Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:07

Mij is verteld dat je dat homeopatische spul, behalve de joint, niet mag combineren met voer. Moet minimaal een kwartier tussen zitten. Daarnaast had ik inderdaad geprobeerd om het te voeren op een stukje brood, maar vervolgens lust ie ineens geen brood meer :P Nu doe ik het met een spuitje in t bekkie en dan zijn hoofd even hoog houden, dan moet ie het wel doorslikken. Voor het goeie doel van maar!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:49

Dat klopt inderdaad, wat betreft combineren met voer. Maar aan de andere kant, als dat de enige manier is om hem 2x te laten krijgen, zou ik dat wel overwegen...
De maximale dosering in 1x lijkt me ook niet geheel gezond.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 03:17

Ik denk niet dat je het met suplementen oplost. Dat is meer oplichting dan dat het helpt. Mijn ervaring is de juiste wijze van trainen de enige manier om het op te lossen en te kunnen blijven rijden. En helaas zijn er veel instructeurs/Fysio's die het lang laag over de rug zien als oplossing terwijl dit juist het negatieve in de blessure naar boven haalt. Over de rug kan prima bovenin en dan een actief achterbeen gebruik en naar de hand toe rijden. Op die manier wordt ie sterker in het achterbeen en kan je de buikspieren trainen zodat de bovenlijn ontlast wordt.

Helaas is tegenwoordig over de rug en lang en laag niet meer voorwaarts neerwaarts, maar lang, traag en vreselijk veel belasting op het voorbeen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:29

R12312: Ik ben het met je eens dat supplementen niks oplost. Maar ik heb wel ervaren dat het verlichting kan bieden en daarnaast met de juiste training een heleboel kunt verbeteren :) .

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:37

Helemaal eens met ijssnijver. Daarnaast wil ik m alleen al voor mijn portemonnee niet constant aan de medicatie hebben, ookal is die homeopatisch. Loop er volledig op leeg, maar hij was zo slecht dat ik, uiteraard naast training, alles uit de kast heb getrokken wat ik maar kon bedenken. Vond het zooo erg om hem zo vreselijk slecht te zien vorige week, na alle tijd, energie en training die we erin hebben gestopt.
Ik was het weekend weg en ging hem vandaag verhuizen, maar hij is alweer een heeeeel stuk beter!
Had al praatjes op de oude stal op de wasplaats en heeft op zijn nieuwe stal (na een uurtje eten) flink de bloemetjes buiten gezet. Misschien niet heel goed voor zijn rug maar dat mocht de pret niet drukken. Hij werd er in ieder geval lekker los van, heeft daarna heerlijk gelopen aan alleen een longeerlijntje. Voorlopig even geen hulpteugels en gewoon lekker aan de slag aan een touwtje, lekker spelen en weer lol maken. En vooral: op mijn manier! Yeah!
Laatst bijgewerkt door danoesje op 03-03-14 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:48

Ik wil gauw weer s mee Danoes :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:40

die van mij heeft een week stil gestaan omdat ze een dik been had. (kneuzing) en toen ik dr vandaag weer ging longeren was er gewoon weer 0 Beweging in dr rug... zo frustrerend... je traint inderdaad zo hard, echt maanden. en dan is het zomaar ineens weer helemaal stijf etc etc..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:41

hoe is het nu met die van jou dan danoesje?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:49

Femo, dat is echt zoooo balen! Herken je frustratie! Hij was helemaal t mannetje vandaag, kwam al hyper van de paddock. Was op zijn nieuwe stal flink aan de cross maar daarna lekker ontspannen dus dat was het waard. Uit elkaar en met kop erop maar ach, hij had lol. Heb helaas alleen een filmpje op mijn tel van de racekip:)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:02

haha, dan is het bijna alsof ze nergens last van hebben he?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:02

ik smeer trouwens nu voltaren Gel, op aanraden van mn osteo. geen idee of het werkt..t is alleen heel erg duur.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:55

Ja dat blijft lastig hé, dat ze zo enorm wisselen in hun fysieke doen. Het ene moment gaat het fantastisch en het volgende moment is het weer dramatisch..
Voor de komende tijd geven ze in ieder geval wel weer goed weer op en ik merk altijd aan die van mij, dat ze daar toch wel heel veel van opknappen... Lekker warm zonnetje op de rug en een fijne niet drassige ondergrond om over te bewegen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:54

Femo, alles is duur met een paard en helemaal met eentje met KS :P wat betaal je voor dat spul?

Ik ben opgehouden met uitrekenen wat hij heeft gekost want daar word ik echt heel verdrietig van.. Mja als ik dat koppie dan weer zie...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:55

haha, 10 euro per tubetje ofzo?! :D mijn verzekering van hippozorg betaald trouwens het speciaal beslag gewoon uit!:D waren jullie wel verzekerd?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:58

En hoe lang doe je ermee? Joh, valt best mee als je bekijkt wat je verder uitgeeft aan fysio, osteopaat, aangepast voer etc. En dan mag de mijne voorlopig lekker op blote voeten blijven, al is de hoefsmid het daar niet mee eens. Die wil hem voor op afrolijzers, maar ach, die afronding vijl ik er zelf wel in:P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:01

