Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xJasmijn schreef:Ik ben er ook wel benieuwd naar. Mijn fjord staat nu 24/7 buiten, waarvan overdag strook begrazing. Maar toch heeft meneer heel wat vetjes te veel. terwijl ik 6 keer in de week rijd 4 dagen uur dressuur, en lange bosritten.
Daarom leek mij zo'n graas masker wel handig. Alleen weet iemand waar je maatje extra full kan krijgen? Ik kan ze namelijk nergens vinden.
ponyzotje schreef:Vandaag nog van een objectieve derde partij gehoord dat haffielief toch nog serieus te zwaar blijft. Ook al laat ik ze werken (niet elke dag wel, om eerlijk te zijn), 't ding ontploft eigenlijk nog. Ik zit eraan te denken om de korf nog strenger te maken, maar weet niet goed hoe. Heb al gelezen over een ijzerstaafje of kruisje op de korf te plakken, maar hoe maak je dat dan vast?
Heb wel schrik dat ze nog veel harder zou proberen om veel te eten en dus nog meer wondjes. Maar op den duur is er geen alternatief meer. Ze heeft (weeral) gewoon geen curve meer, borstkas/buik/kont gaat gewoon in elkaar over en die dikke manenkam voorspelt ook weinig goeds.
Ik ga er goed mee aan de slag maar toch twijfel ik om ook de korf terug aan te passen.
ponyzotje schreef:Vandaag nog van een objectieve derde partij gehoord dat haffielief toch nog serieus te zwaar blijft. Ook al laat ik ze werken (niet elke dag wel, om eerlijk te zijn), 't ding ontploft eigenlijk nog. Ik zit eraan te denken om de korf nog strenger te maken, maar weet niet goed hoe. Heb al gelezen over een ijzerstaafje of kruisje op de korf te plakken, maar hoe maak je dat dan vast?
Heb wel schrik dat ze nog veel harder zou proberen om veel te eten en dus nog meer wondjes. Maar op den duur is er geen alternatief meer. Ze heeft (weeral) gewoon geen curve meer, borstkas/buik/kont gaat gewoon in elkaar over en die dikke manenkam voorspelt ook weinig goeds.
Ik ga er goed mee aan de slag maar toch twijfel ik om ook de korf terug aan te passen.
Vankje schreef:Kom even binnenvallen in dit topic... Tijdje geleden was ik heel enthousiast over de Green Guard. Mijn koudbloed bleef er mooi mee op gewicht en ze was er handig genoeg mee om toch te kunnen eten.
Hartstikke mooi, totdat ik ontdekte dat haar voortanden ontzettend afgesleten waren door de Green Guard![]()
Hebben de paarden met die "dichte" korfjes daar minder last van of slijt het gebit daar evengoed door?
Mijn merrie moet eigenlijk met een korf staan, maar van die dichte korfjes kreeg ze heel veel wondjes. Dat was voor mij de reden om op de Green Guard over te stappen, maar daar slijten haar tanden dus ontzettend door.
Weet nu eigenlijk even niet wat ik het beste kan doen.