beginnende artrose

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: beginnende artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:32

wennie: ze heeft pijn volgens jou, ook als je er niet op rijdt? want als dat het geval zou zijn, zou het sneu zijn om haar ook in het land te laten lijdden

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:33

Nee, in het land heeft ze gelukkig geen pijn. Ik denk dat ze op de dagen dat ze minder in het weilnad aan het wandelen is ze stijf is. Vaak neem ik haar dan even mee uit wandelen of longeer haar kort (in de wei dus zeer grote volte) om haar soepel te houden.

Het blijft moeilijk om de juiste keuze te maken in belang van het paard. Als ik haar met pensioen stuur, doe ik dat dan niet te vroeg? Zou ze misschien met de juiste hulpmiddelen nog met veel plezier lichte arbeid kunnen verrichten? Of doe ik dat dan alleen voor mijn eigen plezier? *zucht*

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:35

ravellie schreef:
Dat vind ik herkenbaar
Mijn haflinger ( super braaf en aanhankelijk) is sinds een paar weken ondanks het warme weer en de zware bak ook haast niet te houden in de draf
Ik snap er niets van ( begon al aan het voer te twijfelen)
Kan dit ook met artrose te maken hebben dan?
Dat 'rennerige'....

Dat vraag ik me dus ook af.
Ik had soms het idee dat ze onder mij 'weg' liep (pijn?). Maar andere dagen leek het juist weer enthousiastme Koe

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:49

Onder je weg lopen is geen pijn van de artrose.. Dan zie je juist door de stijfheid ed het omgekeerde..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:42

Ik heb ook een paardje van 22 met artrose, sinds een jaar of 3 is dat bekend. Ze staat zomers dag en nacht op het land en ik geef haar nu Pegasos Pegaflex (Dochorse.nl, de poedervorm)sinds 3 weken en ze doet het hier erg goed op moet ik zeggen. Verder wandel ik lange, rechte stukken met haar en heel af en toe ga ik er nog even op zitten, maar echt rijden is er niet meer bij.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:12

Ik zal als ik jou Cortaflex gebruiken..
Dat helpt ook tegen atrose.
Kijk anders op de site www.cortaflex.nl

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:13

Ook een vraagje: moet een paard dat artrose heeft, altijd onregelmatig of kreupel lopen, als eerste verschijnsel of kan een eerste verschijnsel ook zijn, dat een paard gevoelig op harde ondergronden loopt? Ik wil gewoon wat ervaringen horen, omdat mijn paard erg gevoelig op harde ondergronden loopt.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 08:58

jwoltmanelp schreef:
Ook een vraagje: moet een paard dat artrose heeft, altijd onregelmatig of kreupel lopen, als eerste verschijnsel of kan een eerste verschijnsel ook zijn, dat een paard gevoelig op harde ondergronden loopt? Ik wil gewoon wat ervaringen horen, omdat mijn paard erg gevoelig op harde ondergronden loopt.

Had ik geen last van. Die van mij liep onregelmatig maar op het harde was dit niet erger dan in de bak.