Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:31

SaBiNa_S schreef:
Hoe snel verspreid het virus zich?
Kan het zo aan de andere kant van het land zijn?

Mja... dat kan theoretisch volgens mij al binnen een paar uur zijn.... tenminste..... als een besmet paard in een trailer vervoerd wordt naar het westen en daar in contact komt met andere paarden.

Lastige vraag om zomaar antwoord op te geven dus...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:33

Een verificatie is bij voorkeur bij een staleigenaar of dierenarts. Maar melding met locatie is altijd welkom. Dus graag als je contactgegevens hebt (in dit geval van een eigenaar) dit doorgeven aan de nieuwsredactie. Zo is in elk geval informatie vanuit eerste hand mogelijk. En kan de nieuwsredactie verifiëren voordat iets geplaatst wordt.
Er worden nu soms plaatsen genoemd die niet te verifiëren zijn bij iemand, waardoor er wel paniek is terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:33

Ja er kunnen de laatste weken paarden gekocht zijn in het oosten en nu ergens anders in het land staan. Theoretisch gezien inderdaad mogelijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:36

Kijk eens op de site van de dierenkliniek in Utrecht,daar kan je alle info vinden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:50

Yucca schreef:
Chaos schreef:
Nou ik zou dus nu naar Drempt maar besloten niet te gaan. Vet balen. Volgende week zal alles wel weg zijn al....

Mijn aangekochte broek maar even in de was gooien dan...
Iemand een idee of het met een 30 graden was 'weg te spoelen' is, of heb ik zwaarder geschut nodig?

:z :z Volgens mij zijn er hier mensen aan het doorslaan....... ;)

Annetje

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:53

Yvonne, ik denk dat je dat ook vriendelijker kunt zeggen ;) Iedereen is vrij om zijn eigen maatregelen te nemen, het is niet bepaald vriendelijk om er slaapsmilies bij te zetten. Ik zou niet bang zijn voor besmettingsgevaar met een rijbroek, maar ik kan me voorstellen dat je daar angstig voor kan zijn.

Yucca, ik zou 'm gewoon op 30 graden wassen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:56

Ik ben niet aan het doorslaan hoor, niets mis mee om hem even te wassen toch?
Er liepen echt veel mensen daar in de zaak, ook in rijkleding.

We weten nu nog niet of het bij deze gevallen blijft, of dat het uitbreid. Laten we dan het zekere voor het onzekere nemen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:00

Annetje schreef:
Yvonne, ik denk dat je dat ook vriendelijker kunt zeggen ;) Iedereen is vrij om zijn eigen maatregelen te nemen, het is niet bepaald vriendelijk om er slaapsmilies bij te zetten. Ik zou niet bang zijn voor besmettingsgevaar met een rijbroek, maar ik kan me voorstellen dat je daar angstig voor kan zijn.

Nee Anne er is nu heel veel paniek en bangmakerij.
Nog even en iedereen bouwt een isoleercel met bubbeltjes papier om het paard en stopt het vol met allerlei vitaminen en gaat zelf elke keer onder een dettol douche door.
Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen maatregelen maar stop nu eens met elkaar op te naaien,bang te maken en vermoedens op bokt te gooien.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 24-02-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:01

Yucca schreef:
Ik ben niet aan het doorslaan hoor, niets mis mee om hem even te wassen toch?
Er liepen echt veel mensen daar in de zaak, ook in rijkleding.

We weten nu nog niet of het bij deze gevallen blijft, of dat het uitbreid. Laten we dan het zekere voor het onzekere nemen...

Wassen doe je naar mijn weten zowiezo nadat je een kledingstuk gekocht hebt.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:07

vientijntje schreef:
SaBiNa_S schreef:
Hoe snel verspreid het virus zich?
Kan het zo aan de andere kant van het land zijn?

Mja... dat kan theoretisch volgens mij al binnen een paar uur zijn.... tenminste..... als een besmet paard in een trailer vervoerd wordt naar het westen en daar in contact komt met andere paarden.

Lastige vraag om zomaar antwoord op te geven dus...

oh oke, dankje! :)

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:13

Saar schreef:
Maar ik moet zeggen dat ik de berichtgeving in het nieuws op dit moment niet echt goed vind. Ik ben niet zo heel vaak meer op bokt en zag toevallig gisteravond iets langskomen in een opmerking van iemand op facebook. Daarom ben ik gaan zoeken op internet. Anders had ik het nu misschien nog niet eens geweten, en ik leef echt niet onder een steen ofzo.

De Gelderlander heeft er al 2 dagen aandacht aan besteed in de krant en ook op (regionale) nieuwssites is er voldoende te vinden. In ieder geval melding gemaakt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:18

Toch is er meer op internet te vinden dan in de papieren krant zelf. Dat is op zijn minst apart te noemen.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:19

het steld me idd teleur dat ze bv bij sbs dat eekhoorntje veel belangrijker nieuws vinden als dit
terwijl zodra het over koeien/schapen/kippen of varkens ziektes gaat.............

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:21

Esgaroth schreef:
Toch is er meer op internet te vinden dan in de papieren krant zelf. Dat is op zijn minst apart te noemen.

