Hulp nodig voor Roemeense paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Re: Hulp nodig voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:39

@ Rockwitch wat super geweldig dat jullie dit doen voor de arme dieren daar..

Lees dat 1 paardje zowiezo al een '' nieuw '' huisje heeft , echt super !!!

Helaas heb ik ook geen plek voor een eigen paardje maar wens je heel veel succes verder

truudjelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:25

@rockwitch leuk dat je voor deze paardjes een niew huis zoekt erg zielig wat daar gebeurd . de ouwe komt dus waarschijnlijk naar karina1977 ik verzorg haar paarden dus zal m oook nog wel zien en verzorgen .veel sucses nog verder .

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:27

Prachtige actie Rockwitch!
Ik ben net thuis en zit nu, met kippenvel, het hele topic te lezen.
Echt geweldig hoe iedereen meteen hulp aanbiedt en dat voor een aantal dieren al een nieuw huis is gevonden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:45

ja ik heb ook al de hele tijd kippevel en ben ook super dankbaar.

Net weer contact gehad met mijn kennis, ze is bezig met een transportbedrijf te regelen, die rijden dan met echte veewagens, aangezien deze paardjes 1700 km moeten rijden, is een trailer gewoon geen optie. De gene die alles regelt in Roemenie weet een heleboel overnachtingsplaatsen waar de paarden kunnen overnachten onderweg, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het transport geregeld gaat worden, het wordt even prijzig, maar dat hebben we er voor over, ik ga ook inspringen waar ik kan qua financien, alleen heb ik het ook niet superbreed maar goed.
Verder ga ik zometeen foto's van de honden en katten uploaden en plaatsen, er schijnen echt prachtdieren tussen te zitten. Op zich zouden de volwassen katten naar Engeland mogen, maar kittens doen ze nogal moeilijk over, dus ik ga even kijken wat er allemaal tussen zit, maar mocht er iemand zijn die een kat of hond zou willen, laat het me weten, want voor zover we weten zijn de honden en katten helemaal klaar om te reizen, dus hoe meer we weg kunnen krijgen hoe beter.

De eigenaar van de dierentuin (achtertuin met paar hokken) werkt tegen, die vind het volgens mij nogal belachelijk en laat ze liever achter gesloten deuren verhongeren. Maar dat laten we natuurlijk niet gebeuren.
Ze is ook bezig om te kijken of het mishandelde paardje ook gelijk mee kan komen en of ze daar foto's van kan krijgen. Natuurlijk plaats ik alles hier, want na alle geweldige reacties ga ik jullie van elke stap up to date houden.
Het gaat nog wel wat moeite kosten om alles te regelen voor het vervoer en dergelijke, maar uiteindelijk zijn we ervan overtuigd dat ze gewoon naar NL komen en hier nog een rooskleurige toekomst gaan krijgen.

De foto's ga ik dus nu regelen, die zullen er binnen 15 minuten op staan. Al de dieren op de foto's zoeken dus een thuis.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:47

Ik hou het even in de gaten Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:10

Ik kom er net achter dat de 2 paardjes die zeker weten komen, dus die oudere en die met die bult, beide merries zijn, dus dan weten we dat ook weer. Die andere weet ik nog niet.
Ik heb een paar foto's van de leeuwen en van een hond en een aantal katten, maar ik weet nog niet wat er allemaal nog geplaatst moet worden. Heb nu ook contact met de gene die alles daar regelt en ik hoop dus snel foto's van de honden en katten te krijgen die ze nog hebben zitten.

Maar voor nu even deze foto's:

Afbeelding
Een van de leeuwen die schijnbaar gehandicapt zijn, ik vind em prachtig.

Afbeelding
Bella, deze heeft dus een oogaandoening waar ze aan geopereerd moet worden, maar er is daar geen dierenarts te vinden die het wil doen. Ze moet echt geopereerd worden, anders kan ze niet naar Afrika en kan ze dus ook niet aan haar nieuwe leven beginnen.

Afbeelding
Haar oog wat duidelijker.

