Moet hij op ijzers?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Moet hij op ijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:07

Dat laatste: beetje gas d'r op bij een barrage is dus een vormn van extra risico's nemen. Dat heeft niks te maken met ijzers of geen ijzers. Extra risico nemen is altijd onverstandig. Ik zou dan liever gewoon genoegen nemen met een lagere classering.
Je moet in mijn ogen wedstrijden rijden om de prestaties van jou en je paard te laten beoordelen door onafhankelijke mesne (jaja, de jury) en te kijken of jij en je paard samen vooruitgang maken.

Laat die anderen zich maar gek maken en misschien wel hun paard kapot rijden om de wedstrijd te winnen!

Zolang je er niet van hoeft te leven doe je de ruitersport voor je lol!!!

Daarbij, niks te nadele van dravers hoor, zijn geweldige beesten, maar iemand die koste wat kost springwedstrijden wil winnen en wil opklimmen kan misschien beter een paard met een goede springafstamming kopen.......

Kortom ga ristig aan en ga voor de lol, da's minder sterss en meer plezier!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:10

huh............ volgens mij rijden mensen wedstrijden om toch ergens te ......... winnen?????

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:31

KiWiKo schreef:
als je op tijd moet gaan rijden en er zitten wat lastige lijntjes in een parcours ben je al snel onderuit........ heeft niks met rijtechnisch te maken Lachen

Haar hoefsmid zegt dat het nu nog wel kan in de B. Ik denk dat ze het beste zijn advies kan opvolgen. Inderdaad als je wat verder bent zal het waarschijnlijk verstandiger zijn om wel met ijzers en kalkoenen te rijden. Maar dat kan dan altijd nog toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:32

in de B zijn de lijntjes niet zo lastig over het algemeen inderdaad Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:34

Mijn smid heeft ijzers voor eventing, die ze ook onder "gewone" springpaarden zet en waar ze zelf met d'r paard ook mee rijdt op nat gras, is ook mooi alternatief (vraag me niet de naam, maar het heeft wel wat).

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 17:38

heey , ik zit er ook heel erg aan te twijfelen om mijn E pony hoefijzers onder te doen ( ben namelijk al vaak onderuit gegaan terwijl het op normaal tempo ging bijv onder bomen ) IK zit nu nog in de B maar ga binnekort L starten . Ik vind het denk ik wel beter hoefijzers eronder Haha!
Gr claudia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:07

claudia_lady schreef:
heey , ik zit er ook heel erg aan te twijfelen om mijn E pony hoefijzers onder te doen ( ben namelijk al vaak onderuit gegaan terwijl het op normaal tempo ging bijv onder bomen ) IK zit nu nog in de B maar ga binnekort L starten . Ik vind het denk ik wel beter hoefijzers eronder Haha!
Gr claudia

Lijkt me verstandig!!! Je hebt niks aan onderuit gaan en je paard ook niet.
Veel succes alvast in de L, meid.

Hoeftniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:39

Bedankt voor de link Hoeftniet, stuk spreekt voor zich!!!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:45

Ik heb gisteren met mijn paard (die niet op een ijzer staat) een glijer gemaakt op het gras en dan nam ik niet eens een hindernis, we sprongen gewoon een beetje lomp aan in galop. Vandaag had ik me ingeschreven voor een B-dressuur proefje op het gras en ik kan je vertellen dat ik er echt niet lekker meer op zat, los van de blauwe plekken die ik gisteren heb opgelopen. Ik start niet meer op gras zolang ik geen ijzers heb. Ik dacht ook altijd dat een b-proefje of parcourtje wel kon op blote voetjes maar na mijn glijpartij ben ik echt tot de conclusie gekomen dat ijzertjes (met kalkoenen) niet zomaar zijn uitgevonden.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:00

KiWiKo schreef:
huh............ volgens mij rijden mensen wedstrijden om toch ergens te ......... winnen?????

Ik weet ut Clown Dat is voor mij dus altijd de reden geweest om niet aan wedstrijden mee te doen en als ik ut deed waren dat endurancewedstrijden en gingen we altijd voor de één-na-laatste plaats.

Ik ga morgen lekker rijden, maar we zullen voorzichtig moeten doen in het bos want het heeft geregend dus is het hier en daar spekglad. Junk heeft vóór ijzers en achter niet. Kortom, uitkijken met uitglijden moet je ook onderf andere omstandigheden dan een concours op gras doen!!!