Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Wat is nu een Holistisch dierenarts en wat doet die?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 16:57

RobvdPK schreef:
Hoi Detour Doei! .

Ik weet perfect wat er in homeopatische middelen zit.
Water, alcohol, en soms nog wat glucose/lactose.
Da's alles.

Rob

Vraag er dan ook niet naar! Clown

Trouwens geweldig dat ik er twee paarden mee heb kunnen genezen die regulier waren opgegeven, Rob, zou dat het placebo effect zijn geweest?.. Scheve mond

Ze stonden er namelijk erg voor open; maar waren hun vertrouwen wat kwijt geraakt na de ettelijke bezoeken van die wetenschappers...Misschien was het TOCh dat placebo effect! Clown Of de alcohol.. ROFL

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:19

Citaat:
Ja Rob geloof jij dat maar.... da's vast alles

Altijd bereid om bij te leren...
Als er nog iets meer in zit, kun jij me dan zeggen wat ?

Geen paniek, ga jij maar zoeken, ik wacht wel.
Ik heb nog even tijd.
Veertien dagen moet ik het altijd kunnen volhouden op Bokt.

Citaat:
Of de alcohol..

Zal vast de acohol geweest zijn Vingers aflikken .

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:22

Ik denk het ook, Rob, ik denk dat pezen en botten enorm gebaat zijn bij alcohol.

Wij begrijpen elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:41

Erg jammer dat er behoorlijk wat mensen kortzichtig zijn en zichzelf liever volduwen met gif....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:43

Idd gif!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:44

niet dat ik tegen normale geneesmiddelen ben, helemaal niet. Maar als het homeopatisch kan, dan graag!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:46

Voor mij geldt hetzelfde! Het liefst met homeopatische medicijnen, en als het echt niet anders kan....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:57

Rob misschien een idee om je er wat meer in te verdiepen, ik lees reacties van jou die werkelijk nergens op slaan.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:08

Citaat:
Altijd bereid om bij te leren...
Als er nog iets meer in zit, kun jij me dan zeggen wat ?

Wel ?
Nog niets gevonden ?

Rob

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:27

Wat wil je nou weten?
Niemand gaat zijn producten prijsgeven lijkt me.
Het enige wat ik je kan vertellen is dat het werkt! Ikzie het bij mij da, hij maakt het zelf en het wordt allemaal gemaakt met kruiden.

Zoals nog een vb. de hond van me broer
Is 2 jaar, kreeg een waas over haar ogen, naar reguliere da geweest, hij zei letterlijk! is niks meer aan t doen, over een paar haar zal ze blind zijn.
Ik mijn hda gevraagd, hij had druppels ervoor, corneacur (eigen product)
En het werkt, ze zijn vorige week weer naar de gewone da geweest en die kon zijn ogen niet geloven. Hij heeft direct flesje besteld voor een andere klant van hem die een hond heeft met hetzelfde probleem.
Er zit wel degelijk meer in dan water en alcohol!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:14

RobvdPK schreef:
Hoi Detour Doei! .

Ik weet perfect wat er in homeopatische middelen zit.
Water, alcohol, en soms nog wat glucose/lactose.
Da's alles.

Rob

Toevallig hier een flesje voor me met een ZR Complex van die man van die goudkorrels Haha!
Daar zit in;
homeopatische potenties van Lycopodium, Dulcamara, Juglans reg., Viburnum lantana, Gnaphalium polycephalum.

Of neem gewoon een flesje Cynara compositum van Van der Pigge; Cynara scolymus, Carduus marianus, Erythraea centaurium, Angelica archangelica, Nucaria tomentosa, Taraxacum officinale, Acorus clamus, Cheledonium majus.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:16

Lieve mensen, geen ruzie Knipoog

Ik denk dat veel mensen vergeten het verschil te maken tussen homeopathie en geneesmiddelen gebasseerd op kruiden. Tot voor kort deed ik dat ook. Gelukkig toen een docent farmacologie gehad die het even uitgelegd heeft.