Afbeelding
De katten, ik vind zelf die ene met de heilige birmaan tekening schitterend, ik ga nog uitvinden welke er daar nog zitten om geplaatst te worden.

Afbeelding
Dina, deze hond staat nu nog op de site als een hond die nog geplaatst moet worden, heel apart beest om te zien, er staat bij dat ze erg lief is.

Afbeelding
Nog een leeuw

Afbeelding
De leeuwen in hun verblijf, afschuwelijk dat zulke dieren in zo'n hok zitten.

Dit zijn dus voor nu even de foto's, als ik weer wat heb komt dat natuurlijk onmiddelijk hier te staan.

P.s. Voor degene die bezig zijn met spullen verzamelen of geld of wat dan ook, pb me even, dan krijg je mijn eigen mail adres, is wat makkelijker om zo contact te houden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:15

En dat ze zulke mooie dieren dan zo maar laten verhongeren, dat snap je toch gewoon niet...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:18

nee bij mij wil dat er ook nog steeds niet in, gelukkig zijn er al een heleboel dieren vandaan gered, er waren ook nog dingo's, een beer en een baviaan, maar die zijn al weg.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:23

Arme dieren, is er echt geen dierenarts daar die het oog van die leeuwin eruit wil halen? Ik neem tenminste aan dat dat de bedoeling is.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:24

Wow, ik ben even zwaar onder de indruk. Ik lees dat er al plaatsen zijn aangeboden? Anders heb ik ook plek voor een paardje, mn powny staat inmiddels alleen dus........mochten er mensen zich terugtrekken. Ik bied me bij deze aan. Stuur maar PB als het nodig mocht zijn!!
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 02-09-08 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:24

Ik denk dat dat idd de bedoeling is, maar ze zijn nog steeds hard aan het zoeken, het zou toch wel heel erg zijn als ze door zoiets niet aan haar nieuwe leven kan beginnen in het land waar ze thuis hoort

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:30

rockwitch geweldig wat jij doet echt waar. krijg kippenvel als ik het allemaal leest hoe zwaar die beestjes het hebben .
zouden er geen dierentuinen zijn die belang hebben bij de leeuwen ?
zou je uit de nood willen helpen maar heb mijn paard in pension staan en 2 word mij te duur en heb al 2 honden en een kat dus is al een kleine dierentuin hier . neem mijn petje voor je af en wil ook effe zeggen alle mensen die hier een dier van nemen superrrrrrr

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:31

arme beestjes .
ik hoop echt dat ze voor die leeuwin een dierenarts vinden .
wat gebeurd er anders met deze leeuwen .
neem aan dat ze daar ook niet meer kunnen blijven .
echt erg .
ook die honden en katten in die hokjes .
hoop dat ze snel een niew baasje hebben .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:32

Veel dierentuinen zitten met het probleem dat deze 2 mannen niet kunnen functioneren in een groep vanwege hun handicap, al weet ik nog steeds niet precies wat die handicap is, maar door slechte voeding met te weinig calcium, toen ze nog jong waren heb ik het vermoeden dat ze vergroeide botten hebben.
Dus voor dierentuinen vrij lastig om daar een apart verblijf voor te maken.

Voorlopig worden ze nog gevoerd in de dierentuin waar ze nu zitten, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor langere termijn, dus we blijven nog steeds zoeken voor de leeuwen.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:36

pfff hoop toch echt dat ze wat vinden ook voor de leeuwen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 06:54

Ja nou ik ook, zou toch erg zijn als we daar niks voor kunnen vinden, jammer genoeg zijn leeuwen net even wat anders als een kleine huiskat.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:06

hoe zit dat met die 2de kleine pony op die foto ?
hoe oud is die dan ik vind hem best leuk Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:20

Herplaatsings acties (zo noem ik het maar even). Zijn niet toegestaan op Bokt.
Je kunt wel een topic openen op EA en daarin de paarden aanbieden of een stal voor ze zoeken.
Dit topic gaat dus op slot.