Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: Blokkade in de rug, homeopathische medicijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:34

Zaranka schreef:
Volgens mij heb ik daar al antwoord op gegeven klara..

Maar nogmaals de DA is halverwege april geweest, zij konden op het oog niets zien. Zij weidde het eraan dat het kwam doordat ze net was ingereden, daarnaast ook nog een ongeluk heeft gehad met een ruiter. Advies was om verder haar rugspieren te trainen..
Er is toen niet gesproken over foto's wel of niet laten maken, want bij spierproblemen is dat niet aan de orde..

Zoals ik je een paar pagina's terug al heb gevraagd: je moest teruggaan als het niet beter ging maar je bent nooit terug geweest. En er zijn ook geen foto's gemaakt. Want er is een kans dat het een weke delen probleem is. Maar ook een reële kans dat er iets is met de wervels. Je kan dat niet uitsluiten zonder foto.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:38

Klara16 schreef:
Detour: het is zeker niet mijn bedoeling om alles wat alternatief is bij voorbaat af te knallen.

Maar een geval zoals dit, waar een dier pijn heeft en niet goed loopt, en de eigenaar hier op bokt doodleuk komt vertellen dat ze er geen DA bijhaalt omdat zijzelf daar iets tegen heeft. Maar het dier verder wel doodleuk in training houdt. Daar neem ik geen blad voor de mond.

Het is iets heel anders als je al een diagnose hebt en weet waar je voor staat. En zomereczeem is héél moeilijk. Mensen die een eczeempaard goed krijgen verdienen allemaal een schouderklopje, want dat is meestal het resultaat van jàren uittesten wat wel en niet werkt Knipoog

Dank voor je compliment, maar heb het idee gejat van een andere tenalady, hoor! Bloos Haha! Knipoog

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:38

roxxxiejjj schreef:
Dit komt van de da vandaan dus dat verzin ik echt niet zomaar. Hij tilt heel soms zijn benen niet op en dat is dan 2passen ofzo. en dan gaat hij in draf 2km per uur Clown . Maar als ik hem been geef loopt hij gewoon door met zijn oortjes naar voren zonder pijn. En hij laat het echt wel merken als hij pijn heeft;).

paarden laten zeker niet altijd merken dat ze pijn hebben
Het zijn van nature prooidieren, die uit levensbelang altijd zullen blijven lopen
De schimmel in mijn profiel had ontzettend veel pijn in haar lijf toen ik haar kocht.
vooral haar rug zat helemaal vast.
maar wel dikke winstpunten scoren in de proeven,en altijd oortjes erop, en nooit zwiepen met haar staart etc.
dus dat zegt helemaal niets!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:40

detour: die tenalady was een vondst van suleilitha. daar mag je mij geen krediet voor geven. K vond hem wel ROFL

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:41

Zoals ik je een paar pagina's terug al heb gevraagd: je moest teruggaan als het niet beter ging maar je bent nooit terug geweest. En er zijn ook geen foto's gemaakt. Want er is een kans dat het een weke delen probleem is. Maar ook een reële kans dat er iets is met de wervels. Je kan dat niet uitsluiten zonder foto.

Wie heeft gezegd dat ik moest teruggaan als het niet beter ging ?? Was jij erbij ?
Haar wervels zijn nagekeken..

Ik zou je toch adviseren om het topic goed te lezen, want ik val in herhaling..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:42

Och, kwakzalvers en tenalady's, een pot nat. Haha!
TS is dus wel naar een regulier geweest en als mijn Da zou zeggen dat er spierproblemen zijn, zou ik ook geen foto's laten maken.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:46

detour: lees de eerste pagina even goed. het is na het bezoek van de DA nog erger geworden en er kwamen problemen bij met de achterbenen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:47

Heb dat echt gedaan en zal wel een bord voor mijn goofd hebben maar wat gebeurde er toen?

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:49

Na haar explosie (meisje eraf gevallen) had ze veel pijn in de rug. Dit is nagekeken door een ostiophaat/fysiotherapeut en ook behandeld. Uit die behandeling kwam dat er spierweefsel was afgebroken, en wervels licht waren verschoven. Met 6 weken zou ze er weer helemaal bovenop zijn.
Na 6 weken liep ze nog steeds niet lekker, achter is er niet bij. En ze heeft dagen dat ze achter een bepaald loopje heeft. niet goed dus. Maar dat zou met verloop van tijd beter moeten gaan volgens de ostiophaat..

Dit is wat er staat, daar staat eveneens niet bij dat het daarna erger is geworden. Achter was er al niet bij. Met haar loopje doel ik op het niet wiegen met haar heupen.
Klara geen reacties verzinnen om aandacht te krijgen !

