Baarmoeder massage bij paard onzin??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Wat een osteopaat wel niet kan vinden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:31

Je moet doen wat je eigen gevoel ingeeft. Ik heb gezien hoe dat paard ervan op is geknapt en als ze in Nunspeet hierin niet geloven zullen ze er ook geen spreekuur aan besteden 1x per maand.

Kijk het gewoon aan en je kan toch altijd informatie opvragen in Nunspeet, vragen staat altijd vrij.

De klachten bij onze merrie op stal was oa dat tijdens de hengstigheid ze dus kreupel liep en daarna weer een weekje goed en daarna weer kreupel gewoon omdat er teveel spanning op die baarmoeder/eierstokken stond.

Ga van je eigen gevoel uit maar hou dit wel in gedachten... ik hoop dat je een wijze beslissing neemt.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:06

Inderdaad, nog slimmer dan de meerderheid volgen, is in Nunspeet navraag doen Pling
Wat je hier leest van informatie (dat het onmogelijk is bv) kan je hun voorleggen, en dan kunnen ze nog altijd uitleggen wat ze bedoelen (bvb dat het niet letterlijk vast zit, of dat er misvattingen over zijn bij dierenartsen of wat dan ook).
Ik hoop dat het beter gaat met je paardje!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:18

Kyle schreef:
Inderdaad, nog slimmer dan de meerderheid volgen, is in Nunspeet navraag doen Pling
Wat je hier leest van informatie (dat het onmogelijk is bv) kan je hun voorleggen, en dan kunnen ze nog altijd uitleggen wat ze bedoelen (bvb dat het niet letterlijk vast zit, of dat er misvattingen over zijn bij dierenartsen of wat dan ook).

Nunspeet werkt samen met deze osteopaat, en ik heb dus al via pb vernomen, dat hun echt 2 handen op 1 buik zijn, en dus samenspel spelen.
Heb dus navraag gedaan in een andere kliniek, en die konden heel de behandeling niet plaatsen, aangezien je een baarmoeder niet kan masseren, je zou hem hoogstens kunnen aaien, maar ook dit heeft totaal geen zin..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:20

Mexxuna schreef:
Kyle schreef:

Nunspeet werkt samen met deze osteopaat, en ik heb dus al via pb vernomen, dat hun echt 2 handen op 1 buik zijn, en dus samenspel spelen.
Heb dus navraag gedaan in een andere kliniek, en die konden heel de behandeling niet plaatsen, aangezien je een baarmoeder niet kan masseren, je zou hem hoogstens kunnen aaien, maar ook dit heeft totaal geen zin..

Waaaaaaaaaaaaaaaat??!??????????????!!!!!!!!!!!!??????

Bloos!

Hmmm... journalist bellen? Dít is echt erg Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:22

melden aan de diergeneeskundige raad

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:29

ja maar degene die hier ook "ingetrapt" zijn lijken liever anoniem te blijven aangezien ze mij per pb aanschrijven....
Maar mijn eigen kliniek zei dat homeopaten en osteopaten het zoiezo nogal te doen hebben met: nieren, lever, eierstokken en baarmoeder.
Vaak "vinden" ze één van deze organen als boosdoener van een kwaal.

ik heb gewoon meer pb's nodig, of meer reacties van mensen die werkelijk naar nunspeet gereden zijn voor deze behandeling.

klassiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:09

Een kleine toevoeging...

Vrouwen die ongesteld zijn kunnen vaak last hebben van hun onderrug.... Hebben al deze vrouwen dan een slecht rug? Nee natuurlijk, dit komt door spanning op de ophangbanden van oa baarmoeder/eierstokken. Bij sommige vrouwen blijft dit de hele cyclus bestaan. Een osteopaat zegt dan het heeft niet alleen zin om wervels te manipuleren maar we willen graag de oorzaak aanpakken idg dus de baarmoeder/eierstokken dit kan bij de mens gewoon via de buitenkant via de buik, bij het paard lijkt me dat wat lastig. ( bij de mens wordt osteopatie ook vergoed door de meeste verzekeringen....zal dus wel wat opleveren)

Overstapje naar het paard: Idem, de ophangbanden kunnen zo gespannen zijn dat ze pijn geven, net als een zeer gespannen spier.

