energievelden en magneten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Re: energievelden en magneten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:20

Pellie schreef:
oke helder! Ja

wat ik een goede oplossing vind, wat bij mijn paarden veel duidelijk heeft gemaakt is laten doormeten door een homeopaat. die gebruiken vaak een Lecher antenne en lopen alle vitale delen etc na en kunnen meteen zien welke waarden alle onderdelen hebben. aan de hand daarvan geven ze advies over de te geven medicijnen (niet reguliere dus). Een goede natuurgenezer/homeo kan je ook vertellen of hij daadwerkelijk last van de straling heeft.

't natuurlijk wel zo dat je daarmee de oorzaak niet aanpakt maar wel het paard zijn weerstand kan verbeteren. mocht hij idd last van straling hebben dan zal daar toch ook iets aan gedaan moeten worden anders is het water naar de zee dragen en ben je bakken met geld kwijt aan opknappen.

En kun jij mij een goeie homeopaat adviseren?

En mocht hij last hebben van de straling, zou dan alleen zijn stal straling vrij maken (of minder straling), dan al voldoende zijn?

En je bedoeld dat je met die medicijnen de oorzaak niet aanpakt, als het de straling zou zijn?

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:25

Arabesk schreef:
Mensen mensen kom op zeg, wie een béétje heeft opgelet bij biologie en natuurkunde op school, kan zoiets toch niet serieus nemen....

Dat zijn geen stilstaande wetenschappen, Arabesk,
en wat nog niet aangetoond kan worden wordt niet per definitie
uitgesloten. Waarom zou jij dat dan doen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:32

Elke87 schreef:
Pellie schreef:
oke helder! Ja

wat ik een goede oplossing vind, wat bij mijn paarden veel duidelijk heeft gemaakt is laten doormeten door een homeopaat. die gebruiken vaak een Lecher antenne en lopen alle vitale delen etc na en kunnen meteen zien welke waarden alle onderdelen hebben. aan de hand daarvan geven ze advies over de te geven medicijnen (niet reguliere dus). Een goede natuurgenezer/homeo kan je ook vertellen of hij daadwerkelijk last van de straling heeft.

't natuurlijk wel zo dat je daarmee de oorzaak niet aanpakt maar wel het paard zijn weerstand kan verbeteren. mocht hij idd last van straling hebben dan zal daar toch ook iets aan gedaan moeten worden anders is het water naar de zee dragen en ben je bakken met geld kwijt aan opknappen.

En kun jij mij een goeie homeopaat adviseren?

En mocht hij last hebben van de straling, zou dan alleen zijn stal straling vrij maken (of minder straling), dan al voldoende zijn?

En je bedoeld dat je met die medicijnen de oorzaak niet aanpakt, als het de straling zou zijn?

zo bedoel ik dat inderdaad Ja
ik weet niet waar je woont maar je kan naar de bekende firma Laarakker, of Annette de Vogel in Zeewolde. Of zoek eentje bij je in de buurt, dat weet ik verder ook niet. Gerrit Zomer wordt ook vaak genoemd als goede homeo Ja

Ik zelf zou het echt niet willen beperken tot zijn stalling alleen, maar wat ik zei; Alexander van aquarius kan je daar een preciezer (vrijblijvend) advies over geven.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:46

Zeewolde is om de hoek zo'n beetje Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:07

Botervlieg schreef:
Arabesk schreef:
Mensen mensen kom op zeg, wie een béétje heeft opgelet bij biologie en natuurkunde op school, kan zoiets toch niet serieus nemen....

Dat zijn geen stilstaande wetenschappen, Arabesk,
en wat nog niet aangetoond kan worden wordt niet per definitie
uitgesloten. Waarom zou jij dat dan doen?

Kabouters bestaan misschien ook wel, alleen heeft niemand ze ooit nog in het echt gezien, maar er zijn wel verhalen, dus er moet wel IETS bestaan zoals kabouters, anders waren die verhalen er toch niet?