Je hebt:

Fytotherapie en dat is een 'ethno (vet) medicine'. Hiervoor screent men geneeskrachtige planten en remedies. Het ondersteund de lichaamsfuncties en is een 'zachte geneeskunde'. Wordt veel gebruikt in de biologische veehouderrij. Dit is een van oudsher gebruikelijke manier van genezen en wordt in principe ook door het dier zelf toe gepast.

Homeopathie en dat is op basis van een oertincituur. Bestaande uit organische stoffen, perssap van planten of onderdelen van dieren. Hierbij wordt het altijd verdunt. Dosis is per patiënt en selectie en toediening op basis an ervaring/geneesmiddelenbeeld.
Echter, homeopathie is gebasseerd op het 'Organon', dit zijn boeken van S. Hahnemann (1755-1843) voor de humane geneeskunde. Er is geen apart boek/lijdraad uitgegeven over homeopathie bij dieren en homeopaten basseren zich nog altijd op dit boek.
Homeopathie bekijkt de klacht en zoekt er een middel bij die dezelfde klachten geeft als welke er klinisch waarneembaar zijn. Dit 'medicijn' wordt dan verdund of extreem verdund toegedient als homeopatische middel tegen die klacht.
Het verdunnen berust op ethanol of water.
(eigen toevoeging) Doordat het middel zich beperkt tot de patient en er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt is het niet 100% betrouwbaar en alles behalve wetenschappelijk. Niet voor niets gelden er ladingen regels voor normale medicijnen, afbraaktijd, maximale dosis enz. Dit is iets dat je enkel wetenschappelijk kan onderzoeken.

Allopathie is de reguliere geneeskunde welke berust op het molecuul (de farmacologische werkzame stof) plus hulpstoffen welke het medicijn geeft. Deze molecuul is theoretisch en uiteraard klinisch onderzocht, wetenschappelijk gepubliceerd en tot in den treure getest. Dosis is per mg/kg lichaamsgewicht van de patient met een ruime foutmarge.
Selectie en toediening is op basis van pathofysiologie.

Pff.. wat een verhaal. Hoop dat het ietwat duidelijk is wat ik bedoel. Dit is overigeens niet iets wat ik ergens gelezen heb, maar heb het op sheets staan van een Farmacologe die vele lezingen geeft en verbonden is met de UU.

Ik zelf heb geen vertrouwen in homeopathie, maar des te meer is fytotherapie.

En ik zou nog graag een lijstje willen, als iemand dat zo ongeveer kan geven, met de therapiën die een Holistisch dierenarst gebruikt Knipoog Alsjeblieft? Bloos

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:22

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:25

Citaat:
Wat wil je nou weten?

Aha.
Homeopaten zijn dus eigenlijk tovenaars,
met hun eigen geheime middeltjes,
waarvan ze de samenstelling niet prijsgeven.

Maw, jij geeft dus je paard een product waarvan je de samenstelling niet kent.
Waarvan je niet weet hoe het werkt, en welk effect het heeft op het lichaam.
Waarvan je de schadelijke bijwerkingen niet kent.
Waarvan je niet weet of het allergische reacties kan veroorzaken.
Waarvan je niet weet of er wisselwerkingen bestaan met andere medicijnen.
Kortom, als zo'n homeopaat jou een flesje zwarte zeep voorschrijft,
dan giet je het nog altijd binnen ?

Flauwe kul.
Homeopatische producten bevatten water, alcohol, en soms lactose/glucose.
Niets meer.
Probeer eerst eens te weten te komen wat homeopathie werkelijk is,
voor je grote uitspraken doet.

James Randi explains homeopathy

Rob

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:27

vonneke schreef:
Erg jammer dat er behoorlijk wat mensen kortzichtig zijn en zichzelf liever volduwen met gif....

Vind dit weer erg kort door de bocht.

Bron de website van Den Hoek:

Citaat:
Een van de belangrijkste grondslagen van de homeopathie is dat de ziekte wordt bestreden met een middel van gelijke aard ("Homoios" betekent gelijksoortig in het Latijn en "Pathie" betekent ziekte). Homeopatische geneesmiddelen kunnen van plantaardige grondstoffen gemaakt worden, maar ook van mineralen, dierlijke produkten of chemische stoffen.