Voor diepliggendere info kun je beter met o.a Martin van den Dungen of dierenartsen die volgens deze manier werken contact op nemen. o.a. al eerder genoemde erkend paardenarts Amber Koppen ( en ik geloof ook iemand in Hellendoorn )

Ik kan iedereen verzekeren er is niks zweverigs aan, als je naast je paard staat verteld die wel dat er daadwerkelijk wat gebeurt in haar lijf en zeker de tijd daarna. En dus zeker geen kwakzalferij. Ik denk wel dat we op moeten passen met dit soort uitspraken, hiermee kunnen mensen die hele goede dingen voor paarden doen ernstig beschadigd worden wat nergens goed voor is!

Maar ook bij deze behandelingen verwacht niet dat het een toverstukje is en dat je paard van het een op andere moment totaal anders is. Het is een hulpmiddel en zeker niet onbelangrijk maar niet zaligmakend!!

Iedereen probeert toch het beste te doen voor zijn/haar paardje!
Ik wel in iedergeval en ik leer elke dag weer bij.

succes Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:14

@klassiek: maar waarom zeggen alle dierenartsen die ik tot nu toe gesproken heb (5!!) dat ik hier nooit aan mee mag doen!!
Omdat het zo gevaarlijk kan zijn!!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:15

Omdat paarden niet ongesteld worden!!!!!.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:16

Mexxuna schreef:
ik heb gewoon meer pb's nodig, of meer reacties van mensen die werkelijk naar nunspeet gereden zijn voor deze behandeling.

misschien een nieuw topic openen met een andere titel?

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:28

anneve schreef:
Omdat paarden niet ongesteld worden!!!!!.

Lachen 1-0

Ik vind ook dat je paarden niet met de mens kan/mag vergelijken, en dat wordt wel gedaan..

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:22

Even een opmerking. Paarden hebben net als de mens een maandelijkse cyclus. Ze worden niet ongesteld, maar hebben daar wel een equivalent van. Sommige merries hebben inderdaad last van de eisprong. Hengstigheid duurt ongeveer vijf dagen, waarvan de eisprong op dag 4 of 5 plaatsvindt. Het is geweten dat heel soms een merrie maandelijks gedurende die periode wat koliek kan krijgen. Dat is niet hetzelfde als kreupel lopen. BIj de mens gaat de baarmoeder heel actief samentrekken om alle onbevruchte weefsel uit de baarmoeder te stoten. Ook kunnen sommige mensen de eisprong voelen. Maar dit is allemaal niet hetzelfde als bij het paard! Het is niet te vergelijken. Merries gaan vooral hormonaal gedrag vertonen, met als nut om duidelijk te maken aan de hengst dat ze vruchtbaar is en dat ze gedekt kan worden. Dat is de natuur! Merries kunnen vervelend zijn tijdens hengstigheid, anderen net als ze niet hengstig zijn (duidelijk maken dat ze niet gedekt kunnen worden). Het is de natuur en het is gedrag dat afgekeurd wordt door de mens, niet gedrag waar de merrie "last" van heeft! Eierstokken en baamoeders KUNNEN niet vastzitten, net zo min als ze kunnen "losgemaakt" worden. Bovendien gaat het hier om een maandelijkse cyclus. Ga je deze "behandeling" iedere maand herhalen? Want iedere maand begint het gewoon opnieuw. Haar hele leven lang. Dus wat hier beweerd wordt, is echt grote onzin. Bovendien lossen ze het hier op door rectaal te masseren. De darmwand is niet onbreekbaar. Het gebeurt niet zo veel, maar elk rectaal onderzoek is een risico. De darm kan partieel of volledig scheuren. En als dat gebeurt, dan gaat je paard evenvoudig weg dood in de volgende uren. Daar kan NIKS meer aan gedaan worden. Rectaal onderzoek doe je dus niet voor de lol. Dat doe je als het medisch gezien nodig is, bijvoorbeeld voor koliek of voortplanting. En dan is het enige wat wordt gedaan een palpatie of onderzoek, dwz VOELEN. Je kan rectaal onmogelijk organen recht leggen, masseren of dergelijke. Dat is gewoonweg gevaarlijk. Dus mensen, zoek eens een anatomie boek van een paard, geef je ogen de kost en ontdek dat het lichaam een wonderlijk iets is. Darmen kunnen op de verkeerde plaats raken, wegens grote beweeglijkheid. Maar dit los je rectaal niet op. Dit doe je chirurgisch. Als je organen zo zou kunnen manipuleren, waarom opereren ze dan koliek? Veel makkelijker en veiliger rectaal toch? Darmen "masseer" je toch ook niet bij krampkoliek? Voortplantingsorganen hebben een ligging, zodat ze niet vast kunnen raken, of geklemd of wat je ook wil geloven. ALs je geen medische achtergrond hebt, of niks hebt opgezocht, kun je evenvoudig weg de discussie niet aangaan, omdat je de achtergrond mist.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:24

