vreemd ziektebeeld dramatisch ziek paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bol

Re: vreemd ziektebeeld dramatisch ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:15

hij is in utrecht en weten nog niet wat hij heeft.Wordt van alles onderzocht hoop morgen meer nieuws te hebben.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:03

Sterkte Bol wat vreselijk en dan nog zo jong hoop op goede afloop

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:12

wij hebben vandaag weer de uitslag van het zoveelste bloedonderzoek binnen gekregen. Vanmorgen direct overleg gehad met mijn DA en het enige wat nu nog aan de lage kant was is de Hemotocriet (heeft met factor bloedarmoede te maken) maar heb mij er nog niet in verdiept. Mag 0.36 tot 0,42 zijn en is bij haar 0,31 en een week geleden was dat nog 0,36 maar toen was de Haptoglobine nog te hoog. Tja behoorlijk medisch allemaal maar ik krijg nog verslag van Emmeloord. In ieder geval blijft mijn merrie klinisch zich verbeteren en ben ik heel blij als ik haar weer zie rennen door de wei. Dus conclusie: HOE HOPELOOS EN DRAMATISCH ZIEK ZE KUNNEN ZIJN DIE PAARDEN VAN ONS ER IS WEER HOOP!!!! en voor een ieder die nu nog een ziek paard thuis heeft heel heel veel sterkte

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 21:17

Anya jij trouwens sterkte met je Lyme. Ik heb nl ook chronische lyme en ben net zo geweldig door de medici geholpen als jij. Walgelijk gewoon en het ergste is dat ze gewoon zeggen tja je moet er mee leren leven en meer kunnen wij niet doen. Trouwens volgens mij verlaat de bacterie nooit meer je lichaam je kunt het via de ab wel stabiliseren maar niet meer verwijderen. Hoop iig dat er eens wat meer duidelijkheid komt en ik ben nu bezig met een homeopaat

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 21:21

Dankjewel. Dat is wederzijds. Het is bij mij nu stabiel dankzij het radboud en de wekelijkse fysiotherapie. Als jij echt wat opschiet met de homeopaat dan hoor ik het heel graag!!!

Ik denk idd niet dat de bacterie ooit echt weg gaat. De 'restklachten' verergeren me te vaak nadat ik steeds genezen verklaard was. restklachten horen niet te verergeren.

Voor iedereen met een ziek paard: heel veel sterkte!
Albertje: fijn dat het klinische beeld beter oogt.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:01

Het tinkerveulen knapt stap ,voor stap ,op zijn koorts is gezakt.Toch weten ze nog niet wat hij mankeert, staat apart aan infuus en wordt vol gepompt met medicijnen.Hopen dat het met de dag beter gaat hij is in ieder geval in goede handen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:04

Bol dat is goed nieuws!

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 19:27

Goed nieuws Bol!!! Voortuitgang is een goed teken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:59

albertje@ hoe is het met jou paard??

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:09

ja ff wat nieuws......sinds vrijdag ben ik iom Emmeloord en eigen DA gestopt met de ab. Ze lijkt klinisch steeds meer op te knappen en heeft geen koorts meer. Emmeloord heeft wel liever dat ik volgende week nog 1x een bloedonderzoek laat doen om te kijken of de rode bloedlichaampjes weer op normaal niveua zitten. Ivm pasen en het stoppen van de ab laat ik haar dinsdag na pasen weer testen (haar bloed bedoel ik). Tot zover ben ik blij dat ze goed oogt maar ben nog steeds onzeker wat betreft de oorzaak van haar problemen.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:09

En Bol hoe is het met het veulen??

