is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:55

ja bij utrecht maar nu gaan we een secend opion laten maken bij de vallei in woudenberg

troi

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:01

Ok, dan vat ik het. Wat zeiden ze dan in utrecht?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:02

140509 schreef:
ja bij utrecht maar nu gaan we een secend opion laten maken bij de vallei in woudenberg

wanneer dan?

28 december schreef je dat je iemand gevonden had die wil rijden, je kan mij niet wijsmaken dat je in twee maanden tijd niet bij die kliniek terecht kon.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:04

troi schreef:
Ok, dan vat ik het. Wat zeiden ze dan in utrecht?

even de posten van ts bekijken. ( rechtsboven in de post van ts klikken op geplaatst door en je krijgt al haar berichten) Op 10 okt staat wat utrecht gezegd heeft

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:44

Het heeft maanden geduurd voor TS naar Utrecht ging.
Denk dat we nu wel weer op de zelfde procedure moeten rekenen.
Ik vroeg me ook al af waarom ze nu nog steeds niet is geweest.
Het was vol maar denk dat je zelfs als het druk is wel binnen 2 maanden een plekje hebt.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:15

moet je ook geld voor hebben om ermee na een kliniek te gaan,het is niet gratis,en dan kunnen jullie zeggen tja dan moet je je geen paard aanschaffen maar dat is onzin.
ts succes met dit knappe dier.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:17

sammy1 schreef:
moet je ook geld voor hebben om ermee na een kliniek te gaan,het is niet gratis,en dan kunnen jullie zeggen tja dan moet je je geen paard aanschaffen maar dat is onzin.

Precies _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:22

cam schreef:
Het was vol maar denk dat je zelfs als het druk is wel binnen 2 maanden een plekje hebt.

Je kunt ook bang zijn voor de uitslag.

Zo leuk was het bezoekje aan Utrecht natuurlijk ook niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:45

sammy1 schreef:

Inderdaad... _/-\o_ _/-\o_ had het niet beter kunnen verwoorden eigenlijk...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:56

Volgens mij kiest TS er zelf voor om nog verder te 'dokteren' met dit paard. Het klinkt misschien hard maar waarom nog meer geld uitgeven als ze er naar alle waarschijnlijkheid niks meer aan kunnen veranderen. Ze kan ook het paard nog wat tijd gunnen en kijken of het pijn heeft als er wat mee gedaan wordt of besluiten er niet meer verder mee te gaan.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:08

De rug veranderd niets, ook niet door een second opinion.
Wellicht kan dmv aangepast werk nog een en ander aan spieropbouw gedaan worden, maar de bouw is de bouw en daar kun je niets aan veranderen.
Toch kan ik TS wel begrijpen, ik heb ook lang door gedokterd met een paard omdat ik erin geloofde, en omdat ik zeker wist dat er iets anders/meer aan de hand was dan wat er tot dan uitgekomen was.
(helaas had ik gelijk, paard is inmiddels bijna een jaar dood, ik had liever ongelijk gehad)
Helaas weet ik ook wat voor narigheid je zelf en je paard krijgt door een slecht gebouwde rug, daar gaat echt heel veel werk inzitten wat je op moet kunnen brengen, maar garantie krijg je helaas nooit.

Heb je nog foto's van opzij, TS?
Want je zet hier wel regelmatig foto's neer als erom gevraagd word, maar altijd van voor, zodat we niets kunnen zien.
Jij zegt zelf dat de rug is bijgetrokken, dat willen we graag zien.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:26

op de foto in de rontgenkamer op de kliniek kun je wel zien dat de rug echt flink doorgezakt is.
waarom eigelijk een second opinion TS? niet l*llig bedoeld! maar op de foto's van utrecht is toch te zien wat de schade is? waarom dan nog een keer?
zolang ze pijnvrij is en nog een leuk vrij leventje kan hebben is het toch goed? rijden zal hoogstwaarschijnlijk niks worden ( hier in de buurt staan er ook 2 met zo'n rug, 1 ervan zelfs nog vele malen erger, maar zolang je er niks of weinig van vraagt...)

wel vraag ik me een klein beetje af of ze wel pijnvrij is, dit door de uitdrukkingloze en triest blik in haar ogen. kan een momentopname zijn natuurlijk.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:29

Ik ben vooral benieuwd naar het stukje lenden-partij, want de combi holle rug-bolle lendenen vond ik het opvallendst, vandaar de vraag naar foto's van de zijkant genomen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:36

ja snap ik, alles is heel strategisch genomen dat je niks ziet inderdaad, alleen op de kliniek foto kun je een glimp opvatten van hoe erg het is.

edit: paard wat hier in de buurt staat/stond ( weet niet of hij nog leeft) zag er zo uit:
het schijnt een naam te hebben, namelijk swayback
http://s1162.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:53

Die heeft het wel erger
weet jij of die daarmee geboren is?
Want ik zie ook dat ze ermee fokken
ik zal dit weekend foto's maken van de zeikant