ik zou nu wel eens iemand van nunspeet willen hebben in dit topic

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:35

Als zelfs dierenartsen zeggen dat het pure flauwekul is, en alleen de kliniek in Nunspeet deze behandelingen aanbied, vind ik dit zéér verdacht.

Ik wil wel eens zo iemand spreken, of beeldmateriaal zien. Bewijzen. Het is vreemd dat alléén zij de zogenaamde heilige graal hebben. Als het allemaal echt waar is, zouden andere klinieken en dierenartsen dit ook gaan erkennen.

Daarbij word nu steeds genoemd dat het fysiek onmogelijk is. Mag Nunspeet uitleggen hoe het dan wél kan?

En de vergelijking mens/paard cyclus ect... daar kan ik niets mee. Mens en paard zijn lichamelijk onmogelijk vergelijkbaar.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:12

Ik moest in nunspeet ook vragen naar één of andere Amber, die zou zich ook bezig houden met dit soort praktijken...
Ik ben helemaal klaar met osteopathie... erg jammer, want ik heb er echt wel baat bij gehad.. maar dit, dit slaat nergens op...
Ik laat mijn pony niet de dood injagen door één of andere kwakzalver!! Boos!
Ik was/ben altijd heel erg tevreden geweest met mijn eigen kliniek en hoefsmid, en nog zo iets:
Luna zou ook op Cytecijzers moeten!! Omdat ze bevangen geweest is, zou dat extra druk op de zool geven....
nou als je de site gezien heb van v. Nassau (www.hoofcare) en het topic over cytec ijzers... dan ga je ook daar goed overnadenken.

En nog iets; wat ik ook gezegd heb tegen de osteo: áls ik van deze ijzers die ze nu draagt afstap en voor het Cytec beslag ga... dan hoef ik NOOIT maar dan ook NOOIT terug te komen bij van Nassau als dr voeten verziekt zijn....
én V. nassau werkt samen met mijn kliniek, Visdonk Roosendaal.. dus ook daar zou ik niet aan hoeven te kloppen, en dat vind ik gewoon een groot risico heb ik hen ook verteld...
Straks kan ik nergens meer terecht in Brabant omdat ik meegelopen ben met zo'n osteo!!

