Weet iemand wat dit paard heeft??? (foto)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Emz

Re: Weet iemand wat dit paard heeft??? (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:09

Waarschijnlijk heeft dit paard een onsteking aan de kroonrand, dat kan heel ernstig vervormen dan. Maar t kan ook een ontskeking zijn door schurftmijt. ( ze heeft wel flink wat behang dus t is goed mogelijk. Een dierenarts bellen zou geen kwaad kunnen. Knipoog

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:49

Hebben deze gezwellen uiteindelijk de dood tot gevolg voor zo'n dier? Ik vind de foto heel naar om te zien, haar been is ook ontzettend dik - helemaal naar boven toe. En dan hoeft ze nog niet kreupel te lopen, het lijkt mij dat dit zeker niet prettig voor een paard is.
Gelukkig zijn de meeste mensen met paarden gek op hun dier en bellen de dierenarts voor behandeling - als dat mogelijk is - , maar ik ken ook genoeg verhalen van mensen (vaak boeren) die hier totaal geen zin in hebben omdat het ze centen kost. En dan ja, het paard er maar mee laten lopen! Zolang er maar veulens uitkomen, want dan brengt het nog wat op. Ik weet niet wat hier het verhaal achter is, maar hopelijk kan TS met de eigenaar praten, want ik zou hier niet gerust op zijn.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:18

Emz schreef:
Waarschijnlijk heeft dit paard een onsteking aan de kroonrand, dat kan heel ernstig vervormen dan. Maar t kan ook een ontskeking zijn door schurftmijt. ( ze heeft wel flink wat behang dus t is goed mogelijk. Een dierenarts bellen zou geen kwaad kunnen. Knipoog

Nee dat is het niet. In het topic staat al wat het is. En de DA bellen heeft geen zin. Staat ook al in het topic Clown

kseniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:58

we hebben ook een ruin op stal staan die zulke bulten heeft
helaas is er niets aan te doen. dit is erfelijk en komt heel vaak voor bij koudbloeden met veel beharing. Dit is een woekering van de bloedvaten? als ik mij niet vergis.
Het is alleszinds zeer pijnlijk en de bulten gaan ook zeer gemakkelijk open waardoor ze vaak hevig gaan bloeden en geinfecteerd kunnen geraken.