Ernstig kreupel na het op ijzers zetten.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Re: Ernstig kreupel na het op ijzers zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:19

Hier een update: En niet zo fijn nieuws. Ik ga morgen een afspraak maken voor de kliniek. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd en ben radeloos. De smid weet het allemaal niet meer, en wuift het een beetje af. En ook weet ik, dat zijn 3e jaars stagaire bij mijn paard de ijzers eronder heeft geslagen. Een paard wat je voor het eerst op een ijzer zet doe je toch zelf?? (hij heeft wel al eens op een ijzer gestaan, maar dit was bij de vorige eigenaar) Op dit moment denkt hij niet dat het aan het beslag heeft gelegen, maar ik noem dit dus schuld afschuiven. Het enige wat hij er van kon zeggen dat ie er volgende week weer naar zou kijken, en dat ie blij was dat ie van de antibiotica afwas. Daar heb ik wat aan Boos! , doe tenminste mijn best om het voor het beestje een beetje dragelijk te maken. In zijn ogen viel de pees wel mee, nou not Boos! zie het paard elke dag, geloof mijn oren gewoon niet. En het jammere aan het verhaal is dat ie niet even kan bellen, maar het via iemand laat weten. Ben er nu echt helemaal klaar mee, heb het gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:24

Misschien naar de kliniek Roosendaal? Kan van Nassau ook even kijken..en wellicht zet hij er dan ook 2 goede ijzers onder..

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:30

russel schreef:
Misschien naar de kliniek Roosendaal? Kan van Nassau ook even kijken..en wellicht zet hij er dan ook 2 goede ijzers onder..

Wil eigenlijk naar bodegraven, vind ik persoonlijk een fijne kliniek. Daar hebben ze ook een erg goede smid rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:39

Klopt,als ik wat heb met mijn paard ga ik naar Sander. Ton heeft mijn paard ook 2 jaar lang beslagen en idd heel naar tevredenheid, maar ik vind Rob van Nassau nou net even wat beter. Die heeft het aan gedurft mijn paard wat stijler te zetten en hierdoor loopt hij stukken beter, de hoef groeit ook mooier uit, minder plat.

Bodegraven is heel goed in beenproblemen.

Succes, we horen het wel, toch?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:44

russel schreef:
Klopt,als ik wat heb met mijn paard ga ik naar Sander. Ton heeft mijn paard ook 2 jaar lang beslagen en idd heel naar tevredenheid, maar ik vind Rob van Nassau nou net even wat beter. Die heeft het aan gedurft mijn paard wat stijler te zetten en hierdoor loopt hij stukken beter, de hoef groeit ook mooier uit, minder plat.

Bodegraven is heel goed in beenproblemen.

Succes, we horen het wel, toch?

Houdt je op de hoogte

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:43

goh jeetje, dat is ook wat. Ik ben nu ook wel nieuwsgierig wat er aan de hand is. Succes iig!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:49

Oh, dat is zeker geen leuke update...Wens je in elk geval alvast succes...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 08:17

Vanochtend bodegraven gebeld, kan dinsdag terecht dan staat de veearts samen met de smid klaar. Tot die tijd moet ik hem op stal laten staan. Dinsdag meer nieuws dus.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:22

wie is je smid Udo (je komt namelijk bij mij uit de buurt ben benieuwd of we dezelfde hebben) mag ook per PB

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:31

jeetje nou jij zal ook geen goede vertrouwen meer in je smid hebben? heel veel sterkte met je paard!!ik duim dat ze er boven op komt

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:59

Ik ben benieuwd, succes in ieder geval!!

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 06:48

heb even nagelezen.
veel succes dinsdag en ik ben benieuwd naar je update

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:38

Hier een update: Ben vandaag richting Bodegraven vertrokken, gelukkig leek Zirocco het wel leuk te vinden in zijn sleurhut. Een maal ter plaatse heb ik hem moeten voor stellen op het harde rechtuit, op de zachte volte en op de harde volte. Bij dit alles leek het enorm mee te vallen. Ook de buigproef op desbetreffende been leverde niets op. Alleen zijn stand was verre van optimaal, ze noemde het daar uit "balans". Smid erna laten kijken, die vertelde dat er een speciaal beslag onder moet. Alleen het jammere was dat hij daar op het moment geen tijd voor had, grrr. Heel dat takkeneind daarna toe gereden, hebben ze geen tijd Boos! . Kon pas weer volgende week dinsdag, tenzij ik zelf een goede smid kon vinden. Er moet een soort van wig onder met een zooltje, het verschil van binnen en buitenkant bedraagt meer als een 1 cm, en dat is best heel veel. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van het niet goed lopen van Zirocco. Toen ik thuis was gelijk mijn vorige smid gebeld (leerling van Rob Reiniere) en die wil gelukkig morgenochtend (ja, op koninginnendag) al langs komen. Nou, jullie horen nog van mij als de smid is geweest. Zal proberen eraan te denken om daar een foto van te schieten.

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:09

veel succes met je paardje, het zal vast goed komen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:30

Heel je topic gelezen en ben nu wel benieuwd naar de foto's...
Succes met de genezing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 06:16

Gelukkig geen gevolgen voor je paardje. Idd is heel jammer dat ze het daar niet konden doen. Is hij nog kreupel?