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 07:38

Bij friezen komt het geregeld voor, ja. Of het verstandig is om mee te fokken laat ik me niet over uit.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:05

Toch is het een vreemde aandoening, op de manege waar ik sta hebben ze sinds een jaar een manegepony met zo'n rug. Min of meer gekregen, ze is rond de 20 jaar oud. Het lastigste was een zadel vinden dat goed ligt. Maar de pony loopt nu prima zijn lesjes. Wel alleen met lichte kindjes en beginners. Maar ik had het niet verwacht!
Ze is vrolijk en vlot met rijden en in de omgang.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:09

In dit topic zijn er meer te vinden die ondanks zo'n soort rug prima functioneren. Zelf heb ik drie Fjorden gekend, waarvan twee heel oude, die het hadden, maar ook die hadden geen problemen, en de twee ouden hebben op respectievelijk hun 33e en 34e nog beginnerslessen gedaan. niks mis mee.

Wel is het natuurlijk zo dat het ene paard het andere niet is, en zodoende vind ik wel dat je elk geval ook als individu moet bekijken. Het feit dat er een hoop paarden zijn met een op het oog vergelijkbare rug die geen pijn hebben sluit pijn bij dit paard natuurlijk niet uit. Daarom is het verstandig van TS om er wat mee te doen. Ben heel benieuwd ook wat eruit komt verder, hoe het evt. gaat met de second opinion. Als je ergens geen goed gevoel bij hebt kan een SO natuurlijk sowieso geen kwaad.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:15

matasja schreef:
wel vraag ik me een klein beetje af of ze wel pijnvrij is, dit door de uitdrukkingloze en triest blik in haar ogen. kan een momentopname zijn natuurlijk.

Dat en het feit dat ze schraal blijft.

Ik zou dit paard een tijdje op pijnstillers zetten en dan goed in de gaten houden of er verandering plaatsvind om zo te bepalen of ze pijn heeft.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:05

eens. Wij hebben ooit een paard op stal gehad waarvan we om verschillende redenen niet zeker waren of ze wel pijnvrij was. Paard heeft drie dagen op pijnstillers gestaan bij wijze van proef, drie heerlijke dagen voor haar. Ze rolde weer, bokte weer, speelde en stopte met ijsberen in de wei en in haar stal. Daarop wist men dus dat het paard behandeling nodig had. Helaas is het met dit paard nooit helemaal opgelost, maar in ieder geval heeft ze niet meer geleden, en alle behandeling gekregen die mogelijk was.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:02

140509 schreef:
Die heeft het wel erger
weet jij of die daarmee geboren is?
Want ik zie ook dat ze ermee fokken
ik zal dit weekend foto's maken van de zeikant

Hoi, dit paard ken ik niet, maar staan hier 2 soortgelijke gevallen.
1 ervan is nu 5 jaar, als veulen niks aan te zien, eigelijk pas als twenter begonnen met doorzakken.
Nu is ze bijna net zo als de merrie op de foto. Deze is nooit dragend geweest en niet onder het zadel. Had goede papieren, dus waar het fout gegaan is? Dat weet je vaak toch niet..

Zoek maar eens op sway back paard op google, zie je meer gevallen, maar ook minder erg, vergelijkbaar aan die van jou zijn ze zeker.

Dit paardje was wel pijnvrij, de andere heb ik gevraagd, die is 16 geworden en toen steeds verder door gaan zakken waardoor ze darm problemen kreeg, maar die was al zoals op de foto, en vroeg beleerd, en 2 veulens gehad, deze is dus niet te vergelijken!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:04

Yamcha schreef:
cam schreef:

Je kunt ook bang zijn voor de uitslag.

Zo leuk was het bezoekje aan Utrecht natuurlijk ook niet......

TS heeft het slechte nieuws al gehad in Utrecht.

Ik ben van mening dat als blijkt dat je twijfels berusten op een waarheid,je stappen moet ondernemen om uit te zoeken of een dier geen pijn en ongemak ervaart.
En mocht dat wel zo zijn moet je op zoek gaan naar een oplossing.
Het feit dat TS het paard niet op gewicht kan krijgen geeft te denken.
En vind ik het discutabel om dan maar af te gaan zitten wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:44

Mee eens, ik zou dat zelf niet doen. Maar goed, ik zit niet in die situatie natuurlijk.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:42

Ik las dat het paardje niet vet te krijgen is. Dat zou ook kunnen wijzen op constante pijn. Paarden die altijd pijn hebben eten niet en zijn niet dik te krijgen......
Of je er mee moet fokken? Ik zou nooit een veulen willen uit een merrie met zo' n rug. Al kreeg ik zo' n dier voor niets. Dde kans is heel groot dat de merrie die zwakkerug doorgeeft aan haar kroost.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:21

Ze heeft geen pijn dat is ook bevestigt door utrecht
ze bokt en crost lekker door de wei
en ze kan super lopen
ze geeft geen tekenen van pijn