit best zwaar zijn. Dus ik neem aan dat ze toch van nature wat kracht heeft anders zou jij deze oefening niet doen.
Ben trouwens heel erg onder de indruk van de foto's! Ze is erg mooi!

Ik moet zeggen dat Nicky hier wel een punt heeft Salina. De oefening is echt wel behoorlijk zwaar. Zelfs voor een paard dat niet slap is in de achterhand. Maar goed, ik denk ook net als Nicky dat jij dat zelf goed kan inschatten. Verder rijd ik met mijn getrainde paard vaak niet langer dan 30/40 min intensief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:57

Ik ga hier wel in mee :j ik rij met mijn getrainde paard ok niet meer dan 30/40 min. En die oefening is echt heel pittig. Tuurlijk schat je het zelf goed in maar als ik jullie een beetje pols is mirre één met een gouden karakter die zich nog liever voor je doodloopt bij wijze van dan jouw teleurstellen. Dus pas wel op. Achterhand trainen zou ik nu echt nog enkel door middel van overgangen en tempwisselingen en gewoon rustig aan. 20/30 min trainen is meer dan voldoende. En veel stapwerk dat is ook goed voor de achterhand :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:25

Stapwerk is super! Ook gewoon over balken die op de grond liggen stappen. Ik deed (doe het nu eigenlijk te weinig) voorheen vaak in de manege gewoon her en der een balk op de grond leggen en dan kriskras door de bak stappen. Ze gaan er goed van opletten en de coördinatie verbetert er een stuk door.

Wat ook leuk is, maar niet voor alle paarden geschikt ;) , zijn autobanden, die je dan wel strak langs elkaar legt en het paard (eerst aan de hand) daar dan in laten stappen. Superoefening!

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:07

Wat leuk dat jullie weer zo lekker kunnen rijden :)
Neem aan dat je zelf het beste weet wat Mirre nu aan kan. Als je haar echt overvraagd, merk je dat aan de spierpijn de dag erna (en waarschijnlijk heeft dan niet alleen Mirre spierpijn, maar jij ook ;) ).
Als je paard zo ziek is geweest, ben je sowieso een stuk oplettender (weet ik uit ervaring, al was het maar een bloedneus bij die van mij).
En daarbij, je bent al anderhalve maand weer aan het opbouwen en het gaat nog steeds goed, steeds beter, dus volgens mij ben je gewoon goed bezig +:)+
Rijd je les met haar? En moet ze nog op controle bij de dierenarts? Of naar die mevrouw (ben even haar naam kwijt) die Mirre heeft behandeld?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 14:11

Bedankt voor jullie reactie's , het is echt niet zo dat we een halfuur die oefeningen doen hoor! We pakken het afentoe mee en rijden wel figuren!
Mirre heeft nog geen last gehad van spierpijn of dergelijke!

Maar komt helemaal goed. Er wordt niet alleen door mij opgelet, maar ook door stalgenoten, da en andere mensen.

We gaan waarschijnlijk volgende week weer richting visdonk voor een behandeling van Ellen Kral. Ik ben erg benieuwd of ze vind dat ze vooruit is gegaan!

Qua bespiering ziet ze er aardig goed uit!

En ik snap jullie reacties dat jullie denken dat het te zwaar is, maar daarom die oefeningen voeren we maar even uit geen halfuur! Ze is er enorm vrolijk onder, maar ook wat jullie zeiden ze zou zich dood voor mij lopen.

Ze is enorm beschermend tegenover mij , andere paarden mogen niet in de buurt komen als ik bij haar in de wei sta haha! Alleen haar allerbeste vriendinnetje

Binnenkort weer rijfoto's !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 18:22

Vandaag is de paardentandarts geweest.
Gelukkig was Mirre haar gebit in orde!

Gisteren hebben we nog ff lekker stukje buiten gestapt. Hierbij ook een foto;

Afbeelding

Vandaag heeft ze weer een lekker dagje vrij, morgen maar eens kijken wat we gaan doen :)

Fototopic van fotomeeting moet nog even wachten, de datum is verschoven naar 27 juli! Ik kan niet wachten!!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:19

Hey Salina.......leuke foto {:}
Wat ziet Mirre er goed uit en fijn dat ook haar gebit helemaal in orde is +:)+
Gaat vast een geweldige dag worden de 27e.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:08

Ik had al even niet meer gekeken hier,maar wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat!! Super hoor, het is jullie gegund.
Even over supplementen ,voor spieropbouw( voor zowel mn paard als mezelf) vind ik spirulina een fijn product samen met magnesium. Puur natuur en zitten alle aminozuren in om spieren op te bouwen . Kijk maar eens op internet of het wat voor Mirre kan zijn. Als je het voor jezelf wilt gebruiken zou ik wel de tabletvorm nemen( die slik ik zo door maar poeder krijg ik niet weg... )

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:21

Sorry dat ik het zeg hoor ligt misschien aan de foto's of aan mij (of zomervacht misschien) maar ik heb het idee dat mirre haar vacht weer grijs wordt en minder glanst?
Ze kijkt gelukkig wel heel vrolijk en anders jij wel :) leuke foto
Ben benieuwd naar de foto's van de aankomende meeting!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:33

Bedankt voor jullie reacties!