Pas op met wiggen, zorg dat de verzenen niet kapotgedrukt worden, dat is met mijn paard gebeurd. Hoop dat je een goede smid treft deze keer.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 06:28

russel schreef:
Gelukkig geen gevolgen voor je paardje. Idd is heel jammer dat ze het daar niet konden doen. Is hij nog kreupel?

Pas op met wiggen, zorg dat de verzenen niet kapotgedrukt worden, dat is met mijn paard gebeurd. Hoop dat je een goede smid treft deze keer.

Ga me niet bang maken Verdrietig Weet dat dit een goede smid is, heb hem op de andere stal ook gehad, hij is goed om paarden met problemen te helpen. Ik moet iets, zo kan hij niet blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 06:51

Nee dat klopt, maar wiggen kunnen goed zijn maar kunnen ook verpesten.

Stuur een mail naar van Nassau en stuur hem foto's, vraag zijn advies. Ik dacht ook dat mijn paard op de wiggen moest hij heeft het anders opgelost, dacht dat het onmogelijk was wat hij ging doen. Ben er blij mee dat het zo is gegaan.

Idd zo kan het niet, maar weet wel dat hoeven elke dag groeien, dus wat langer wachten is niet zo erg, immers dan kan er meer en beter wat aan gedaan worden.

Toen ik belde was er zoveel van een hoef afgebroken, dat ik dacht dat ik te laat zou zijn, hij ging gewoon bekappen, had wel erger gezien.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 11:04

Hier een update: Smid is vanoachtend geweest, heeft hem licht bekapt. Omdat het probleem anders was als hij had verwacht, komt hij volgende week weer terug, hij had nu de juiste spullen niet en gaat dat bestellen. Hij wil met een spul (kunsthars of zoiets) het verschil gaan bijwerken, daarnaast komt er een alminiumijzertje onder zodat hij hem niet hoeft te nagelen. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:24

Wij ook, succes!

Foto's before and after?? Haha!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:55

Heb even in je profiel gekeken , maar je paard heeft van zich zelf al ongelijke voeten, de verzenen en de vorm, loopt ie echt niet kreupel van.Denk dat er heel wat anders aan de hand moet zijn. Maar we wachten wel even af! Knipoog

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 16:10

meredith schreef:
Heb even in je profiel gekeken , maar je paard heeft van zich zelf al ongelijke voeten, de verzenen en de vorm, loopt ie echt niet kreupel van.Denk dat er heel wat anders aan de hand moet zijn. Maar we wachten wel even af! Knipoog

Duhh, jezus zeg. Ik heb al eerder verteld dat hij frans is, dit hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen door de zweer die in de zijn hoef heeft gezeten en eruit is gesneden, is het paard verkeerd komen te staan. Omdat de wand weg is gehaald, is zijn voet in onbalans gekomen, waardoor hij niet lekker liep en niet beter werdt. Volgens mij heb je niet alles gelezen.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 12:45

Udo2001 schreef:
Hier een update: Smid is vanoachtend geweest, heeft hem licht bekapt. Omdat het probleem anders was als hij had verwacht, komt hij volgende week weer terug, hij had nu de juiste spullen niet en gaat dat bestellen. Hij wil met een spul (kunsthars of zoiets) het verschil gaan bijwerken, daarnaast komt er een alminiumijzertje onder zodat hij hem niet hoeft te nagelen. Ben benieuwd.

Zo te lezen valt het allemaal mee en is de oplossing ook niet ingewikkeld. Die kunsthars, daar doelde ik al eerder op. Aluminiumijzers ken ik niet, geen ervaring mee. Maar klinkt logisch Lachen
Maar je had het over je vorige smid, nu ben ik het het even kwijt. De smid die je nu gaat helpen, is dat dezelfde als die de zweer weggesneden had?

Nou succes in ieder geval en nu maar hopen dat hij straks beter uit de voeten kan. En nog even complimenten over hoe je met alles bent omgegaan, je hebt snel en adequaat gehandeld volgens mij!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:19

zou het niet wat iemand eerder vermelde dat nu de ab
is uitgewerkt er toch nog wat in de hoef zit wat zweert
en dat hij er dus nu weer last van heeft. misschien dat
eerst nog even na laten kijken en dat er evt nog uit laten
snijden en dan kun je gaan opvullen en dat ijzertje
eronder plakken.
weet niet hoor.. misschien een idee??
houd ons op de hoogte.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 13:49

xkusssx schreef:
zou het niet wat iemand eerder vermelde dat nu de ab
is uitgewerkt er toch nog wat in de hoef zit wat zweert
en dat hij er dus nu weer last van heeft. misschien dat
eerst nog even na laten kijken en dat er evt nog uit laten
snijden en dan kun je gaan opvullen en dat ijzertje
eronder plakken.
weet niet hoor.. misschien een idee??
houd ons op de hoogte.

Hij was klinisch helemaal goed toen ik er mee naar de kliniek ben geweest.
De veearts zei dat het dus hoogst onwaarschijlijk was dat er nog wat in de hoef zit.
De antibiotica heeft hij al anderhalve week niet meer, dus de kans is echt nihil.
Ik heb nu dus een andere smid in de arm genomen, die mij vertelde dat het ijzer er dus ook nog scheef onder heeft gezeten. Volgende week zien jullie het resultaat van het beslag.