Bloedwormen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Bloedwormen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:09

Ik heb alleen de eerste pagina doorgelezen, dus wellicht zeg ik nu iets dubbel. Dan daarvoor alvast excuus.
Zoals ik uit je verhaal begrijp ontwormt iedereen zijn eigen paard bij jou op stal.
Dit is totaal niet effectief (al is het wel effectiever dan wel ontwormen natuurlijk).
De infectiedruk van wormen bestrijd je het beste door op alle paarden die bij elkaar lopen, hetzelfde ontwormingsplan toe te passen. Wellicht iets om met de stalhouder over te hebben.
Bij mij op het werk worden alle paarden, incl de pensionstalpaarden tegelijkertijd ontwormd met hetzelfde middel.
Wij doen ook regelmatig mestonderzoek. Dat doen onze leerlingen, als onderdeel van één van de lessen gezondheidszorg op de paardenhouderij opleiding.

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:45

Onze paarden hebben helaas geen weiland... dus ze lopen eigenlijk nauwelijks bij elkaar. Er worden wel eens paarden bij elkaar in de bak gegooid, maar daar staan ze nooit echt lang in...

Dat zou wel mooi zijn, als de stalhouder het zou organiseren (helaas organiseert hij ook eigenlijk niets, behalve dan het voer en het stro+hooi)...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:42

Een paard van een vriendin van mij (fjordido) heeft ook bloedwormen. (je zou haar kunnen pb-en, mailen!)
Hier zijn we achter gekomen door een bloedonderzoek.

Hij heeft een intensieve kuur gehad, soort zware wormenkuren, vier maal, en daarna pillen die nu worden afgebouwd..

De paarden waar hij mee in aanraking is geweest moesten
we ontwormen met Equest, ook dus mijn paard.

Over een maand krijgt haar paard weer een nieuw
bloedonderzoek om te kijken of het weg is..

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 10:52

Zo zo... heavy hoor! Hopen dat alles goed komt!