Sorry voor mijn woede en frustratie... maar ik ben echt boos..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:15

nou geeft toch niet, kom maar op, wees blij dat bokt er is voor je vragen en je twijfels, ik haal hier ook heel veel info vandaan en dat vind ik super. Blijf zoeken dan komt er straks wel iets wat voor jou en je paardje wel klopt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:26

Coliena schreef:
Famke_93 schreef:
Je moet zeker naar Nunspeet gaan, wij hebben hier ook een paardje staan die kreupel ging lopen en niks kunnen vinden!
Tot dat er een osteopaat bij gekomen is en die ook de mensen door vwezen heeft naar Nunspeet en inderdaad dat paard had ook last van d'r baarmoeder en eierstokken!
Zagen ze dus ook vanaf de buitenkant!

Dus klopt allemaal!

En dan vraag ik mij af... Was jij aanwezig bij de behandeling in de kliniek? Wat doen ze dan precies? Ik zou heel graag weten wat deze "behandeling" exact inhoudt... Zit de anus nadien echt minder ver ingetrokken? Waarom moet het paard voor die "behandeling" naar de kliniek? Hoe lang is dit al geleden? Is het paard nu nog altijd recht?

Mijn merrie is door dezelfde osteopaat geholpen, ze had inderdaad ook een ver ingetrokken, zelfs helemaal scheef getrokken (dit zag ik zelfs) anus. Na 2 behandelingen, loopt het paard super fijn op 4 benen, ruimer dan ooit te voren, het dier kon eerst nooit kruislings stappen van achteren. Nu kan ze dit allemaal wel. Ze vind het allemaal nog heel moeilijk, maar elke dag is er verbetering.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:32

Ja mij liet ie ook de "scheve" anus zien, maar bij géén van mijn paarden zit ie recht..
Ik heb een jong paard staan, van bijna 3jr, en die heeft het ook, en ik heb een fokmerrie staan (die al 7 veulens gehad heeft) die is dichtgezet maar die heeft ook een teruggetrokken scheve anus....
Vraag me af, of ik als ik dit aan hem laat zien, of deze merries dan ook inwendig geholpen moeten worden..

_PSM_ doet de osteo masseren, of doet die amber dat?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:39

Amber heeft dat gedaan, De osteo heeft zich alleen bezig gehouden met alle spieren die mijn paard vast is gaan houden door de pijn, mijn eigen dierenarts is er ook bijgeweest...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:46

__PSM__ schreef:
Amber heeft dat gedaan, De osteo heeft zich alleen bezig gehouden met alle spieren die mijn paard vast is gaan houden door de pijn, mijn eigen dierenarts is er ook bijgeweest...

Oké... en jou eigen dierenarts kon zich vinden in het "baarmoederverhaal" ??
De dierenartsen hier in de omgeving zeggen allemaal dat een baarmoeder niet kan verkleven, maar gewoon een hangend zakje is... en je zou 'm wel kunnen voelen via de darmwand.. maar absoluut niet kunnen masseren!

Fijn dat jou paard er baat bij gehad heeft, maar ik durf het gewoon echt niet aan...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:58

Dat kan, dat neem ik je ook helemaal niet kwalijk hoor Haha! iedereen moet doen wat hij zelf wil toch Haha!

Mijn merrie was normaal niet te rijden tijdens de hengstigheid, nu wel...

Ik heb het er eigenlijk nooit echt met mijn dierenarts over gehad, we hebben namelijk eerst de dierenarts laten komen, maar die kon niks vinden, die heeft ons toen doorverwezen, en heeft ons opgebeld voor een afspraak, mijn vader is toen met de merrie naar de kliniek toegegaan, toen werd dat geconstateerd, wij hebben overigens wel medicijnen meegehad tegen ontstekingen en dergelijke...

