Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
romatjuh schreef:Dit stond laatst toch ook in de Telegraaf? Zou wel fijn zijn als er een vaccin komt. Maar heb het met de kippen ook gezien, iedereen riep dat er een vaccin moest komen, zodra het er daadwerkelijk is zijn er maar weinig die hun kippen laten enten.. Al zal dit met paarden wel anders zijn denk ik.
Maar dan zouden álle paarden geënt moeten worden? Dit zal niet iedereen doen, hoeveel boeren enten hun paarden? Vaccin zal dan wel vrij prijzig worden en dan heb je puntje bij paaltje nog niets bereikt..
romatjuh schreef:Dit stond laatst toch ook in de Telegraaf? Zou wel fijn zijn als er een vaccin komt. Maar heb het met de kippen ook gezien, iedereen riep dat er een vaccin moest komen, zodra het er daadwerkelijk is zijn er maar weinig die hun kippen laten enten.. Al zal dit met paarden wel anders zijn denk ik.
Maar dan zouden álle paarden geënt moeten worden? Dit zal niet iedereen doen, hoeveel boeren enten hun paarden? Vaccin zal dan wel vrij prijzig worden en dan heb je puntje bij paaltje nog niets bereikt..
Nelleke1 schreef:Er is een niet geregistreerd vaccin tegen de paardenpest, die kan dus zorgen dat kei veel paarden hun levens gered worden, waarom word deze niet gebruikt dan?
doom schreef:als een paard dus ingent is tegen die ziekte waarom moet die dan ook afgemaakt worden als het niet overdraagbaar is via paard en paard.
RobvdPK schreef:maar door de grote afstand is het hoogst onwaarschijnlijk dat de paardenpest ooit West-Europa kan bereiken.
loves_elino schreef:Ik houd het ook even in de gaten . Ik wil namelijk mijn lieve paardjes niet verliezenIk hoop dat er snel een middeltj komt dertegen. ik vraag vanmiddag even informatie aan me dierenarts!