Oftewel, bij homeopathie behandel je je dier met een extreem verdund product dat in normale dosis dezelfde symptomen in een gezond die geeft als in het zieke dier. Over vergif gesproken.
En chemische stoffen? Dierlijke producten?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:28

@RobvdPK: op alle homeopatisch complexen van Laarakker staat wat er in zit. Wat doe je nu moeilijk?!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 19:30

Het punt dat hij wil maken is denk ik dat het product zover verdunt is dat je enkel nog het verdunningsmedium gebruikt ipv het medicijn. Staan de concentraties er ook bij?
Als je er tevreden over bent en het helpt, blijf het vooral gebruiken, maar sta ook open voor de techniek erachter.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:31

Citaat:
(eigen toevoeging) Doordat het middel zich beperkt tot de patient en er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt is het niet 100% betrouwbaar en alles behalve wetenschappelijk.

Niet 100% betrouwbaar ?
Je bent veel te welopgevoed, RianneH Clown.
Het is compleet onbetrouwbaar.
Het basisprincipe waarop de hele homeopathie steunt is op zich al kolder,
en daarnaast is wetenschappelijk bewezen dat de toepassingen geen enkel effect hebben.

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:39

Hey Rob, verdiep je eens in The science of homeopathy van George Vithoulkas, neem de moeite die te lezen ipv hier wat holle frasen tentoon te spreiden. Geef dan nog eens een gedegen mening.

Of is dat misschien toch wat teveel moeite? Knipoog

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:54

Homeopathie
Homeopathie is een heel ander paar mouwen. Worden kruiden al duizenden jaren gebruikt, dan is homeopathie een relatief recente uitvinding, die aan het begin van de negentiende eeuw bedacht werd door de Duitse dokter en fantast Samuel Hahnemann (1755-1843). De theorieën van Hahnemann raken kant noch wal, maar toch is het nuttig om ze kort uit de doeken te doen. Hahnemann vertrok van twee principes, die ook vandaag nog de grondslag vormen van alle homeopathische middelen. Hij had het idee dat een ziekte kan worden genezen door als medicijn een stof te gebruiken, die bij een gezond persoon precies dezelfde symptomen veroorzaakt. Een patiënt met allergie bijvoorbeeld, wordt door een homeopatische arts met het extract van een ajuin behandeld. De patiënt heeft last van een lopende neus, rode en betraande ogen, en niesbuien. Precies dezelfde symptomen krijg je te zien als een gezond mens een ajuin schilt, en dus vormt het extract van een ajuin de aangewezen homeopatische medicijn. Het geneesmiddel in dit voorbeeld is plantaardig van oorsprong, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. In de homeopatische geneeskunde kan een werkzame stof net zo goed afkomstig zijn van een dier, een stuk steen, of één of ander metaal.
Bij het toepassen van zijn eerste principe kwam Hahnemann vrij vlug in de problemen. Duw je een patiënt met allergie een ajuin onder de neus, dan verdubbelen de symptomen, en dat is niet de bedoeling. Zo’n ajuin is nog vrij onschuldig, maar in zijn vroegste homeopatische praktijk schreef Hahnemann zijn patiënten stoffen voor als kwik (uiterst giftig), strychnine (uiterst giftig), en zwavelzuur (brandend, giftig, en levensgevaarlijk). Zijn patiënten sneuvelden dan ook als vliegen, maar in plaats van toe te geven dat zijn idee niet klopte, kwam Hahnemann met een tweede principe op de proppen. Het ging om het principe van de magische en eeuwig voortdurende verdunningen. Hahnemann verdunde het werkzaam bestanddeel in een oplossing van water met alcohol tot een verhouding van 1 op 10, daarna tot een verhouding van 1 op 100, daarna tot een verhouding van 1 op 1.000, daarna tot een verhouding van 1 op 10.000, en daarna tot een verhouding van 1 op 100.000. Hij ging op die manier verder tot in het oneindige. Hoe groter de verdunning was, zo beweerde Hahnemann tenminste, hoe sterker de geneeskrachtige werking van het eindproduct. Volgens Hahnemann kon de verdunning zich de oorspronkelijke werkzame stof ‘herinneren’. Een theorie die te gek was om los te lopen, en nooit bewezen kon worden, maar aan de buitenwereld als de wet der oneindig kleine aantallen werd verkocht.