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 19:10

even opletten voor iedereen ik heb gisteravond twee teken verwijderd van mijn kat. dus ze zijn er alweer

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:43

Hallo, allemaal veulen komt als het goed blijft gaan, na de pasen naar huis.Hij had een lintworm infectie en daar een infectie in zijn lichaam van gekregen,erg vervelend mijn vriendin heeft hem pas 5 weken en gelijk ontwormdt toen hij, bij haar kwam met equimax,s.Hij heeft dit volgens de artsen al bij zijn vorige eigenaar gehad .Heel erg vervelend alle eerst voor het veulen maar ook voor mijn vriendin 4mnd geleden had ze een volwassen tinker gekocht, en die had hele erge kanker aan zijn geslachts deel.Deze tinker moest eigenlijk ook naar utrecht en zouden daar zijn geslachts deel verwijderen, dus via omleidingen werdt er een merrie van hem gemaakt zo gezegt.Dus ook al pech deze ruin is terug naar oude eigenaar, en heeft beloofd hem te laten helpen dus,echt geluk heeft ze niet.Nu maar hopen dat als hij terug komt dat ze samen kunnen genieten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:56

albertje schreef:
even opletten voor iedereen ik heb gisteravond twee teken verwijderd van mijn kat. dus ze zijn er alweer

Een dikke maand geleden waarschuwde mijn buurvrouw al dat de teken er al weer waren; zij had de nodige bij haar honden weggehaald die behoorlijk door de bosjes struinen.
De teken zijn amper weggeweest.

Iedereen sterkte en beterschap gewenst met zijn/haar zieke paarden. En voor degene die zelf te manken hebben met chronische klachten ook veel sterkte gewenst.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 02:44

Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen de beginpost, maar het lijkt sterk op wat mijn merrie heeft gehad drie jaar geleden.
Drie weken lang koorts die zonder Quadrisol op bleef lopen tot boven de 40 graden. Alle onderzoeken de er zo'n beetje te verzinnen waren zijn gedaan, alleen laag wit bloedlichaampjes gehalte was geconstateerd aan't begin van de ziekte maar verder niks te vinden. Ze stond al die tijd thuis omdat ze te ziek was om te vervoeren en mijn dierenarts continu in contact stond met een viroloog en een immunoloog o.i.d. van Utrecht. Door de rode puntbloedinkjes op haar tandvlees en het iets meer afscheiden van vocht van de slijmvliezen (wat zich dan uit in traanogen, kwijlen en snotneus, maar blank 'vocht' zeg maar) werd aan een auto-immuunziekte gedacht. Maar ook bij onderzoek daar naar kon niets gevonden worden.
Na drie weken was ik ondertussen radeloos, want de koorts bleef onverminderd oplopen zonder de Quadrisol, of ze nu wel of niet AB kreeg of prednison (beide middelen gehad, deden niets).
Vrijdags werd besloten dat ze naar Utrecht zou gaan, ookal wisten de heren doktoren ook niet wat het kon zijn, maar omdat ze daar in't weekend geen dieren opnemen en ze dan dus alleen verzorgd maar geen medicijnen zou krijgen (dus ook geen Quadrisol), zou ik haar maandag daar heen brengen.
Op zondag liep de koorts niet meer zo snel op als daarvoor (ik wachtte telkens met geven tot de koorts weer dik 39 graden was, om zo wel in de gaten te kunnen houden wat de koorts uit zichzelf deed) dus wachtte ik met geven van de Quadrisol... in de loop van de dag daalde de koorts tot ze 's avonds een min of meer normale temperatuur had. Ze is dus niet naar Utrecht gegaan.
Het heeft nog wel dik een maand geduurd voor ze weer op krachten was, want door de koorst en d'r verdikte slijmvliezen at ze slecht (juist geen slobber terwijl je zou denken dat dat nog wel naar binnen wil glijden, voornl. alleen hooi), alleen als de koorst ver genoeg gedrukt was wilde ze af en toe wat eten, maar ze was erg verzwakt.
Al met al heeft ze ruim 3 weken hoge koorts gehad en nog steeds is het een raadsel wat het geweest is.
Wat onderzoek of uitslagen kan ik je dus helaas niet helpen.. misschien hoogstens een beetje hoop geven dat het dus weer over gaat en dat ze er bovenop komen. Mijn merrie was voor die tijd nooit ziek, nog geen verkoudheidje, en na die tijd ook nooit meer ziek geweest.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:04

bol, is alles goed gegaan? mag t veulen naar huis?