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:51

Citaat:
Na haar explosie (meisje eraf gevallen) had ze veel pijn in de rug. Dit is nagekeken door een ostiophaat/fysiotherapeut en ook behandeld. Uit die behandeling kwam dat er spierweefsel was afgebroken, en wervels licht waren verschoven. Met 6 weken zou ze er weer helemaal bovenop zijn.
Na 6 weken liep ze nog steeds niet lekker, achter is er niet bij. En ze heeft dagen dat ze achter een bepaald loopje heeft. niet goed dus. Maar dat zou met verloop van tijd beter moeten gaan volgens de ostiophaat..

Dit klinkt toch niet normaal imo. Achterbenen die noet goed bewegen, dan verdient dat beestje toch een foto van zn rug imo.

Verzinnen om aandacht te krijgen? Kom nou.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:52

Het zou idd iets kunnen zijn mbt die wervels en dan kan een osteopate idd uitkomst brengen, maar als je zeker wilt weten of er sprake is van artrose, dan zou ik idd foto's laten maken.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:53

Wat wil je nu bereiken klara ?
Aan die reacties die je geeft heb ik toch niets ? Niet kritiekopbouwend, geen ervaringen, alleen maar doorzagen over foto's !

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:54

Heb je dan iets aan de mijne TS?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:58

Zaranka schreef:
Wat wil je nu bereiken klara ?
Aan die reacties die je geeft heb ik toch niets ? Niet kritiekopbouwend, geen ervaringen, alleen maar doorzagen over foto's !

Het is niet wat je wil horen. Maar wel een heule goeie tip hoor.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:00

Detour: jij deelt je ervaring met homeopathie. Tuurlijk heb ik daar iets aan. Ik zeg niet dat ik niet open sta voor andere methoden, of andere meningen dan de mijne. Ik wil alleen deze 4 weken afwachten en daarna kijk ik verder.

ik vond het voor bokt zelf ook een leuk topic om bij te houden of een homeopathisch middel aanslaat, en de ervaringen die ik beleef en deze te delen met anderen. Daarnaast dacht ik dat andere bokkers er wellicht iets aan zouden kunnen hebben.
Maar ik ben nog niet begonnen en er wordt continue door gezaagd over foto's maken, mishandeling en dat soort uitspraken.
Erg jammer, het was voornamelijk bedoeld voor mensen die overwegen om ook over homeopathie na te denken. En ik deel alvast mijn ervaringen. Niets mis mee dacht ik zelf..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:11

Nogmaals: het is niet wat je wil horen, maar iemand moet het zeggen. Het is hier per slot van rekening het MD forum.

Er is een HK topic voor alternatieve- en kruidengeneeskunde, en daar komen kritische mensen niet. Maar het is jammer dat je geen andere stem wil horen dan die van je eigen overtuiging.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 19:12

Trek je conclusies maar. Ik zeg net dat ik wel open sta voor andere methoden/aanpakken maar wel na de 4 weken die voor de revalidatie van het homeopathisch medicijn staat !

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:27

Zaranka schreef:
ik vond het voor bokt zelf ook een leuk topic om bij te houden of een homeopathisch middel aanslaat

Ik stel dan toch voor dat je eens wat kritisch gaat lezen over homeopathie, en specifiek over 'aanslaan' voor je dit 'experiment' verder zet op de rug (letterlijk) van je paard. Je dier heeft pijn en jouw gebrek aan kennis onthoudt het van een behandeling die wel kans maakt op verbetering. Klinkt hard, maar sorry meisje, 't is de waarheid. Homeopathie is geen geneeskunde, het zijn geen medicijnen en de 'artsen' zijn geen dokters. Het kan misschien voor jou werken om hardnekkig te geloven, maar voor je paard niet. Met jezelf doe je wat je wil, maar je hebt niet het recht vanuit je geloof in dit soort alternatieve 'geneeskunde' beslissingen te nemen die het welzijn van een ander en volledig van jou afhankelijk wezen in het gedrang brengen.

Omaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:37

Jee, wat zijn sommige van jullie dit aan het opblazen!!
Zaranka is met haar paard bij de DA geweest, deze geeft het advies meer spieren te ontwikkelen in haar rug. Ik zou persoonlijk dan ook niet gaan aandringen om er foto's van te laten maken, de DA zegt dit niet zomaar lijkt mij...
Naar mijn idee is het ook niet raar dat het paard niet helemaal lekker met de achterbenen loopt, dit komt ook vanuit de rug. Je kan zelf ook niet gaan baletten als je rugspieren vastzitten...
Het is dus sowieso handig om de rugspieren van het paard soepeler te maken, door middel van training en een ostheopaat of fysio. De rug van mijn eigen paard is erg gevoelig, zij heeft veel baat met de fysio. De fysio heeft haar rug weer goed los kunnen krijgen en nu loopt ze een stuk ruimer en heeft ze niet last van opstartproblemen (stijf).
Ik ben zelf wel een voorstander voor Homeopathie, mijn paard is er altijd goed mee geholpen. Ik kreeg het advies van de DA toen ze 4 jaar was haar een enkeltje slachthuis te geven. Uiteraard niet gedaan, hier is een homeopaat bijgekomen. Nu is ze 12 en loopt nog steeds, nooit meer problemen mee gehad.
Ik vind het onzin om te zeggen dat Zaranka haar paard mishandeld, ze is op zoek naar een oplossing voor haar paard. Nu kijkt ze of de homeopathie aanslaat...
Als je zelf niet in Homeopathie gelooft, sowieso de alternatieve geneeswijze, dan is dat prima. Maar ik vind het nogal overdreven om haar hier zo mee aan te vallen. Het is niet zo dat de DA zegt dat ze foto's moet laten maken en dit weigert te doen. Ze zoekt naar mensen die een soortgelijk probleem met een paard heeft gehad en wat zij eraan hebben gedaan...
Zaranka... heel veel succes met de revalidatie! Ik hoop dat het snel beter gaat met je paard!!

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:43

Off-topic maar mishandeling ?? Hahaha je moet eens kijken wat er bij ons in de buurt op maneges lopen !

Ik heb verder geen ervaring met homeopathie, maar ik deel de mening wel dat niet alle dierenartsen tegenwoordig allemaal even objectief zijn ! Mijn jaarling staat in de opfok, veelste mager en de kliniek van winterswijk zegt dat het komt doordat ze in de groei is. Na pas aandringen zijn ze bloed en mest onderzoek gaan doen. Terwijl hij toch elke maand controle houd bij de opfok waar ze staat ! Het blijkt dat ze toch een wormen infectie heeft..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:46

Cariena schreef:
Off-topic maar mishandeling ?? Hahaha je moet eens kijken wat er bij ons in de buurt op maneges lopen !

Ik heb verder geen ervaring met homeopathie, maar ik deel de mening wel dat niet alle dierenartsen tegenwoordig allemaal even objectief zijn ! Mijn jaarling staat in de opfok, veelste mager en de kliniek van winterswijk zegt dat het komt doordat ze in de groei is. Na pas aandringen zijn ze bloed en mest onderzoek gaan doen. Terwijl hij toch elke maand controle houd bij de opfok waar ze staat ! Het blijkt dat ze toch een wormen infectie heeft..

Daar kan ik ook niks mee, hoor, mijn jaarling heeft altijd een gezond lijf gehad qua uiterlijk zonder dat je de ribben kon tellen. Ongeacht de leeftijd, ze horen er toch gewono vol en glanzend uit te zien?

Cariena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:52

Absoluut een jaarling moet glanzend zijn, zonder overduidelijk de ribben te zien !
Sommige dierenartsen maken er echt een potje van.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:02

TS, is jouw homeopaat trouwens ook regulier? Dat werkt nl ook super, heb destijds Ellinger bij een twenter gehad, en ik vond haar erg goed. Nuchter, kenneis hebbende, maar ook bereid tot een complete anamnese.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:13

Bandida schreef:
Ik stel dan toch voor dat je eens wat kritisch gaat lezen over homeopathie, en specifiek over 'aanslaan' voor je dit 'experiment' verder zet op de rug (letterlijk) van je paard. Je dier heeft pijn en jouw gebrek aan kennis onthoudt het van een behandeling die wel kans maakt op verbetering. Klinkt hard, maar sorry meisje, 't is de waarheid. Homeopathie is geen geneeskunde, het zijn geen medicijnen en de 'artsen' zijn geen dokters. Het kan misschien voor jou werken om hardnekkig te geloven, maar voor je paard niet. Met jezelf doe je wat je wil, maar je hebt niet het recht vanuit je geloof in dit soort alternatieve 'geneeskunde' beslissingen te nemen die het welzijn van een ander en volledig van jou afhankelijk wezen in het gedrang brengen.

Ik ben benieuwd hoe jij tegen een reguliere, landelijk bekend staande DA aankijkt die homeopathische middelen voorschrijft.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:34

Rani007 schreef:
Ik ben benieuwd hoe jij tegen een reguliere, landelijk bekend staande DA aankijkt die homeopathische middelen voorschrijft.

Wat mij betreft mogen ze die zijn diploma weer intrekken.