Wat geven jullie je paard na het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NanC_Spekkie

Re: Wat geven jullie je paard na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:34

mn verzorgpony krijgt na het rijden altijd en handje muesli en hooi Knipoog

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 03:12

Krachtvoer na rijden geeft grotere maagzuurproductie en dus grotere kans op maagzweren. Belonen na het werk is puur antropomorfise en doet meer kwaad dan goed (stal in stormen, altijd naar huis willen, herrie maken en stennis schoppen als ze na training in stal staan, enz.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:22

LARISSA! AAH JE MOET BIJNA JE 1e WEDSTRIJD OP GUIDA RIJDEN!:D
(L) HVJ

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:36

Ik geef mijn paarden na het rijden altijd een bak met zemelen en muslie, al 15 jaar en nog nooit problemen mee gehad. De anderen krijgen dan idd niets, maar ook daar raken ze aan gewend. Ze zeuren niet eens als ik de mijne hun beloning geef.

Tevens komt het in de winter ook regelmatig voor dat ik gewoon ga rijden binnen het uur dat ze hun biks hebben gehad, of nog kuil oid staan te peuzelen .. ook nooit geen last van. Waar ik dan wel eens last van heb is in het voorjaar, dat ze dan met lekkere grasbuik binnenkomen ... dan wil het rijden natuurlijk wel eens wat stroef gaan Knipoog

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:44

een paar handjes muesli, en wat snoepjes of een appel

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:47

Mijn paard krijgt na het rijden en naverzorgen een halve schep muesli en een halve schep brokken met daarbij een aantal wortels Soms ook een beetje kuilvoer, maar dit ligt aan het moment van de dag.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:49

Ik geef altijd een wortel of appel, nu gisteren waren er gn appels of wortelen meer en waren wij er vergeten mee te nemen, dus stond ze daar met haar oortjes recht vooruit mij allerliefst aan te kijken (je zou niet zeggen dat ze het uur darvoor zoooo'n lastig meisje is geweest Schijnheilig ) en heb ik maar een halve biet gegeven.
Ze weet nu (na 3maand) al heeel goed dat ze iets krijgt hoor, maar doet helemaal niet vervelend, want ze weet dat ze het pas in haar stal krijgt en dat er eerst afgezadeld enzo moet worden voor ze nr stal gaat, ze kijkt gewoon ontzettend lief als ze in haar stal staat voor haar "beloning" Clown

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:44

Mijn paard werkt natuurlijk nog niet echt, maar als we gaan wandelen of we hebben gelongeerd of grondwerk gedaan ofzo, krijgt hij een handje muesli als beloning.
M'n vorige paard kreeg een worteltje of appel na het rijden, maar mijn paard mag niks van groeten, fruit of brood dus heb niet veel keus qua voedselbeloningen.

Maar hij eet z'n muesli erg graag, dus is altijd erg dankbaar. Lachen dit ook puur als beloning en niet als echt eten dus. Hij heeft genoeg aan z'n morgen- en avondporties.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:13

Als er iets lekkers zoals een appeltje of een peer of een suikerklontje in de buurt is krijgt hij dat, anders niks Tong uitsteken

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:17

Hier ook een lekker appeltje Vingers aflikken

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:17

Een brokje ofzo, meer ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:21

Mijn verzorgpony krijgt soms brokken en soms ook geweest een paar koekjes.
Als ik laat in de middag klaar ben krijgt ze brokken anders koekjes of een beetje brokken.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:22

Verschilt welleens, soms niets, soms halve schep muesli, soms schep wortelen, soms wat appels en soms slobber Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:31

Naast haar normale voer krijgt mijn merrie een paar handjes muesli met een schepje supplement NA het rijden. Niet zozeer als beloning, maar omdat ze het supplementje nodig heeft.
Als ik aankom heb ik altijd een appel of wortel mee, en dat weet ze.. Haha! Die krijgt ze direct als ik er ben. Lachen

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:50

Een kwart schepje muesli met stukjes wortel en zeewier. Vingers aflikken Haha! & Twee keer per week een kilo slobber.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:56

Het verteren van krachtvoer duurt anderhalf uur,dus wij rijden of voor de voerbeurt,of anderhalf uur erna.

Als we weer op stal zijn krijgen ze een appeltje of wortel.
Na een intensieve training eerst je paard rustig laten bijkomen alvorens je gaat voeren.

Als we na het rijden voeren,laten we ze eerst een half uurtje op stal staan zodat ze hooi kunnen eten en kunnen bijkomen.
Het is trouwens altijd beter om je paard eerst hooi te voeren zodat je een optimale darmwerking hebt om het krachtvoer te benutten.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:58

Van HAVENS PowerPlusMix, met elektrolieten (hoe je dat moge schrijven). Vooral na intensieve trainng en als het dan warmer is.