Ik was er zelf neit bij, ik zat op mijn luie kont in Portugal...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:23

Wat ik overigens wel duidelijk wil maken, het kan naar mijn inzien ook heel veel hebben geholpen dat mijn merrie helemaal door haar lijf los is gemaakt. Ik vraag me nog altijd af of het echt aan de baarmoeder heeft gelegen. Aangezien ik dat ook een wat raar verhaal vind.. Alleen ik was er de eerste keer zelf niet bij... Hij heeft het in ieder geval behandeld als een baarmoeder probleem.. Maar mijn inziens heeft het meer nut gehad dat hij haar hele lijf los heeft gemaakt

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:23

Famke_93 schreef:
Je moet zeker naar Nunspeet gaan, wij hebben hier ook een paardje staan die kreupel ging lopen en niks kunnen vinden!
Tot dat er een osteopaat bij gekomen is en die ook de mensen door vwezen heeft naar Nunspeet en inderdaad dat paard had ook last van d'r baarmoeder en eierstokken!
Zagen ze dus ook vanaf de buitenkant!

Dus klopt allemaal!

En dan vraag ik mij af... Was jij aanwezig bij de behandeling in de kliniek? Wat doen ze dan precies? Ik zou heel graag weten wat deze "behandeling" exact inhoudt... Zit de anus nadien echt minder ver ingetrokken? Waarom moet het paard voor die "behandeling" naar de kliniek? Hoe lang is dit al geleden? Is het paard nu nog altijd recht?[/quote]

Mijn merrie is door dezelfde osteopaat geholpen, ze had inderdaad ook een ver ingetrokken, zelfs helemaal scheef getrokken (dit zag ik zelfs) anus. Na 2 behandelingen, loopt het paard super fijn op 4 benen, ruimer dan ooit te voren, het dier kon eerst nooit kruislings stappen van achteren. Nu kan ze dit allemaal wel. Ze vind het allemaal nog heel moeilijk, maar elke dag is er verbetering.[/quote]

Wat ik mij dan terug afvraag. Zit haar anus dan nu terug perfect? Niet ingetrokken, niet scheef? Want je moet weten, dat de anus niet vsthangt aan de baarmoeder. Enkel de vagina hangt in het begin verbonden met het rectum. Ongeveer een 20 cm. De rest hang hier helemaal niet aan vast. Dus hoe kan een baarmoeder dan een anus scheef trekken? Bovendien heb ik hier vier ruinen lopen, met dezelfde teruggetrokken anus. Als ik mij niet vergis, heeft een ruin geen baarmoeder.

En volgens mij is dit niet de enige behandeling die je paardje gekregen heeft. Heb je ook grondoefeningen? En ben je ook anders gaan rijden? Dan denk ik dat deze oefeningen je paard geholpen hebben. Ik weet ook niet of deze behandeling lang geleden is, maar de meeste merries worden niet meer hengstig vanaf okotober. Dus dat ze geen last meer heeft van haar hengstigheid, kan ook puur de winterstop zijn. Of een andere omgang met je paard.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:24

@_PSM_: je was me net voor. Ik denk inderdaad dat het losmaken hier de oorzaak is...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 15:38

Coliena schreef:
@_PSM_: je was me net voor. Ik denk inderdaad dat het losmaken hier de oorzaak is...

Hihihh, jah, ik zat toen ik het eerste stukje nog maals door zat te lezen dat ineens te bedenken...

Haar anus zit nu mooi in het midden, eerder stond die altijd een stukje open, nu is hij mooi afgesloten...

Ik dnek inderdaad net als jij dat het ook aan de overige behandeling ligt...

Ik heb inderdaad ook grondoefeningen gekregen, ze moet veel korte bochten draaien, zodat ze haar hele lichaam moet buigen waardoor alles los blijft. Ik moest haar de eerste 2 weken longeren aan een longeerlijn met pessoatuig om, waar ze geweldig op reageerd, ze heeft een nieuw zadel gekregen, maar voor de rest ben ik niet anders gaan rijden... Dat nieuwe zadel is overigens pas 2 maanden later gekomen... De behandeling van onze merrie is al 5 maanden terug... Dus de winterstop zal het niet geweest zijn...