Het bestaan van energievelden is voor mij net zoiets als de discussie als het bestaan van kabouters:

Citaat:
Op internet wemelt het van de bioresonantietherapie, kwantumgeneeskunde, radionica, kernspinresonantietherapie en nog veel meer. Maar op die websites is niets te vinden over de intensiteit en frequentie van de velden waar het om gaat, en evenmin in welke vaktijdschriften meer te vinden is, bijvoorbeeld over bewijzen van werkzaamheid. De verkopers van al dit moois zeggen allemaal dat hun speciale methode zo optimaal mogelijk is, maar ze zijn vaag over hoe dat optimaliseren in zijn werk is gegaan.

Er wordt gesmeten met natuurkundige vaktaal. Het spreekt vanzelf dat men aan de oppervlakte van het lichaam allerlei elektrische metingen kan verrichten. De geneeskunde onderzoekt het hart, de hersenen en de spieren met respectievelijk het elektrocardiogram (ECG), het elektro-encefalogram (EEG) en het elektromyogram. Metingen tonen ook geringe elektrostatische spanningsverschillen tussen diverse delen van het lichaam. Deze worden meestal veroorzaakt door details van het contact van de meetelektrode met de huid. Ze hangen af van het geleidingsvermogen van de huid, en van de hoeveelheid zweet. Als een ECG en dergelijke gemaakt worden, vermijdt men deze of compenseert ervoor.

Iedere elektrotechnicus weet dat zwakke elektrische potentialen ruis vertonen als men ze maar genoeg versterkt. Deze ruis kan men ontleden in verschillende frequenties. Men verkrijgt dan een spectrum. Dat is allemaal standaard wis- en natuurkunde.

De lui van de bioresonantie doen dat ook, en met hun elektroden, versterkers, computers enzovoorts maken ze veel indruk op de patiënten. De wonderen beginnen bij het interpreteren van het spectrum. Dit spectrum bestaat uit een mengsel van meetfouten, ruis en vaak ook externe signalen, namelijk als de afscherming niet deugt.

Men geeft aan dit alles een biologische interpretatie, en spreekt van ultrafijne trillingen, resonanties die uit het zieke lichaam worden afgetapt en die gerepareerd kunnen worden door ze omgekeerd terug te stralen, en meer van die wartaal. De homeopathie doet ook mee, want homeopathische middeltjes in dichte glazen flesjes zouden ook zulke trillingen uitzenden en aan de meetstroom koppelen. Zegenrijke middeltjes dempen dan de zieke trillingen, in tegenstelling natuurlijk tot de verkeerde pilletjes.

Het slaat allemaal nergens op. Zulke trillingen zijn nog nooit aangetoond en zijn ook biofysisch gesproken flauwekul. De hele methode bestaat uit koffiedikkijken in het spectrum.

De alternatieve genezers die met zulke methodes werken halen er de oude Chinese qi (spreek uit tsji) bij. Deze stelt men gelijk aan levenskracht en ook aan natuurkundige energie. Maar het woord qi betekent zoiets als damp, geest, subtiele invloed. Het is geen natuurkundig begrip, in tegenstelling tot de manier waarop de alternatieve genezers het hanteren.

"maar ik zie dat het werkt!"

Citaat:
Bij veel van dat soort gevallen ziet men een sterk placebo-effect. Als er met apparatuur gewerkt wordt die heimelijk uitgeschakeld kan worden zonder dat de patiënt het merkt, ziet men bijvoorbeeld een flinke pijnreductie in de placebogroep. Bij proeven met hangers, pleisters enzovoorts is niet goed te blinderen omdat de patiënt makkelijk na kan gaan of het wel om een echte magneet gaat. Bij zulke proeven lijken de magneten dan ook vaak te helpen. Kennelijk wordt het suggestieve effect versterkt door de wetenschap dat men een echte magneet op de knie heeft zitten.