@hesterve ook bedankt voor je toelichting ik zal eens kijken!

@laraxxemma,
Deze foto is met een oude camera genomen! En is van achter het raam genomen.
Ze glimt nog net zo en ze is nog niet grijzer geworden
BTW Mirre word elk seizoen een andere kleur. Dat grijze is gewoon haar kleur en heeft niets met haar gezondheid te maken.. Ze is stekelharig en in elk seizoen een andere kleur!
Gaat alleen nog maar beter met haar gelukkig!

Zal zo wat rijfoto's erop zetten

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:38

De rijfoto's van vandaag :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jemig wat is mijn houding verslechtert! Gelukkig zie ik het nu zelf dus ga daar op letten, ik had altijd een enorm nette houding maar die is ver te zoeken nu!!

Ik hoef geen rijtechnisch commentaar inprincipe, ik heb enorm veel hulp van allerlei kanten en weet dan ook de mindere punten (op voorhand, te weinig achterbeen afentoe etc..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:41

Fijn dat het zo goed gaat!

Als je je teugels korter neemt val je niet zo voorover waardoor ze zo op de voorhand gaat lopen en achter laat staan. Werkt echt :) !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:43

Yvank_ schreef:
Fijn dat het zo goed gaat!

Als je je teugels korter neemt val je niet zo voorover waardoor ze zo op de voorhand gaat lopen en achter laat staan. Werkt echt :) !

Hihi dit is precies het probleem!! Me teugels laat ik te lang waardoor ik voorover ga zitten! Bedankt voor de tip!
En ik weet dat het werkt want aant einde toen ik zelf merkte dat me teugels steeds langer werden en ik naar voren ging zitten deed ik precies wat jij zei, dit hielp idd!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:47

Geen commentaar hoor meid :D :D
Maar misschien je beugels een gaatje langer +:)+

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:48

silvia58 schreef:
Geen commentaar hoor meid :D :D
Maar misschien je beugels een gaatje langer +:)+

Bedankt voor je reactie!

Ja ik ben aan het klieren met mijn beugels, ik rijd normaal 1 langer. Misschien dat dit de reden ook is dat ik meer voorruit val! Met langere beugels zit ik netter! Volgende keer toch 1 langer doen dus :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:00

Bedankt voor je reactie!

Ja ik ben aan het klieren met mijn beugels, ik rijd normaal 1 langer. Misschien dat dit de reden ook is dat ik meer voorruit val! Met langere beugels zit ik netter! Volgende keer toch 1 langer doen dus :)[/quote]

Ik denk ook dat je dan weer wat rechter zit :D :D :D

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 17:53

Denk ik ook silvia!

Hier een vergelijkings foto van anderhalve maand terug en vorige week. Wat is ze mooi opgeknapt zeg! Al zeg ik het zelf hihi :o

Afbeelding

terrilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:31

knappe poowny!!!! <3

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:38

[object Object][object Object][object Object]
xxsalinaxx schreef:
Denk ik ook silvia!

Hier een vergelijkings foto van anderhalve maand terug en vorige week. Wat is ze mooi opgeknapt zeg! Al zeg ik het zelf hihi :o

[ Afbeelding ]

Hoezo.....opgeknapt :D
Het is nu gewoon weer een plaatje om te zien {:}
Wat een lekkere billen krijgt ze weer :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:39

Ze is echt flink aan het opknappen meid!
Respect! :D

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 08:38

@terrilover, hihi ja he!

@silvia58, je ziet echt verschil he! En ze krijgt zeker mooie billetjes, i like it! Haha

@primadonna, ja gelukkig wel! En dankjewel!! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:16

Ja, ze knapt echt elke week op!

Ik weet dat je het al in het topic hebt geschreven, maar wanneer ging je ook alweer met haar naar Ellen Kral? Ik ben erg benieuwd wat zij van Mirre vindt.

Lekker zo doorgaan!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:45

[object Object][object Object] {:} [object Object] {:} [object Object] {:}
{:}