'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

femo

Re: 'Blind' paard na ongeluk bij trainingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:58

ah! dat is heel erg herkenbaar! en kan me dan ook helemaal vinden in jou hoor! :) heb het zelfde gehad met mijn pony! ;) ik vind dat je heel erg eerlijk kijkt naar je paard!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:00

Blijf het nog steeds een hartverscheurend verhaal vinden, je denkt je merrie weg te brengen naar een goede beleringsstal en krijg haar blind terug... ongelofelijk. I.P.V. verdere toekomstplannen met haar, kun je haar nog eens gaan leren wennen aan haar blindheid.... ontzettend erg! Negen van de tien paardeneigenaren zouden de merrie trouwens hebben laten inslapen, vanwege "onbruikbaar", dat Ts dit niet heeft gedaan vind ik zeer bijzonder... het zal dan ook een bijzonder merriedier zijn.

Het heeft mij ieg goed "bang" gemaakt om mijn spicy jonge merrie naar een beleringsstal te sturen, ik probeer al het voorwerk zo ver als ik mogelijkerwijze kan dit keer maar zelf te doen, want MG, als dit mijn meisje overkomt.....

Paarden schijnen vrij goed in rustige en vertrouwde omstandgheden met blindheid te kunnen omgaan (er op uit voor een dressuurwedstrijd is dan natuurlijk nauwelijks meer mogelijk), vooral met een paardenmaatje er bij.
Desalniettemin zou ik zelf volledig en ongenuanceerd door het lint gaan als ik mijn merrietje na zo'n ongeval op een trainingstal voor inbeleren, blind terug zou krijgen. Dag, alle dromen en wensen, en een zwaar gehandicapt paard er voor terug.

Ach zo'n jong dier en dan blind....ik hoop dat er ooit een betrouwbaar maatje bij kan, die zij kan vertrouwen en die haar "ogen" kan zijn.

Het kan wel degelijk, genoeg over gelezen, maar hangt ook van het paard op zich af.
Maar zuur blijft het.

Voor TS heb ik niets dan lof dat zij het paard aan blijft houden, ondanks de rijmatige onbruikbaarheid.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:02

Bomba, ik vind jou echt een topper! Je paard had geen betere baas kunnen wensen. Respect _/-\o_

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:19

Wauw ben echt onder de ondruk...diepe respect! Hij had zich geen beter baasje kunnen wensen!...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 15:29

Bedankt allemaal, doet me goed om te lezen! :j

Ik heb het er ook heel erg moeilijk mee gehad hoor, Terpentijn. Vooral de eerste paar maanden, toen knaagde het eigenlijk voortdurend aan me. Inmiddels heb ik het van me afgezet en denk ik er gelukkig eigenlijk niet meer aan. Vlak voor het ongeluk had ik nog een foto van haar gemaakt toen ze buiten stond, en als ik die foto zie dan moet ik toch wel eventjes slikken.

De merrie houdt zich erg goed. Ze is twee keer mee naar de dierenarts geweest en toen gedroeg ze zich ook super en erg relaxed. Het scheelt natuurlijk wel dat het een erg relaxed paard is waardoor ze zich ook zo goed red.

Het is wel een goede leer geweest. Mocht ik een jong paard zadelmak laten maken, gaat dat niet meer bij een stal gebeuren waar ik het niet kan zien.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:44

Jouw verhaal komt nog vaak ter sprake, als het gaat over het beleren van jonge paarden. Juist omdat je zoveel om haar gaf en omdat je alles zo zorgvuldig goed wilde doen... en dan dit... en dan neemt die ¤%&/# niet eens de verantwoordelijkheid. Ze moesten zich doodschamen.

Fantastisch zoals jullie je allebei aan de situatie hebben aangepast en geweldig dat ze zo'n goede bazin heeft.

Sterkte verder en als je wilt, zou ik graag een filmpje of foto willen zien van hoe ze nu is. (Heb dit topic vanaf het begin gevolgd)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:29

Bomba schreef:
Bedankt allemaal.. Ik blijf duimen en hoop op een goed resultaat morgen..

De foto's worden gemaakt bij onze eigen dierenarts. Hij is echt heel erg begaan met de merrie en heeft absoluut het beste met haar voor.

Voor de mensen die willen weten om welke stal het gaat, stuur me even een privé berichtje, dan laat ik het je weten. Hopelijk kunnen we er op die manier toch mensen voor behoeden naar die stal toe te gaan. Het gaat in ieder geval om een stal in het Noorden.

hoi! ik wil heel erg graag weten welke stal het is! :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:37

Ik ook, mag via PB natuurlijk.. Anders breng ik steaks m'n eigen jonge gup d'r naar toe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:37

Bomba succes! Heb je contacten van mensen die ervaring met trainen van dagelijkse dingen met blinde dieren?

Dieren ontwikkelen een 6e zintuig als er een wegvalt. Zo heb ik een dove hond, maar dat merk je niet en het gekke is als hij met mij mee loopt en de schuur in gaat, achterin snuffelt en ik roep hem bij de deur, komt hij ...vaak getest of hij echt wel doof is :D .....ik weet niet hoe hij het doet, maar sinds kort staat hij voor de voordeur als ik thuis kom, mijn auto en het tuinhekje kan hij niet horen.

..masterchef USA, zij was blind, heeft wel gewonnen, ontroerend om te zien hoe zijn elke keer kwaliteit gaf....

Voor jouw merrie is er meer, dat komt nog wel.

Succes met alles, super dat jij zoveel energie hebt om de merrie te houden... +:)+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:28

is er eigenlijk nog iets achterweg gekomen met de staleigenaar qua vergoeding ofzo?

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 00:48

Wat een nare ervaring! Veel sterkte!

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:20

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het tegenwoordig met je merrie gaat TS.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:28

Ja, nu je het zegt... ik ook!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:22

En ik ook, ben erg benieuwd hoe het inmiddels is/gaat!

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:01

De merrie heeft een veulen gekregen, het gaat goed met haar. Het veulen heeft een belletje om en zo weet de merrie waar ze is. Het gaat erg goed met ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:07

Bijzonder , ik dacht nog fok een veulen maar dan is de merrie haar kwijt. Maar slimme oplossing , fijn dat het goed gaat!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:31

Wat leuk! Als de TS daar zin in heeft zou het een erg leuk onderwerp voor een eigen topic kunnen zijn!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:37

Dat meen je niet! Heeft ze haar eigen veulentje?!? DAT vind ik nou eens geweldig leuk nieuws, wat fijn voor de blinde moeder, wat zal haar dat een voldoening en afleiding geven! Briljant idee, veulen met belletje, hoop dat alles goed blijft gaan!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:41

Wat mooi dat ze een veulen heeft en een goed idee dat het veulen een belletje draagt. Geniet ervan en ik zou moeder en kind graag eens op een foto zien. Voel je niet verplicht hoor.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:55

Wat een leuke update!!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:21

Goed nieuws, fijn dat ze zulke fijne baasje heeft dat om haar geeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 08:38

Mooie update. Super

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:21

Zeker een hele gave update, mooi!!

ChrisXe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:45

Wauw, wat een fantastisch bericht. Zou leuk zijn hier meer over te lezen en natuurlijk foto's te zien.
Top TS dat jij de merrie zo'n toekomst hebt gegeven.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:28

Wat leuk zeg, slimme oplossing veulen met belletje! Hoe pakt merrie dit op?