Volgens veel reclame bevorderen magneten de bloedsomloop, bijvoorbeeld omdat er ijzer in rode bloedlichaampjes zit. Die verklaring is onzin. Bloed trekt zich niets aan van magneten. Het hele menselijke lichaam bevat maar ongeveer drie gram ijzer en niet eens in magnetiseerbare vorm. Een schijf bloedworst blijft echt niet aan een magneet hangen. Zelfs al zou bloed dat wel doen, dan nog zou een magneet de stroomsnelheid van het bloed niet kunnen vergroten, integendeel. Wetenschappers hebben zich zelfs moeite gegeven om experimenteel te laten zien dat het bloed niet sneller gaat stromen bij een magneet. Als magneten werkelijk de bloedsomloop zouden bevorderen, zou een magneet vlak bij de huid een rode plek moeten geven en men kan makkelijk vaststellen dat zoiets niet gebeurt.

Vroeger waren er meer bokkers die er zo over dachten, maar ja die hebben bans gekregen... No Cheer

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:43

Om hun 'gelijk' of om hun discussiemethoden?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:00

Arabesk schreef:

Arabesk, hebbenw e gevraagd om jouw bemoeizucht hier? Boos!
Denk je dat jouw opmerking van toegevoegde waarde is en hier iets nuttigs toevoegt? Slapen

Tsjongejonge..

Slapen

Als jij zo NATURAL bent als je altijd pretendeert, dan zou je moeten weten dat er meer tussen hemel en aarde is; daarbij is magnetisme en laag en hoogfrequente straling meetbaar (wetenschappelijk) en mensen en dieren kunnen dit absorberen, is ook meetbaar.

Jij bent echt heel dom aan het doen hier. Clown

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:49

gelukkig denken mijn paarden er ook anders over Ja

en misschien is het negeer knopje ff handig... zij die niet de kennis en ervaring hebben hoeven hier imo ook niet te posten, tenzij ze oprechte belangstelling hebben.

oh en elke, annette is erg goed Ja aanradertje om haar eens te bellen!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 15:50

Ja dat ga ik zeker doen.

Ik ga het nu wel nog heel eventjes aankijken, denk ik, zodat ik vorig jaar kan gaan vergelijken met dit jaar.

Hij was vandaag namelijk wel echt helemaal vrolijk en merk dat het ook steeds beter met hem gaat.

Kun je vertellen wat ze dan precies meten? En hoe dat allemaal werkt?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:46

nee sorry, het is hier al een lange tijd geleden en als ik nu iets ga zeggen ga ik dingen door elkaar heen halen, dus daar waag ik me verder niet meer aan.

misschien is er iemand anders die het goed kan uitleggen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:11

Elke, is het nog steeds niet echt duidelijk dan? Je kunt mijn linke alsnog opzoeken en Frank de Bonte bellen, hij is een vakman en praat er dolgraag over. Gewoon ff bellen! Knipoog

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:23

okej thnx.. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:24

Echt hoor, erg aardige man, ik denk dat hij je super kan helpen!

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:33

Zie dat de discussie een heel andere kant is opgegaan, maar ik wil toch nog even vertellen dat de pyramide die onze stalhouder heeft veel goedkoper is dan 2000 euro! Hij heeft er zo'n 220 euro voor betaald (heeft er inmiddels 2). De prijs hangt ook af van het bereik van het apparaat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:34

snoezzz schreef:
Zie dat de discussie een heel andere kant is opgegaan, maar ik wil toch nog even vertellen dat de pyramide die onze stalhouder heeft veel goedkoper is dan 2000 euro! Hij heeft er zo'n 220 euro voor betaald (heeft er inmiddels 2). De prijs hangt ook af van het bereik van het apparaat.

Maar heeft dat niet met het bereik te maken dan? Qua aantal vierkante meters.. Die site die aangegeven werd door andere bokker geeft dit heel duidelijk aan. Bloos

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:25

snoezzz schreef:

Ja hoe groot is het bereik dan van jullie pyramide?

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:28

Tja, dat zou ik ook even na moeten vragen om het precies te weten, maar je kunt ook kijken op de site www.company4you.nl, waar verschillende types met bereik en prijzen vermeld staan.

