Bietenpulp goed om dikker te worden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Bietenpulp goed om dikker te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:48

Ik had een kwart voerschep in droge toestand, maar hij eet het niet allemaal op. Waarschijnlijk moet ik uit gaan komen met een derde van een emmer in gewelde toestand. Had nu iets meer dan de helft van de emmer.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:31

Ik geef mijn oude pony in de winter twee volle emmers pulp per dag en nu in de zomer toch bijna 1, ze heeft het echt wel nodig.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:17

interessant topic. Vork

Ik voer mijn paarden sinds vorig jaar suikerbietenpulp en ben daar zeer tevreden over.
In eerste instantie moest alleen mijn sportpaard wat bietenpulp erbij om meer body te krijgen, maar omdat de anderen het ook lekker vinden kregen zij sindsdien ook een kleine hoeveelheid.
Ik koop het in 40kg zak (à 14,=) in Duitsland van de Raiffeissen en doe daar gemiddeld 2 maand mee.
na het geven van granen doe ik 4 grote scheppen in een emmer en daar ongeveer 6 liter kokend water overheen.
Dit welt ongeveer een uur en afblussen met koud water en mijn paarden smullen er echt van.
Ik merk ook dat het paard het hooi ervoor laat liggen, dus ben nog bezig met het juiste hoeveelheid uit te zoeken.
In deze suikerbietenpulp heb ik nog nooit zand ontdekt.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 07:00

Ben sinds een week ook begonnen met het voeren van bietenpulp en mijn paard vindt het heerlijk. Kan natuurlijk na een week niet meteen effect zien. Ik laat de pulp minstens 1,5 uur weken met koken water en geeft tot nu toe eem halve schep. Ik ben heel benieuwd of dit mijn paard op gewicht gaat helpen. Hij likt zijn hele emmer uit, dus ben daar heel blij mee, want mijn paard is erg kieskeurig in zijn eten.