Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:Lovely, heb je gelezen wat Germie schreef? Snap je dat nu helemaal niet? dat vind ik toch echt raar hoor. Ik snap ook niet dat jij het verband met geld niet ziet. Heb het toch duidelijk uitgelegd. IEmand die van zijn paard houdt, bespaart NIET op veterinaire kosten, die brengt hem gewoon naar de slacht. DAT is het verschil.
Sjuimpje"]
[quote="Adrienne schreef:MMMM vreemd ik vindt dat mensen die met het argument van de kosten komen en zich in allerlij bochten wringen om hun paard maar niet te hoeven helpen. Juist de genen zijn die alleen aan zichzelf denken. Je hebt een dier daar ben je verantwoordelijk voor. Dat houd niet op als het dier iets gaat mankeren.
Lovely"]
Nee, dat snap ik inderdaad niet.
En nogmaals, de hoogte van mijn bankrekening is niet beslissend over wat ik wel of niet voor mijn paard doe, geld speelt geen enkele rol. Het gaat mij om de gezondheid en het welzijn van het paard en niet die van mijn bankrekening.
[/quote]
hier verklaring:
[quote="Adrienne schreef:.
Nou ik doe het voor het welzijn van mijn paard en zeker niet voor mezelf,of voor het geld. Want wat ons Raci inmiddels al gekost heeft wil jij gewoon niet weten. Dus opruimen was wel veel goedkoper geweest.
.
Desiree schreef:omdat paarden zo duur zijn in onderhoud, staan de financien heel vaak in verband met het welzijn van het paard. Zoals Adrienne al zei, bij de meeste mensen moet het paard "opgeruimd" worden als hij niet meer voldoet. Want dan kost hij alleen maar geld. Bij honden kun je er nog wel een gezonde hond bij nemen, bij paarden meestal niet. Dan houdt de sport gewoon op. Geld zal jou niet interesseren maar dit is wel een discussie over het welzijn van paarden. In de meeste gevallen moet het welzijn van dieren wijken voor het welzijn van de portemonee van de eigenaar.
Hier is het juist andersom, mensen hebben veel geld ervoor over om aan middelen te komen om hun paard maar niet op te hoeven ruimen en TOCH een goed leven te geven. Snap je het nu nog niet?
Lovely schreef:Nee, ik begrijp niet wat je punt nu is. JIj discussieert over geld en niet over welzijn. Wat iedereen met zijn paard doet moet men zelf maar weten vind ik, je kunt niet elk zielig dier redden, daar was ik al achter.
Desiree"]
[quote="Lovely schreef:Nee, ik begrijp niet wat je punt nu is. JIj discussieert over geld en niet over welzijn. Wat iedereen met zijn paard doet moet men zelf maar weten vind ik, je kunt niet elk zielig dier redden, daar was ik al achter.
Lovely schreef:[Nee, ik zeg ook niet het hier aan de orde is. Ik weet alleen dat er genoeg zielige paarden zijn, als je goed om je heen kijkt dan zie je ze wel.
Adrienne, een paard zal altijd zijn best doen om zo min mogelijk kreupel te lopen en als je ze uit hun vertrouwde omgeving haalt (buitenrit bijvoorbeeld) dan vertelt hun instinct dat ze een hoger risico lopen. Je gelooft het misschien niet, maar het is echt zo. Er zijn namelijk meerdere veeartsen die mij dit verteld en/of bevestigd hebben.
[/quote]
Adrienne schreef:Ze is ook nu ze niet goed loopt nog veel te levenslustig om haar af te laten maken. Als ze de kling! van haar halstertouw hoort nou dan ga maar opzij staan! Want je krijgt van heel dicht bij een demo handstand en ook te zien dat je met je kont boven je hoofd makkelijk kunt lopen. Pas als de joligheid er af is voelen we onze voet weer en doen we wat rustiger aan eerder niet!
Dit is duidelijk niet omdat haar instinkt dat zegt maar gewoon omdat ze er lol in heeft.. Want dat van dat instinkt vindt ik de grootste larie die er is.
xXIreenXx schreef:ALs ik het goed begrijp is een zenuwsnede hetzelfde als dat een paard zijn zenuw (door een val, ongeluk of wat dan ook) door is ??
Want mijn paard Bokai (zoals sommige van jullie misschien weten) heeft geen gevoel meer in haar linkervoorbeen.
Daardoor loopt ze wel een beetje raar met haar hoef, en ik snap niet hoe ze dan wel bv "voetje" voelt of als ik de haren in de kootholte aan het schoonmaken ben
Lovely"]
[quote="Adrienne schreef:Ze is ook nu ze niet goed loopt nog veel te levenslustig om haar af te laten maken. Als ze de kling! van haar halstertouw hoort nou dan ga maar opzij staan! Want je krijgt van heel dicht bij een demo handstand en ook te zien dat je met je kont boven je hoofd makkelijk kunt lopen. Pas als de joligheid er af is voelen we onze voet weer en doen we wat rustiger aan eerder niet!
Dit is duidelijk niet omdat haar instinkt dat zegt maar gewoon omdat ze er lol in heeft.. Want dat van dat instinkt vindt ik de grootste larie die er is.
Cowgirl schreef:Voor Germie: ga met dat HKO paard eens naar AdB voor je de zenuwsnede laat doen.
Cowgirl schreef:maar nu is nog de vraag: zou je je zelf kunnen vergeven als je paard op een dag zonder hoef zou staan, of dat hij tijdens een buiterit in elkaar klapt en ter plekke afgemaakt moet worden. Alleen omdat jij voor die zenuwsnede hebt gekozen om dat leive dier nog een paar goede jaren te geven.