Ik ben extreem basis verzekerd, krijg niks vergoed..
Opzich is dat jammer, maar ik heb van begin af aan(ook toen ze nog volledig fysiek gezond was), steeds een klein bedrag per maand opzij gezet. Daar heb ik veel medische dingen van kunnen betalen.
Mijn nieuwe paard is dus ook helemaal niet verzekerd en Calypso zal er binnenkort ook uit gaan.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:07

heb de mijne overigens helemaal niet verzekerd. Die had ik net gekocht en was nog aan het bepalen of ik hem zou laten verzekeren of inderdaad zelf geld aan de kant ging leggen omdat zoals mijn vriend zegt 'de verzekering nu eenmaal ook aan je moet verdienen'. Nu heb ik op een aantal keuringen en dierenartsbezoeken na, vooral veel kosten gestopt in training, les en wat supplementen, dus dat was vast niet vergoed geweest :P

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:12

Hoe is het nu met jullie paarden? :)

Ik vrees echt voor die van mij. Ze had eerder spierpijn in haar rug, (waarvan ik HOOP dat het spierpijn was) nu heeft ze stil gestaan, en is dat weg. mijn esteo mailde vandaag dat dat al geen goede prognose was. (amar ze had geen pijn op de plek van de KS. Ik ben echt ten einde raad. ik denk dat ik er de komende weken op ga (stappen) en dat ik dan wel zie hoe het verloopt.. Jongens, help! :(

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:50

Femo, wat onwijs oliebol voor je!
Hier ook ups en downs hoor, mijne is ook nog niet waar hij zijn moet. Heeft soms toch last van zijn rug en wil ook maar niet door de winterharen heen komen :S Is dus toch nog niet lekker helaas. Per dag bekijken maar en heel rustig aan. Heel veel grondwerken om zijn rug sterker en soepeler te maken, zelf masseren, rugspray erop en aan de supplementen. Ik kan me overigens best voorstellen dat ze spierpijn krijgt in haar rug die nu weg is hoor! Jonge paarden moeten nu eenmaal leren om je te dragen en als ze ook nog een probeert de pijn te vermijden, kan ik me voorstellen dat ze gespannen gaat lopen en daar spierpijn van krijgt. Maar ik ben natuurlijk geen osteo, dus als zij zegt dat dat geen goed teken is (waarom niet?)...
Aan de andere kant denk ik wel: als ze spierpijn heeft, heeft ze dus wel haar rug gebruikt! En als ze dat normaal niet doet, lijkt spierpijn me niet zo gek...Maar misschien is dat wel niet gegrond.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:03

Ja, ze ging als een bol kevertje lopen van de spanning. zo van: fiets, ik moet wat! wat zit er op mijn rug?

de osteo heb ik nu alleen via mail gesproken, dus ik denk dat ze er niet helemaal zicht op heeft. ik ga het gewoon proberen.. tussendoor veel grondwerk idd.. pff. je weet ook nooit wat goed is, en wat niet..

Danoesje, heb je al op die van jou gereden? :) en wanneer komt ie weer terug? ik meen te herinneren dat hij in training stond toch?

kirian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:04

Die van mij doet het eigenlijk heel erg goed. Ik ben zelf bezig met de opleiding sportmassage voor paarden en een andere methode en ik 'oefen' regelmatig op hem. De spieren op zijn rug voelen heel erg goed, hij wordt sterker en hij is heel vrolijk. Ik rijd voornamelijk nog lang laag, maar ik heb het idee dat hij ook nog niet anders kan. De osteopaat komt ook regelmatig langs en vindt dan nog wat kleine dingen. Maar niet meer dan andere paarden. Aan de longeerlijn en onder het zadel swingt hij steeds meer. Ik longeer overigens zonder bijzet, dan loopt hij goed over zijn rug. Ook aan de lessen van Monique de Rijk hebben we veel. Toch maak ik me nog wel eens zorgen, juist omdat hij zo graag lang laag wil...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:19

wat leuk dat je er gewoon opzit! dat constant laag willen lopen is idd een puntje van zorgen. doe hij het ook als ie los door de baan gaat?

kirian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:29

Ja, wat dat betreft heb ik ook niets te klagen. Hij lijkt ook erg vrolijk onder het zadel. Ik rijd hem drie keer in de week.
Bedoel je wanneer ik er niet op zit? Aan de longeerlijn wisselt het. Soms loopt hij wat hoger en over zijn rug (als hij wat leuks ziet, nog hoger en niet over zijn rug ;-)), Maar als ik wat vraag met de longeerlijn gaat hij ook lang laag.
Ik zit er wel eens aan te denken om hem twee weken op pijnstillers te zetten, kijken hoe het dan gaat. Puur om uit te sluiten, of te weten, dat hij pijn heeft.
Misschien moet ik meer geduld hebben hoor..! Of ik heb te veel geduld...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:43

vind ik een heel erg goed idee. perfect om idd uit te sluiten of ze pijn hebben. ik ga dat ook doen als mijn merrie zover is. :)

heeft die van jullie trouwens veel beweging in de rug tijdens het lopen? die van mij echt minimaal. kan ook zijn omdat ze zichzelf net wat meer mag tonen en zich wat meer mag opstellen van voor als ze draaft. ze is niet een hele speciale beweger, wel heel functioneel.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:35

Kirian, apart dat ze allemaal zo anders reageren. Die van mij wil juist niet zo laag, liefst hoog met zijn kop erop, terwijl je zou verwachten dat dat juist pijn geeft. rare beesten zijn het ook soms. Ik krijg over 2 weken de DA voor zijn enting en wil dan voorstellen om hem inderdaad twee weken op pijnstillers te zetten om te kijken wat er gebeurt. Tevens een bloedonderzoek ivm mogelijke verzuring die hij eerder had. Pfff wat een geklungel met die beesten. Die van mij loopt overigens best wel spectaculair over de benen als hij opgefokt is (met een lekker veertje zeg maar) maar daar heb je dus geen bal aan als hij zijn rug niet gebruikt:S