Leetje schreef:Bo_Cassey schreef:Ik wil aan de homeopaten iets vragen: Als een plantenextract dermate verdund wordt dat het gebaseerd is op geheugen van water, is het dan hetzelfde wanneer je een (verse) geneeskrachtige plant in water onderdoopt en daarna verwijdert (koud water, hetgeen een minimum aan inhoudsstoffen aan de plant onttrekt)?
Nee. Een van de belangrijkste dingen van homeopathische middelen is dat het verdund EN GESCHUD is!
Juist dat schudden is zo belangrijk! Dat haalt de energie eruit.
Technisch gezien stop je er met schudden juist energie in

Leetje schreef:Waarom zeg je zo stellig dat homeopathie niet de oorzaak aan pakt?
Daar heb ik nog eens over nagedacht en dat neem ik terug. Het hangt er van af wat je als de oorzaak benoemd. Ga je er bijvoorbeeld bij een bacteriële infectie vanuit dat de oorzaak de bacterie is die de patiënt ziek maakt dan is homeopathie symptoombestrijding. Ga je er bij diezelfde bacteriële infectie vanuit dat het immuunsysteem van de patiënt heeft gefaald om de binnendringende bacterie adequaat op te ruimen dat pakt homeopathie (volgens de theorie van de homeopathie) de oorzaak aan doordat het immuunsysteem te activeren zodat het de bacterie wel adequaat aanpakt. Iedere patiënt heeft een ander immuunsysteem en zijn specifieke klachten verraden de zwakke/sterke plekken. In zoverre is het dus logisch dat iedere patiënt een ander middel nodig kan hebben. Heb ik dat goed begrepen?