Dat is ook wel zo, maar als je de Gelderland hebt / leest, had je het gezien :j

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:21

stalnijmegen schreef:
het steld me idd teleur dat ze bv bij sbs dat eekhoorntje veel belangrijker nieuws vinden als dit
terwijl zodra het over koeien/schapen/kippen of varkens ziektes gaat.............

Paarden zijn op een of andere manier toch achtergesteld... als het om dit soort dingen gaat in ieder geval.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:25

lausan schreef:
stalnijmegen schreef:

Paarden zijn op een of andere manier toch achtergesteld... als het om dit soort dingen gaat in ieder geval.

Niet paardenmensen begrijpen toch niet waar voor impact dit heeft voor 'ons' allen!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:27

kyrkelover schreef:
Annetje schreef:

Nee Anne er is nu heel veel paniek en bangmakerij.
Nog even en iedereen bouwt een isoleercel met bubbeltjes papier om het paard en stopt het vol met allerlei vitaminen en gaat zelf elke keer onder een dettol douche door.
Even voor de duidelijkheid ik heb niets tegen maatregelen maar stop nu eens met elkaar op te naaien,bang te maken en vermoedens op bokt te gooien.

Jij moet wel een prettig persoon in de omgang zijn zeg!
Als je weet dat het virus nog een aantal uur in leven blijft op oa kleding is de gedachtegang om alles te wassen als je bij de ruitersport zaak bent geweest helemaal niet zo verkeerd.
Beter voorzichtig zijn, dan nonchalant. Niemand zal je zeggen wat je wel of niet moet doen en als jij vind dat je andere maatregelen moet treffen, of juist niet, dan is dat jouw goed recht.
Laat mensen die voor een voorzichtige aanpak kiezen dan ook gewoon in hun waarde.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:31

Enjoy_s schreef:
Niet paardenmensen begrijpen toch niet waar voor impact dit heeft voor 'ons' allen!

schijnbaar niet nee, maar denk dat de meeste van ons ook begripvol het nieuws over andere dieren volgen
waarom??
omdat we om dieren geven

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:31

Is er al meer bekend over Nijgraaf?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:33

stalnijmegen schreef:

toch wel hoor, was gister bij de vroege iditie van HVNL
zag ik vanacht bij de herhaling heb het verder niet gekeken want wou weer gaan slapen :o

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:34

panache schreef:

:j

Paarden zijn al langer aan het snotteren maar het is geen Rhino volgens 3Da's..

Wel willen ze de wedstrijden volgende week door laten gaan.. No way dat ik dat toelaat! Aflassen die handel!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:35

Kris schreef:
Jij moet wel een prettig persoon in de omgang zijn zeg!
Als je weet dat het virus nog een aantal uur in leven blijft op oa kleding is de gedachtegang om alles te wassen als je bij de ruitersport zaak bent geweest helemaal niet zo verkeerd.
Beter voorzichtig zijn, dan nonchalant. Niemand zal je zeggen wat je wel of niet moet doen en als jij vind dat je andere maatregelen moet treffen, of juist niet, dan is dat jouw goed recht.
Laat mensen die voor een voorzichtige aanpak kiezen dan ook gewoon in hun waarde.

Het gaat niet om wel of niet maatregelen nemen , het gaat er in dit topi om dat mensen al pagina's lang elkaar op aan het naaien zijn.
Voorzichtigheid is geboden maar doorslaan paniek zaaien etc. heeft niemand wat aan.
En kleding die je net gekocht hebt was je over het algemeen zowiezo uit niet alleen voor een rhino virus.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:35

Mogen ze van het erf af? Er komen morgen van de Nijgraaf mensen rijden in Apeldoorn wedstrijd.

ShauniBef schreef:
panache schreef:

:j

Paarden zijn al langer aan het snotteren maar het is geen Rhino volgens 3Da's..

Wel willen ze de wedstrijden volgende week door laten gaan.. No way dat ik dat toelaat! Aflassen die handel!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:36

Chaos schreef:
Sammiesam: sta jij bij W Jansen of bij ten Bosch. Omdat je zegt dat je ernaast staat?
Bij W is afgelopen week DA geweest voor aantal paarden die met dikke benen enzo stonden.
Dat is op de Nijgraaf dus ook het geval.

Nu heb ik ook de kliniek gebeld (wij moeten toevallig aankomende week alles Rhino enten) en er is gezegd dat dat gewoon kan omdat ze de enting al veel vaker gehad hebben. Tevens is er naar ik geloof gister een bijeenkomst geweest over de Rhino uitbraak en daar zijn een aantal DAs dus samen gekomen om te overleggen. Onze DA is er van overtuigd dat we icm ons entbeleid en de getroffen maatregelen de ziekte kunnen weren en dat onze paarden beter tegen het virus moeten kunnen. Dit is dus geen garantie en niet alle DAs delen die mening. Maar we vertrouwen de onze en hopen dus dat hij gelijk heeft. Bel mijn baas (weer een andere DA) ook nog ff zo.

Er staan geen paarden met dikke benen op stal hoor..?! Mag ik vragen van wie je dat gehoord heb..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:37

panache schreef:
Mogen ze van het erf af? Er komen morgen van de Nijgraaf mensen rijden in Apeldoorn wedstrijd.

Jup, helaas mag alles nog van het erf af, en mag alles er nog op komen... :n