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:34

Sorry, link werkt niet, het moet zijn (zonder komma dus) www.company4you.nl. De pyramider staan onder het onderwerp 'elektrosmog'.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:03

detour schreef:
Arabesk, hebbenw e gevraagd om jouw bemoeizucht hier? Boos!
Denk je dat jouw opmerking van toegevoegde waarde is en hier iets nuttigs toevoegt? Slapen

Tsjongejonge..

Slapen

Als jij zo NATURAL bent als je altijd pretendeert, dan zou je moeten weten dat er meer tussen hemel en aarde is; daarbij is magnetisme en laag en hoogfrequente straling meetbaar (wetenschappelijk) en mensen en dieren kunnen dit absorberen, is ook meetbaar.

Jij bent echt heel dom aan het doen hier. Clown

Ja nu wordt de discussie wel wat onvriendelijk.

In een topic waar gesproken wordt over kwakzalverij mag ik best kritische kanttekeningen plaatsen.

Wetenschappelijk meetbare straling heb ik al beschreven. Maar toevallig is nog nooit in 1 onderzoek wetenschappelijk de werking van dit soort alternatieve geneeswijzen aangetoond.

En dat ik als 'natural' beter zou moeten weten dat er meer is? Nee ik denk gewoon logisch en daar komen bepaalde dingen uit voort. Aansluiten bij natuurlijke behoeften van het paard, maar zeker NIET allerlei uit de duim gezogen therapieen en andere middelen die vooral goed zijn voor de portemonnee van de kwakzalver.

Ik geloof niet in dingen (niet in alternatieve therapieen of kabouters), ik beredeneer of ze werken en of ze logisch onderbouwd zijn.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:39

Ik zie hier niemand over kwakzalverij praten..

Maargoed de discussie gaat hier ook niet over of je er wel of niet in geloofd.. Dus ik ga hier verder niet op in..

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:43

Thnx snoezzz Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:49

interessant snoezz! Ja

als ik bij de duurste kijk zie ik een bereik van 11.5km. over de noord-zuidbereik??
en die kleine 105m.
dit alles onbelast, hoe weten ze nu wat het bereik belast is??

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:20

Arabesk
Ja nu wordt de discussie wel wat onvriendelijk.
*

Gek he??? Clown

In een topic waar gesproken wordt over kwakzalverij mag ik best kritische kanttekeningen plaatsen.

* Sinds wanneer beslis jij wat kwakzalverij is? Omdat jij er totaal geen gevoel voor hebt of ervaring in hebt, verstand van hebt, kraak je de boel maar af?..

Wetenschappelijk meetbare straling heb ik al beschreven.

* Alsof jij alles weet! Slapen Toeballig zijn er scheikundigen en biologen die heel goed weten wat ze meten. hele gebouwen worden op bepaalde plaatsen gezet om te vermijden dat ze op bepaalde aardstralen komen te zitten. Denk eens na.. Knipoog

Maar toevallig is nog nooit in 1 onderzoek wetenschappelijk de werking van dit soort alternatieve geneeswijzen aangetoond.

*Tuurlijk.

Ik ga je temmen, jij weet echt niet van ophouden. Clown

En dat ik als 'natural' beter zou moeten weten dat er meer is? Nee ik denk gewoon logisch

** Dat heet bekrompen.

en daar komen bepaalde dingen uit voort. Aansluiten bij natuurlijke behoeften van het paard, maar zeker NIET allerlei uit de duim gezogen therapieen en andere middelen die vooral goed zijn voor de portemonnee van de kwakzalver.

Ik geloof niet in dingen (niet in alternatieve therapieen of kabouters), ik beredeneer of ze werken en of ze logisch onderbouwd zijn.* Wat een arrogantie, zonde.

Elke, hoe gaat het nu eigenlijk met je paard?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:25

Ik gebruik koperen achtjes,die werken goed.Maar er is een verschil tussen stralen en wateraders.Er zijn verschillende manieren om de straling om te leiden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:26

Hoe zijn de stallen gebouwd, allemaal in een rij naast elkaar want dan zou het een aardstraal of waterader kunnen zijn.