Boerenbedrog
Wat betekent dat alles in de praktijk ? Het betekent dat homeopathie puur boerenbedrog is. Een zogenaamd homeopatisch geneesmiddel bestaat uit niets anders dan water en alcohol. Of suiker, want naast het traditionele water en alcohol worden ondertussen ook andere oplossingen gebruikt (suikers, dikwijls lactose). Homeopaten houden er een eigen systeem met Romeinse letters op na om de verdunningsfactor aan te duiden. Hedendaagse homeopatische producten worden aan de man gebracht in verdunningen van 6X over 30X tot 30C. Een verdunning van 6X staat gelijk aan een verdunning van 1/1.000.000, terwijl een verdunning van 30X gelijk is aan een verdunning tot 1/1.000.000.000.000.000. 000.000.000.000.000. Een verdunning van 30C is niet langer op papier te krijgen, maar het gaat om een breuk met zestig (60) nullen in de noemer.
Hoe kun je een verdunning van 30X visueel weergeven ? Bouw een container die vijftig keer de inhoud heeft van de aardbol, en laat daarin één enkele druppel rode inkt vallen. Als de rode inkt de actieve stof voorstelt, dan heb je nu een verdunning 30X. Zelfs al had de originele werkzame stof enige therapeutische waarde (wat nooit bewezen werd en sterk te betwijfelen valt), dan is daar bij dit soort verdunningen geen enkele molecule van terug te vinden. Dat is trouwens ook de reden waarom van homeopatische middelen nooit schadelijke effecten worden gemeld. Een middel dat geen enkele werkzame stof bevat, kan ook niet schadelijk zijn. Tenzij natuurlijk bij de bereiding contaminatie (vervuiling) met andere stoffen is opgetreden, wat trouwens al een paar keer is gebeurd.

Goudmijn
Homeopatische geneesmiddelen vormen een goudmijn voor iedereen die snel rijk wil worden, en er daarbij weinig scrupules op na houdt. De investeringen zijn minimaal, en de winsten gigantisch. Zo werd in de Verenigde Staten in 1996 het product Oscillococcinum op de markt gebracht, een middel dat volgens homeopatische artsen verkoudheid en griep bestrijdt. Het middel werd aangemaakt door van een net geslachte eend de lever en het hart gedurende veertig dagen te bewaren, de op die manier verkregen substantie te filteren, te bevriezen, te ontdooien, te verpulveren, aan suiker te binden, en uiteindelijk te verdunnen met een factor 200C. Dat is een verdunning die uitgedrukt wordt door een breuk waarvan de noemer vierhonderd nullen telt. Op die manier werd een enorm aantal dossisen aangemaakt, die verkocht werden voor een totale waarde van 20 miljoen dollar (900.000.000 frank). Het ene, ongelukkige dier dat aan de basis had gelegen van het commercieel succes, werd in de Amerikaanse pers de eend van twintig miljoen gedoopt (US News & World Report).

