Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JaBa schreef:Ik zou het echt niet weten hoor. Dit zijn allemaal maar speculaties! Leverproblemen is één van de grote oorzaken, maar ook fototoxische planten (al dan niet door beschadiging van de lever), contactallergie en schurft (wat bij tinkers nogal eens in de sokken zit). Dus er is maar één boodschap: dierenarts bellen en goed onderzoek laten doen. Bovendien kan je een lever eigenlijk niet helpen genezen. Ofwel geneest hij vanzelf ofwel niet, maar kruipt veel tijd in! Je kan hem wel ontlasten door een speciaal dieet, maar dat is het ook.
jodi schreef:Zijn tinkers hier speciaal gevoelig voor?
potverdikkie schreef:Ik krijg via PB veel meldingen binnen van ook KWPN-ers.
Alleen zou ik ook graag willen weten waar de paarden zich bevonden. In welke provincie.
idje schreef:@idje. Ik ken de eigenaresse al een aantal jaren goed, dus zal ik haar echt wel op een informerende manier benaderen. Dus op haar tenen trappen doe ik niet hoor ..@jalo
Wees een beetje voorzichtig met je conclusies.
Misschien is het dier allang op leverproblemen onderzocht en als het dier verder fit is, dan zal gewoon lidtekenweefsel het meest waarschijnlijke zijn.
Alle kans dat je de eigenaresse dan goed bedoeld enorm op haar tenen trapt.
Dat soort lidtekens gaan dus nooit meer weg, net zo min als bij een ernstig verbrand mens.
Als je naar de roodste gedeelten op het hoofd van mijn pony kijkt op de foto's hierboven, dat is dus ook lidtekenweefsel geworden en dat zal ook altijd zo blijven. Een geval van jammer maar helaas.
potverdikkie schreef:Ik vind dit ook erg jammer ..Daar ik me terugtrek betreffende dit onderzoek naar aanleiding van diverse kwaaie pb-s en negatieve uitlatingen, mag er van mij een slotje op.
De Bokkers die wel normaal hebben gerageerd wil ik hierbij heel erg bedanken. De foto's en verhalen zijn doorgestuurd. Er zal terzijne tijd wel reactie komen, dan houdt ik deze personen wel op de hoogte via PB.
Ik had gehoopt dat Bokt een mooie plaats was om dit soort informatie te kunnen verzamelen daar iedereen toch het beste voor zijn/ haar paard wilt.
gr pvd