Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MSQuincyTE schreef:Die roze smarties geef ik onder geen beding aan mijn paard, want ze zijn erg slecht voor je maag, ik heb ze dan voor mij zelf in bruis, die gebuik ik ook bijna niet.
Ik vind het echt vreselijk dat sulke dingen gebeuren
HannahFrouk schreef:Henny_W jij schrijft over dat een Fries gewassen is met hondenshampoo, dat is dus ook gebruik van een niet voor paarden geregistreerd middel. Als het dan mis gaat is de DA die het aanraadt in feite zuur. Terwijl je dan toch het gevoel krijgt van : ja wat zou het , het is maar shampoo ? En vaak is het de eigenaar die toch doorvraagt van "wat kan ik DAN nog proberen" (niet dat ik de eigenaar in deze ergens van wil beschuldigen, ik bedoel alleen maar dat een DA puur om te willen helpen dan misschien toch namen gaat noemen van middelen die mogelijk helpen, die onschuldig lijken (wat lijkt er nou onschuldiger dan ivermectine) en die niet geregistreerd zijn.
cissy schreef:Wat ik me nou sterk afvraag is of de VA niet iets van dexadrezon of epinefrine of iets anders had kunnen inspuiten om die shock tegen te gaan en die reactie af te zwakken? Ik kreeg het idee uit het verhaal dat de aanwezige VA ook met stomheid geslagen was en niet goed wist hoe hiermee om te gaan, het was niet de hoofddierenarts van de praktijk maar een jonge misschien net afgestudeerde arts nl. Het paard dr hart ging steeds langzamer kloppen dus misschien had er nog iets gedaan kunnen worden....
cissy schreef:Hallo allemaal,
krijg net het bericht van een stalgenoot die vanochtend dr paard door de VA heeft laten spuiten voor mok, paard is in elkaar gezakt en dood gebleven.
Kl*te bericht uiteraard en de VA snapte er ook niks van. Hele stal in rep en roer uiteraard en iedereen janken. Niet leuk!
Te meer omdat het een 4 jarig paard betreft die niet eerder iets geks heeft gehad, de eigenaar wilde juist gaan beginnen met wedstrijdjes starten.... heel sneu.
Nou wil ik voor haar eea uit gaan zoeken (ze zit zelf logischerwijs met dr hoofd even ergens anders) maar loop vast.
Er wordt gedacht aan een heftige allergische reactie op die spuit, ze gaf me de naam infectomine maar kan daar op google niks over terugvinden.
Heeft 1 van jullie zoiets al eens eerder meegemaakt?
Mist schreef:cissy schreef:Wat ik me nou sterk afvraag is of de VA niet iets van dexadrezon of epinefrine of iets anders had kunnen inspuiten om die shock tegen te gaan en die reactie af te zwakken? Ik kreeg het idee uit het verhaal dat de aanwezige VA ook met stomheid geslagen was en niet goed wist hoe hiermee om te gaan, het was niet de hoofddierenarts van de praktijk maar een jonge misschien net afgestudeerde arts nl. Het paard dr hart ging steeds langzamer kloppen dus misschien had er nog iets gedaan kunnen worden....
Mijn paard is ooit in shock geraakt van een antibiotica spuit, niet duidelijk is of dit kwam door de stof of misschien verkeerd gespoten. Een half uur later stond ze te trillen op haar benen en had over haar hele lijf spiersamentrekkingen. Vreselijk eng. Met hele grote spoed DA natuurlijk er weer bij, die heeft toen dat middel gespoten wat mensen als drugs gebruiken (PCP angeldust) kan de naam van het paardenmiddel niet herinneren. Binnen een kwartier was ze weer normaal.
Die AB laat ik natuurlijk nooit meer spuiten, maar wordt tegenwoordig niet meer voor paarden gebruikt omdat er betere middelen zijn. Dit is wel minimaal 15 jaar geleden.
geerke schreef:volgens mij verschilt het ook nog per land...sommige werkzame stoffen zijn in nederland verboden en hier in frankrijk gewoon nog te krijgen...(lindaan bijvoorbeeld,troep maar werkt prima tegen allerlei soorten schurftmijten)
Ik geef trouwens al jaren(wisselend,natuurlijk)ivomec als ontwormingsmiddel,het goedje wat je dus normaal moet injecteren....gewoon door het voer..in amerika hebben ze dat jaren terug al ontdekt.
Tallie_Ho schreef:*Ik heb vanmiddag de dierenarts op visite ivm jeuk bij mijn paard. Voor hij spuiten gaat zetten, ga ik hem eerst vragen wat hij erin gaat spuiten*
Charaz schreef:geerke schreef:volgens mij verschilt het ook nog per land...sommige werkzame stoffen zijn in nederland verboden en hier in frankrijk gewoon nog te krijgen...(lindaan bijvoorbeeld,troep maar werkt prima tegen allerlei soorten schurftmijten)
Ik geef trouwens al jaren(wisselend,natuurlijk)ivomec als ontwormingsmiddel,het goedje wat je dus normaal moet injecteren....gewoon door het voer..in amerika hebben ze dat jaren terug al ontdekt.
Zijn we hier in Nederland echt zo dom dan? Ik ben geen dierenarts en heb er verder geen verstand van maar dat zou wel heel simpel zijn als je hetzelfde goedje ook oraal kunt geven.
Citaat:edit:
De eigenaresse heeft een andere bevriende dierenarts gebeld om te vragen naar ervaring en die werd een beetje kwaad, dit had nooit mogen gebeuren en die VA had moeten weten dat dit kon gebeuren en bijspuiten had zeker wel kunnen helpen, paard had er gewoon nog kunnen zijn als ze snel waren geweest! Corticosteroïden zouden ook nog geholpen kunnen hebben. Deze dierenarts zei dat hij desnoods zn hele auto had leeggespoten om nog iets te proberen.....