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 18:50

Dank je wel Francis ik ben nog steeds blij met zo een reactie. Ze is trouwens nu ruim een week van de ab af en het lijkt nog steeds goed te gaan. Vandaag bloed afgenomen dus eind deze week hoop ik weer nieuws te hebben. In ieder geval hoop ik nu binnnen twee week weer te beginnen met rustig aan te trainen en dat geeft een wederom een fijn gevoel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 23:07

oke, spannend wat t bloed straks zegt dan...

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 19:32

dank je Ikenindi ! De resultaten zijn binnen en bijna alle waarden zijn nu op peil gelukkig ook die van de rode bloedlich. want die wezen naar bloedarmoede vooral in een herstelperiode. Het enige dat nog een beetje aan de hoge kant was maar wel nog steeds dalende zijn de GGt oftewel de leverenzymen. We hebben hoop dat deze blijven dalen. Klinisch doet ze het nog steeds goed en in overleg met de DA ga ik voorzichtig weer beginnen met trainen en gaan we over een maand nog 1 x bloed afnemen, ze is inmiddels 2 week van de ab af en kunnen dus op dit moment niet meer doen dan kijken hoe ze klinisch blijft. Ben hier wel heel optimistisch over.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:43

DAt is goed nieuws. Gelukkig Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:03

Da's mooi nieuws. Weet niet hoe lang ze ziek is en hoe zwaar ze het gehad heeft, maar koorts en antibiotica zijn twee dingen die de darmflora flink kunnen aantasten en die darmflora is voor een paard van levensbelang. Daarom is het goed om na zo'n ziekte periode een probiotica kuur te geven om de darmen weer sneller op peil te krijgen. En nog beter is dan Synbiozyme (van NAF, oa te koop via de paardendrogist), wat ook prebiotica's bevat.
Ik heb dit mijn merrie gegeven toen ze weer aan't aansterken ging (overigens was bij haar echt geen sprake van binnen twee weken al weer aan't werk, die zakte de eerste week van zwakte nog door de kogels als ze wilde galoperen). Dat heeft heel erg geholpen om haar weer op gewicht te krijgen.
Supplementen en extra voer hebben geen zin en zijn weggegooid geld zolang de darmen niet goed werken. Dan kun je d'r in stoppen wat je wilt, ze kunnen het niet goed opnemen. Door een kuur synbiozyme benutten ze hun voer optimaal waardoor je ze met hun normale hoeveelheid voer zo weer op gewicht hebt, zonder dat je met supplementen of speciale voertjes aan de gang hoeft.

albertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 18:32

Nog even wat ander nieuws: ik heb vorige week wat gegevens zoals een pluk haar, wat mest en een foto naar Anke Koning gestuurd. The Healing Touch. Zij werkt vanuit het Holistische principe. Dit nav eerdere tips van jullie. Zij heeft tevens contact met o.a.Erik Laarakkers vandaar mijn andere manier van het genezen van het paard. Ze kon voelen dat het toch iets is geweest achter in de onderbuik bv dikke of endeldarm. Ook adviseerde ze me een probiotica net als Francis zij te gaan gebruiken. Dat ze tijdens het ziektebeeld andere (vreemde) dingen ging eten was volgens Anke haar manier om (iets) uit haar lichaam te verwijderen. Zal hier later nog meer over vertellen. Ben blij dat ik toch ook haar mening heb gevraagd en zal zeker in de toekomst haar betrekken bij dingen die op dat moment om haar hulp vragen. Voor de rest ben ik nog niet begonnen met trainen en ben ik meer bezig met het poetsen van loszittende haren. Wil eigenlijk met dit rot weer geen risico's nemen.