Paardekracht, mei 2001

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:56

RobvdPK schreef:
Homeopathie
Homeopathie is een heel ander paar mouwen. Worden kruiden al duizenden jaren gebruikt, dan is homeopathie een relatief recente uitvinding, die aan het begin van de negentiende eeuw bedacht werd door de Duitse dokter en fantast Samuel Hahnemann (1755-1843). De theorieën van Hahnemann raken kant noch wal, maar toch is het nuttig om ze kort uit de doeken te doen. Hahnemann vertrok van twee principes, die ook vandaag nog de grondslag vormen van alle homeopathische middelen. Hij had het idee dat een ziekte kan worden genezen door als medicijn een stof te gebruiken, die bij een gezond persoon precies dezelfde symptomen veroorzaakt. Een patiënt met allergie bijvoorbeeld, wordt door een homeopatische arts met het extract van een ajuin behandeld. De patiënt heeft last van een lopende neus, rode en betraande ogen, en niesbuien. Precies dezelfde symptomen krijg je te zien als een gezond mens een ajuin schilt, en dus vormt het extract van een ajuin de aangewezen homeopatische medicijn. Het geneesmiddel in dit voorbeeld is plantaardig van oorsprong, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn. In de homeopatische geneeskunde kan een werkzame stof net zo goed afkomstig zijn van een dier, een stuk steen, of één of ander metaal.
Bij het toepassen van zijn eerste principe kwam Hahnemann vrij vlug in de problemen. Duw je een patiënt met allergie een ajuin onder de neus, dan verdubbelen de symptomen, en dat is niet de bedoeling. Zo’n ajuin is nog vrij onschuldig, maar in zijn vroegste homeopatische praktijk schreef Hahnemann zijn patiënten stoffen voor als kwik (uiterst giftig), strychnine (uiterst giftig), en zwavelzuur (brandend, giftig, en levensgevaarlijk). Zijn patiënten sneuvelden dan ook als vliegen, maar in plaats van toe te geven dat zijn idee niet klopte, kwam Hahnemann met een tweede principe op de proppen. Het ging om het principe van de magische en eeuwig voortdurende verdunningen. Hahnemann verdunde het werkzaam bestanddeel in een oplossing van water met alcohol tot een verhouding van 1 op 10, daarna tot een verhouding van 1 op 100, daarna tot een verhouding van 1 op 1.000, daarna tot een verhouding van 1 op 10.000, en daarna tot een verhouding van 1 op 100.000. Hij ging op die manier verder tot in het oneindige. Hoe groter de verdunning was, zo beweerde Hahnemann tenminste, hoe sterker de geneeskrachtige werking van het eindproduct. Volgens Hahnemann kon de verdunning zich de oorspronkelijke werkzame stof ‘herinneren’. Een theorie die te gek was om los te lopen, en nooit bewezen kon worden, maar aan de buitenwereld als de wet der oneindig kleine aantallen werd verkocht.

Boerenbedrog
Wat betekent dat alles in de praktijk ? Het betekent dat homeopathie puur boerenbedrog is. Een zogenaamd homeopatisch geneesmiddel bestaat uit niets anders dan water en alcohol. Of suiker, want naast het traditionele water en alcohol worden ondertussen ook andere oplossingen gebruikt (suikers, dikwijls lactose). Homeopaten houden er een eigen systeem met Romeinse letters op na om de verdunningsfactor aan te duiden. Hedendaagse homeopatische producten worden aan de man gebracht in verdunningen van 6X over 30X tot 30C. Een verdunning van 6X staat gelijk aan een verdunning van 1/1.000.000, terwijl een verdunning van 30X gelijk is aan een verdunning tot 1/1.000.000.000.000.000. 000.000.000.000.000. Een verdunning van 30C is niet langer op papier te krijgen, maar het gaat om een breuk met zestig (60) nullen in de noemer.
Hoe kun je een verdunning van 30X visueel weergeven ? Bouw een container die vijftig keer de inhoud heeft van de aardbol, en laat daarin één enkele druppel rode inkt vallen. Als de rode inkt de actieve stof voorstelt, dan heb je nu een verdunning 30X. Zelfs al had de originele werkzame stof enige therapeutische waarde (wat nooit bewezen werd en sterk te betwijfelen valt), dan is daar bij dit soort verdunningen geen enkele molecule van terug te vinden. Dat is trouwens ook de reden waarom van homeopatische middelen nooit schadelijke effecten worden gemeld. Een middel dat geen enkele werkzame stof bevat, kan ook niet schadelijk zijn. Tenzij natuurlijk bij de bereiding contaminatie (vervuiling) met andere stoffen is opgetreden, wat trouwens al een paar keer is gebeurd.

