Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:05

het is net zo erg geweest, alleen ik heb er gelukkig geen bijtende substanties op gedaan (niet aanvallend bedoelt hoor, snap je best).
Mijn paardje is zeer gevoelig en daarom heb ik direct de veearts erbij geroepen. Ze heeft het nog wel, maar als dikke droge korsten. Ik zal even naar het land lopen en proberen een foto te maken Pling

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:13

yep is goed Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:28

nou hier komen ze. Ze heeft dus al mok vanaf november en het is opzich 10 keer beter geworden, maar het wordt nu niet beter dan het op dit moment is Knipoog . Ze heeft het ook op het been en niet in de kootholte. Ook de vorm van de mok helemaal op de buitenkant van de kogel vond ik wel iets van elkaar weg hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bij dit been begon het. De korsten zijn hier weg, maar de haarstructuur is voor altijd verstoord...

arme Willy Ach gut

Afbeelding

Nogmaals: ik vind het nu enorm meevallen, maar wil er nu eindelijk wel eens vanaf zijn. Ja

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:38

Heb je die korsten er wel af gehad Trisca?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 17:52

zodra ik aan de korsten ga zitten komen ze snel terug ik krijg ik mega dikke benen. Als ik er niet aankom vallen ze er ook niet af.
Het lijkt soms wel een beetje op ringworm. De korsten in het midden komen eraf en de kring breid zich uit. Ik durf nu niet meer te gaan krabben.. Ach gut

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 18:59

Ik heb ook geen enkel korstje gekrabd, wat er af kan zal er zelf wel af vallen als het zover is.

Bij Kit (mijn Tinker) heb ik wel een en ander aan losse korsten en haren van zijn benen getrokken maar dat is omdat hij sokken heeft, daar valt het niet zelf uit.

Nu ziet het er idd niet heftig uit Trisca en als ik jou was zou ik deze foto's bewaren, of nee eigenlijk foto's maken op de dag dat je met die kuur begint. Als het na 6 weken niet gewerkt heeft dan krijg je namelijk je geld terug, wel met fotobewijs aantonen!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:23

trisca schreef:
zodra ik aan de korsten ga zitten komen ze snel terug ik krijg ik mega dikke benen. Als ik er niet aankom vallen ze er ook niet af.
Het lijkt soms wel een beetje op ringworm. De korsten in het midden komen eraf en de kring breid zich uit. Ik durf nu niet meer te gaan krabben.. Ach gut

Je moet ze er ook zeker niet afkrabben!

Wat je wel kunt proberen is het dagelijks of 2x daags dik insmeren met vaseline, dan worden de korsten wat weker en vallen ze er met een beetje geluk vanzelf af Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:24

Zogauw ik aan de MokCare begon heb ik met geen enkel ander smeerseltje haar benen meer aangeraakt. De thee doet het werk, wat ik dan smeer kan alleen nog maar averechts werken imo.

Zonder thee is het een ander verhaal Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:28

Waarom zou dat averechts werken dan? Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 17:29

Je smeert dicht wat juist een 'uitlaatklep' is.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 17:34

Cheveyo schreef:
Je smeert dicht wat juist een 'uitlaatklep' is.

Als de mok van binnenuit komt wel ja.... Maar dat is niet altijd het geval Lachen

En dan nog betwijfel ik of het echt schaadt dat beetje vaseline. Maar kan die gedachtengang wel volgen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:30

Mok komt namelijk heel vaak van binnenuit al dan niet in combi met andere oorzaken. De vaseline had het bij ons alleen maar minder snel laten gaan denk ik.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:35

Ik weet niet of je de zee al eens geporbeert hebt? Wij hadden een paard dat ook altijd vreselijk last had van mok. Wij gingen er altijd de zee mee in, en ik moet zeggen, dat dat het beste werkt van alles wat we ooit geprobeert hebben! Al die smeerseltjes die zouden moeten helpen werken niet... Het zoute zeewater, dat doet wonderen! Dus als je dat nog niet geprobeert hebt zou het een oplessing kunnen zijn! ( Wel regelmatig dan natuurlijk, en niet na 10 minuutjes er al weer uit Knipoog )

