Wormen uit de mond?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Wormen uit de mond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 20:06

meredith schreef:
janderegelaa schreef:
Het veulen is in ieder geval beter kan ik jullie vertellen.

fijn dat het goed gekomen is OK dan! .

Wat was er nu precies aan de hand en welke behandeling heeft er plaatsgevonden?

Hij is een aantal malen gespoten met Dectomax en kreeg antibiotica vanwege de kraak die er vanwege de wormen in de longen zat.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:42

Citaat:
Dat is het nu net! Zelfs al is het 5 voor twaalf! Ivomec is nooit verantwoord of de beste keuze!

dat is jouw mening. Als een veulen een pasta niet goed opneemt -om welke redenen ook- is het wel de juiste keuze en kan het verschil tussen leven en dood zijn.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:35

Dat is niet mijn mening. Dat zijn de feiten. Je moet wel de pasta toedienen met de juiste werkzaamheid. Ivomec bevat ivermectine, wat in zeer veel pasta's bij het paard zit. Dus je geeft ze nog niet eens een andere of beter werkzame stof. Enkel maar hetzelfde, met mindere werkzaamheid en zeer veel risico's.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 03:08

Goed dat het nu beter gaat met je veulen!!! OK dan!

Even een reactie op de discussie wel of niet toedienen van geneesmiddelen die niet geregistreerd staan voor paarden.
Het gros van de medicamenten die tegenwoordig bij paarden gebruikt worden zijn niet geregistreerd voor paarden. Er wordt tegenwoordig ook veel medicamenten gebruikt uit de humane geneeskunde.
Een simpel voorbeeld Om bv lokaal een paard te verdoven gebruiken veel Artsen Lidocaine.
Dit is geregistreerd voor humaan gebruik en bv niet voor paarden. Ook dit middel kan natuurlijk niet zoveel kwaad maar ook met medicijnen gebeurt het.
Ik denk dat een Goede Arts een goede overweging zal nemen om iets wel of niet te gebruiken.

Dit kan soms wel levensreddend zijn.

quintane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:23

Ik wil iedereen gewoon even waarschuwen dat die 1 op 100 dus wel degelijk doodvalt na intraveneuze ivomec injektie. De moeder van mijn veulen is dit jaar zo gestorven (was zelf niét de fokker of eigenaar van moeder wil ik wel benadrukken, had het veulen pas gekocht en werd een week voor ik haar officieel ging ophalen gebeld door eigenaar dat ik haar al mocht komen ophalen omdat moeder gestorven was dr ivomec IV dus !). Ben zelf ook DA en ik sluit mij volledig aan bij Coliena. Alles wat ze hierboven zegt is medisch onderbouwd en zelf zou ik het ook NOOIT in mijn hoofd halen om ivomec of dectomax IV in te spuiten.