Pol013, ik stijger niet hoor, leg alleen de werking nog even uit.
Ik denk dat bietenpulp echt veel te zwaar is (pure vezels kunnen zijn darmen nu echt niet aan) en normale pulp is gemelasseerd en dus pure suiker. Lijkt me niet iets wat je hem op dit moment wilt geven. Ook krachtvoer zal idd te veel zijn, ben ik met je eens.
Ik denk dat vocht binnen houden (Klara's fysiologisch zout is vergelijkbaar met ORS.. ORS los je op in water en is een mengsel van suiker en zout maar in de juiste verhoudingen. Dat is wat je mensen die ernstig diarree of veel overgeven geeft tegen uitdrogen) en voedingsstoffen in vrij pure vorm toedienen het handigst is nu. Dus de vitaminen en mineralen die hij nu krijgt. Dan eerst de zwelling aanpakken zodat er überhaupt een sonde in kan want ze had al aangegeven dat dat nu niet eens een optie is. En dan met die sonde gewoon heel voorzichtig heel mild krachtvoer inbrengen... ik zou zelfs denken aan veulenmelk maar dan dunner dan normaal ofzo...
Maar goed, ik ben geen DA, praat alleen uit mijn eigen ervaring en helaas heb ik wel wat ervaring met het opknappen van ziek en mager spul....
Laatst bijgewerkt door Francis op 10-07-08 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt