Mijn paardje is zeer gevoelig en daarom heb ik direct de veearts erbij geroepen. Ze heeft het nog wel, maar als dikke droge korsten. Ik zal even naar het land lopen en proberen een foto te maken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ze heeft het ook op het been en niet in de kootholte. Ook de vorm van de mok helemaal op de buitenkant van de kogel vond ik wel iets van elkaar weg hebben.
trisca schreef:zodra ik aan de korsten ga zitten komen ze snel terug ik krijg ik mega dikke benen. Als ik er niet aankom vallen ze er ook niet af.
Het lijkt soms wel een beetje op ringworm. De korsten in het midden komen eraf en de kring breid zich uit. Ik durf nu niet meer te gaan krabben..
Cheveyo schreef:Je smeert dicht wat juist een 'uitlaatklep' is.
)
Citaat:Scheren bij een koudbloed zou ik zoveel mogelijk vermijden...
Suzan1 schreef:@ Trisca, het zou veel beter zijn als je dit paard zou gaan scheren. De zalf komt dan ook echt op de huid ipv het haar. Als er iets van bacterien en mijten zitten, zitten die zeker in het haar en zo kom je er nooit van af.
Cheveyo schreef:Scheren bij een koudbloed zou ik zoveel mogelijk vermijden...De thee hoeft niet op de huid die gaat door het lijf heen omdat het over het voer gaat.