nombrado schreef:ja, de middelen ken ik. Alleen niet juist geschreven.
Althans in de homeopathie, en dan zeer verdund.
Nou , dan ben ik toch erg nieuwsgierig naar de juiste naam
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nombrado schreef:NickAltena schreef:Tjonge jonge... hoe vaak moeten we het nu vragen ??
Wat heeft jou grote teen met paarden van doen ?
BLIJF ONTOPIC ???
Overigens is acuupunctuur in china jaren lang bij de wet verboden... het wordt sinds enkele jaren slechts gedoogd.
Acupunctuur komt niet uit china en komt uit het zelfde tijdperk waar men nog geloofde in aderlaten en verbranden.
De kruiden en andere vage middeltjes die echt werken zijn niet gebaseerd op hoeba hoeba hokuspokus , maar op werkzame stoffen....anders deden ze net als die hoeba hoeba dingen... niets....
aderlaten wordt nog steeds toegepast!!!! zelfs onder de huidige medici!!
Zelf werk ik niet met accupuntuur, maar werk wel met dingen die in de natuur voorkomen.
Een dier weet instinctief al wat hij uit de natuur nodig heeft om gezond te blijven (en dan heb ik het niet over onze menselijk aangelegde weilanden en bixtonnen) enige is , dat wij dit moeten leren signaleren.
Hoe verklaar je mijn hond zwaar agressief werd van Rimadyl? En toen ik met het middel stopte de agressie weer weg was? Gek, je vind het nergens terug in de bijsluiter.
Was zeker een incident
nombrado schreef:aderlaten wordt nog steeds toegepast!!!! zelfs onder de huidige medici!!
Sammyoo schreef:Het enige middeltje zonder hormonen wat mijn eczeempaard van zijn jeuk af helpt is Derfen, ook homeopatisch.
Sammyoo schreef:Bandida, als het op basis van planten en kruiden is, is het toch homeopatisch?
Citaat:Heb je het zelf wel eens uitgeprobeerd bij een ernstig eczeempaard?
Citaat:En voor wat betreft de traumeel, zijn ruitersportzaken die het verkopen dan 'buiten de wet' omdat ze geen diploma diergeneeskunde hebben?
EstherHegt schreef:nombrado schreef:ja, de middelen ken ik. Alleen niet juist geschreven.
Althans in de homeopathie, en dan zeer verdund.
Ik weet alleen niet wat je paard had, of wat de symtomen waren om hier uberhaupt iets over te zeggen.
elke plant heeft een functie in de natuur
niks is dus onnodig wat er groeit of bloeit
Nombrado lollium is gras, Gramineae of Poaceae zijn grassenfamilies en correct geschreven. Ben wel benieuwd hoe ze homeopathisch worden geschreven. 6 jaar lang een verdunning van gras was dan wel echt sterk spul geweest!
Bandida schreef:Balada schreef:Klassieke homeopathie is de verdunning, waar men hier zo kwakzalver-ig over doet.
Wat mij betreft is het dan nu een keer aan jou om uit te leggen wat aan die verdunning niet kwak is..
Balada schreef:Ik moet niks uitleggen want dit duurt nu al 30 pagina's. Het werkt, punt. Jij hebt daar een andere mening over, geen probleem voor mij .
Sammyoo schreef:Helaas, tea tree olie hielp niet bij mijn paard.
Maar er wordt over verdunningen gesproken. Mijn allergische eczeempaard wordt nu gedesensibiliseerd, door mijn reguliere dierenarts (nou ja, ik spuit zelf). In een laboratorium is een mengsel gemaakt van de allergenen en ik meen wat lichaamseigen stof in oplopende sterkten. Is dat dan ook homeopathie en dus kwakzalverij
Balada schreef:Het werkt, punt.
irmaz schreef:Voor mensen die zich afvragen waarom de Diergeeskunde faculteit zo agressief stelling neemt tegen homeopathie is dit een leuk achtergrondartikel.
irmaz schreef:Goed lezen, het stuk gaat niet over de overconsumptie van AB in de vleessector maar over de belang van dierenartsen bij het voorschrijven van AB.