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 10:30

Das mooi als je bij de zee woont maar dat wonen wij niet. Dodezeezoutgelei heeft ons toen maar geholpen Knipoog

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 13:48

@ Trisca, het zou veel beter zijn als je dit paard zou gaan scheren. De zalf komt dan ook echt op de huid ipv het haar. Als er iets van bacterien en mijten zitten, zitten die zeker in het haar en zo kom je er nooit van af.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:45

Scheren bij een koudbloed zou ik zoveel mogelijk vermijden...De thee hoeft niet op de huid die gaat door het lijf heen omdat het over het voer gaat.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:45

Citaat:
Scheren bij een koudbloed zou ik zoveel mogelijk vermijden...

waarom?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:18

Suzan1 schreef:
@ Trisca, het zou veel beter zijn als je dit paard zou gaan scheren. De zalf komt dan ook echt op de huid ipv het haar. Als er iets van bacterien en mijten zitten, zitten die zeker in het haar en zo kom je er nooit van af.

Heb ik al geprobeerd, maar het scheerapparaat pakt de korsten en dat vind ze niet echt fijn.. Bloos

Cheveyo schreef:
Scheren bij een koudbloed zou ik zoveel mogelijk vermijden...De thee hoeft niet op de huid die gaat door het lijf heen omdat het over het voer gaat.

Ik heb een redelijk duidelijke warmbloed.. Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:48

Wij werken met Animax Ointment bij Mok. Werkt echt geweldig!!!
Ik heb het bij mijn merrie 6 dagen gebruikt en het was over.

Bij een merrie met zware mok gebruikten we het ook, die was in 2 weken weer opgeknapt ( zulke zware mok dat ze zelfs aan het ontschoenen was )

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:54

bij mij werkte dat niet. Heb het daarmee 2 maand behandeld, op aanraden van de veearts.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:02

Is ze ook van binnenuit en buiten met hetzelfde middel behandeld?

Ik ben met die van mij ook heel lang bezig geweest (een maand of 3). Uiteindelijk heb ik haar naar Wapenveld gebracht en op laten nemen. Daar hebben ze heel intensief behandeld en kon ik haar na 1,5 week weer ophalen Lachen
Ben nu de zalf en prednisolon aan het afbouwen en het lijkt gelukkig nog steeds goed te gaan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:34

Prednison zou ik niet graag geven als ik dit natuurlijke middeltje ook kan geven (maar dat zal aan mijn idee liggen). Ieder zijn keuze natuurlijk. Met opname ben je ook meer geld kwijt dan ik nu kwijt ben. Het duurt iets langer maar bij ons werkt het naar behoren.

Als het even kan zou ik een koudbloed niet scheren, de sokken voeren o.a. vocht af naar beneden. Daarnaast hoort het bij het dier als raseigenschap. Zelf zet ik overigens wel de schaar in de onderliggende delen van de sokken als het moet, maar scheren is toch wel erg rigoreus, mensen met paarden zonder behang zullen daar misschien makkelijker overheen stappen aangezien die ook eerder meer scheren dan alleen lijf en benen.

Met een schaar kan je ook goed de plekken van de mok 'openleggen'. Die van mij is geknipt op de plekken van de rasp, het is niet anders..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:50

waar kan je jou middel kopen? zou je me een pm willen sturen? wat een verhaal zeg!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:54

Bij onze tinker hebben we inderdaad destijds ook alleen het deel in de koot zelf geschoren. Het stuk dat er overheen hing, lieten we hangen.

Ach ik weet niet wat er gebeurt was met dat middel. Maar die van mij stond er zo bij dat ik geen risico meer durfde te nemen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 08:05

Er is een centraal mok topic, dus hier een slotje.