Goudmijn
Homeopatische geneesmiddelen vormen een goudmijn voor iedereen die snel rijk wil worden, en er daarbij weinig scrupules op na houdt. De investeringen zijn minimaal, en de winsten gigantisch. Zo werd in de Verenigde Staten in 1996 het product Oscillococcinum op de markt gebracht, een middel dat volgens homeopatische artsen verkoudheid en griep bestrijdt. Het middel werd aangemaakt door van een net geslachte eend de lever en het hart gedurende veertig dagen te bewaren, de op die manier verkregen substantie te filteren, te bevriezen, te ontdooien, te verpulveren, aan suiker te binden, en uiteindelijk te verdunnen met een factor 200C. Dat is een verdunning die uitgedrukt wordt door een breuk waarvan de noemer vierhonderd nullen telt. Op die manier werd een enorm aantal dossisen aangemaakt, die verkocht werden voor een totale waarde van 20 miljoen dollar (900.000.000 frank). Het ene, ongelukkige dier dat aan de basis had gelegen van het commercieel succes, werd in de Amerikaanse pers de eend van twintig miljoen gedoopt (US News & World Report).

Paardekracht, mei 2001

Dat is een visie, er zijn er echter meerdere. Meneer Hahneman heeft mij inmiddels al veel geleerd en vertrouwen gegeven via zijn boeken!

Maar ga nou eens dat boek van Vithoulkas lezen, Rob!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:57

RobvdPK schreef:
Citaat:
Wat wil je nou weten?

Aha.
Homeopaten zijn dus eigenlijk tovenaars,
met hun eigen geheime middeltjes,
waarvan ze de samenstelling niet prijsgeven.

Maw, jij geeft dus je paard een product waarvan je de samenstelling niet kent.
Waarvan je niet weet hoe het werkt, en welk effect het heeft op het lichaam.
Waarvan je de schadelijke bijwerkingen niet kent.
Waarvan je niet weet of het allergische reacties kan veroorzaken.
Waarvan je niet weet of er wisselwerkingen bestaan met andere medicijnen.
Kortom, als zo'n homeopaat jou een flesje zwarte zeep voorschrijft,
dan giet je het nog altijd binnen ?

Flauwe kul.
Homeopatische producten bevatten water, alcohol, en soms lactose/glucose.
Niets meer.
Probeer eerst eens te weten te komen wat homeopathie werkelijk is,
voor je grote uitspraken doet.

James Randi explains homeopathy

Rob

Haha moet jij nodig zeggen , ik word begeleid door hem ik weet er genoeg van en ook van mensen die zijn producten aan het namaken zijn dus ik kan er verder ook niks over zeggen en dat ga ik dus ook mooi niet doen!
Maar jij bent hier ''grote'' uitspraken aan het doen terwijl je de wereld nog niet eens kent, je kent ten eerste mij niet en dus vraag ik me af waarom je zo'n bericht typ. Wil jij soms intressant doen?
Mij zwart maken? Hda zwart maken?

Natuurlijke producten zijn nooit slecht, en daarom zijn er hda die kunnen je de samenstelling geven van het product, of zoals die van mij maakt het zelf. Hij heeft ervoor gestudeerd. Maar rob ga jij lekker je eigen gif in je paard spuiten succes!

Ik weet wat mij hda kan en doet en ik vertrouw hem 1000%

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:57

En die goudmijn laat ook op zich wachten haha

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:07

Citaat:
Dat is een visie, er zijn er echter meerdere.

Detour,
dat is geen visie, dat zijn feiten.
Homeopatische producten zijn inderdaad verdund tot 1/1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.
Met zo'n verdunning kunnen ze eenvoudigweg geen enkel effect hebben.

Of denk jij daar anders over ?

Rob

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:25

Ja, daar denk ik heel anders over Rob, sterker nog; heb twee jaar homeopathie gestudeerd en heb feitelijk al enorm veel baat gehad bij het behandelen van dieren en zelfs mensen (wel uit bekenden kring hoor, ik doe geen consulten).. Haha!

Dus tsja, jouw feit is dus geen feit voor mij. Maar discussieren daarover heeft geen zin; je bent niet bereid je eens in mijn boek te verdiepen die ik je aanraadde; je bent nl al zo stellig dat er geen ruimte meer is om van andere te willen leren.

Ben benieuwd welke woorden je nu weer uit dit stukje tekst gaat pakken om er tegenin te gaan..

Even nieuwsgierig : (No offense): Is je sterrenbeeld maagd?..