Pony ruim een week koorts,nu licht tandvlees+rode stippen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Pony ruim een week koorts,nu licht tandvlees+rode stippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:08

Vandaar dus de zeer bleke slijmvliezen in haar mond...
Als ze zo bloedde dan was ze dus in shock of beginnende shock (en dan zie je bleke slijmvliezen)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:43

Jeetje, ik schrik me dood. Zo jong nog..
Sterkte met het verlies van dit mooie paardje..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:55

oh jeej, ik krijg nu pas mee dat je mooie uk is overleden.....

he wat ontzettend zonde, Cis heel veel sterkte gewenst, en blijven 'doorvechten' om je andere pony's goed gezond te houden......!

Ben eigenlijk wel zeer nieuwsgierig naar wat de uiteindelijke uitslag zal zijn van het sectierapport...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:57

Ik heb net ook een brief van de GD binnen gekregen met een hele lijst bevindingen. Kortom, overal bloedingen(borts-buikvliezen, ling, hart, maag, dunne en dikke darm, urine blaas), miltzwelling, gezwollen Lymfknoop, bloedirige inhoud dunne darm, schuimige inhoud luchtpijp, milt zwelling en een bleke lever.
Kortom, ze had geen schijn van kans. Ben voor haar erg blij dat het zo hard gegaan is.

Extra info was dat de 'erg-moeilijk-namige' lymfeknoop sterk is vergroot en dat ze verdacht word van droes.

Ik wacht de volgende onderzoeken dus af, meer kan ik niet doen....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:01

droes, oooh jeej zeg................ en wat een wáslijst zeg met aandoeningen en bloedingen!

Zoals je zelf zegt; misschien wel beter voor haar dat het zo hard ging, dan dat het nog dagenlang had geduurd en ze misschien wel heel veel pijn zou kunnen verwachten...

pony's hier hebben ook tijdje flink gehoest en gesnotterd (otje en cup) en ik was gelijk helemaal in paniek, dacht meteen aan droes. Otje is er inmiddels met AB al paar maand weer helemaal overheen; cup heeft af en toe nog snotneusje en, klinkt raar, maar hij 'ruikt' zo raar (lees; erg vies) bij zijn neus en mond... maar hoor hem bijna nooit meer hoesten..

maar toch, wiens pony's het ook zijn, van zulke berichten ga je zelf ook ineens beseffen dat je pony's niet altijd gezond hoeven te blijven, er kan zo ineens iets falikant misgaan...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:07

Droes mag volgens mij niet met AB behandeld worden aangezien het dan naar binnen kan slaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:08

droes is een keer door mijn hoofd geschoten, maar dat heb ik weg gevaagt met oog op die interne bloedingen....

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:14

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte!
Hopelijk weten ze snel wat het is, zodat ze je andere pony's kunnen helpen. Nogmaals super veel sterkte!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:24

Wij hebben vorige week ook aan droes gedacht. Vorige week maandag had Uk duidelijk last van haar keel en was die iets dik. Toen is dinsdag de VA er weer bij geweest, maar toen was d'r keel helemaal niet dik meer(maar die van Angel juist Verward ).

Van de VA (die ditzelfde raport vanmorgen al had) moet ik bij de andere 2 nog wel door gaan met AB. Hier vertrouw ik dan maar op.
Ik weet niet hoe lang test voor droes duren?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:30

jeetje zeg wat een verhaal. en dat het zo hard gegaan is met uk. voor uk wel beter maar die was nog veel te jong. ik hoop echt voor je dat de andere paarden snel opknappen en dat daar verder niks ergs meer mee is.
ik wens je heel veel sterkte met het grote verlies van uk en sterkte met het opknappen van de andere paarden.
Rust zacht ukkie Vriendjes zijn? Verkeerde emoticon maar dat moet je maar als sterkte roos zien.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:35

Jeetje wat een ellende zeg Huilen Konden je paardjes maar vertellen wat er mis is of wat ze gegeten hebben.....No Cheer Ik zit echt een beetje met een brok in mijn keel nu, ik wens je heeeel veel sterkte met de pony's, hopelijk komen zij er allemaal bovenop.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:10

Zo heftig meisje! Heel veel sterkte. En ik duim heel hard voor je, dat de andere pony's snel opknappen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:41

Jeetje Cis, klinkt inderdaad alsof ze geen schijn van kans heeft gehad, ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.
Hoe is Cees eronder?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:11

Max schreef:
Droes mag volgens mij niet met AB behandeld worden aangezien het dan naar binnen kan slaan.

klopt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:02

Maar heb ook weer gehoord dat ze het in Belgie juist met AB behandelen. Zo lang er eigenlijk nog niets bekend is blijf ik het maar geven op aanraden van de VA.
Ik heb alleen Uk met een echt zere keel gehad (en ook maar 1 dag), en verder wel bij allemaal iets verdikte lymfeklieren. Maar als ze koorts hebben en zo hoesten is iets verdikt niet zo gek.

Andere 3 waren net allemaal koortsvrij!!!

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:20

Goed nieuws dat ze net allemaal koortsvrije waren, was al bang dat kleine Lot ook ziek zou worden, dat zou poedersuiker zijn!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:26

Gelukkig zijn ze nu koortsvrij Cis, hoe zijn ze nu met eten en drinken?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:37

Gelukkig Cis, dat ze nu geen koorts hebben. Ik hoop dat het uiteindelijke sectierapport meer uitsluitsel geeft.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:48

Ciska, wat verschrikkelijk! Arme Uk, arme jij. Super dat de anderen nu koortvrij zijn, ik duim heel hard dat ze helemaal beter worden.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:51

Droes mag idd geen AB bij gegeven worden het slaat naar binnen waar de abcessen dan openknappen en het lichaam vergiftigen, ook blijven er dan vaak abcessen sluimeren in het lichaam, zo heb ik het tenminste altijd begrepen hoor.
Toen ik opgezette kelen las dacht ik idd ook meteen aan droes en met AB haal je wel de symptomen weg maar het geneest dus niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:49

Max schreef:

in mijn geval dus geen droes:
daarom ging DA dus ook eerst kijken naar evt. verschijnselen van droes (behalve hoesten + snotteren, ze hadden geen koorts... e.d of andere ernstige dingen) en toen dat eenmaal uitgesloten was, kwam ze al snel op conclusie dat het soort van 'bronchitis' was werd dus behandeld met soort siroop om te zorgen dat ze makkelijker vastzittend slijm kon ophoesten + dus AB.... tsja, deed gelijk een lichtje branden bij mij, dat heb ik zelf nl. ook 2 keer behoorlijk zwaar en vrij lang gehad (en maar doorroken na die maanden gestopt te zijn geweest, maargoed Clown ) ademhaling van otje leek ook echt op hoe mijn ademhaling was tijdens mijn bronchitis, met hoest hetzelfde verhaal, zo'n 'zeehondenblaf'...

cupido had niet echte infectie aan bronchieen, die had gewoon meer 'klein virusje' dus soort van verkoudheid, ook met AB verholpen.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 06:59

@ Dennis
Hoe is het vanmorgen? Hebben ze een rustige koortsvrije nacht gehad? Ik hoop het toch zo voor jullie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:04

janouk schreef:
@ Dennis
Hoe is het vanmorgen? Hebben ze een rustige koortsvrije nacht gehad? Ik hoop het toch zo voor jullie.

Dat was ook een van de eerste dingen die ik net dacht, ik weet hoe vreselijk het is als er eentje langdurig ziek is, maar dit is helemaal vreselijk..

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:11

Ciska,
Ik lees nu pas wat er bij je op stal aan de hand is.Wat een nachtmerrie.Ik hoop voor je dat je het ergste nu achter de rug hebt.Sterkte met het verlies van Uk en met het weer beter worden van de rest van de dieren!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:15

Boris van mij is na ruim 4 weken eindelijk beter. Ook hij heeft 3 weken met hoge koorts peiken gestaan. Koortsverlagers moesten de koorts laag houden omdat hij anders niet at. Antiiotica, ventipulmin, hoestsiroop en regelmatig de DA op bezoek. Uiteindelijk ook nog bloedonderzoek laten doen. Ineens begon hij op te knappen na ruim 3 weken. Hardnekkig virus/bacterie volgens de da. Bloedonderzoek heeft niets raars uitgewezen. Het schijnt door heel t land flink te heersen met allemaal beetje zelfde verschijnselen. Als je paardje dus hetzelfde heeft duurt t even maar komt t goed. Quadrisol helpt de koorts laag te houden waardoor ze zich minder rot voelen en wel blijven eten. Sterkte!