Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:ik heb weleens gehoord dat het tot twee maanden nog kan, maar dat lijkt me sterk. heeft je veulen veel geprobeerd te dekken? je kunt er ook even bijblijven, dan zie je wel of hij interesse heeft of niet.
Chip2 schreef:Ik wil die van mij ook laten castreren. In de eerste instantie wilde ik hem hengst laten maar bij lang nadenken vroeg ik mezelf af waarom eigenlijk? Ten eerste zit je altijd met het gedonder op stal met merries ten tweede kan hij nooit lekker in de groep mee ten derde heeft hij er alleen maar last van helemaal straks als de merries hengstig zijn ten vierde ik vind als je een hengst hebt en je wilt er mee gaan fokken moet je dit doen om iets te verbeteren niet omdat het zo leuk is veulentjes van je eigen paardje te zien of er zelf beter van te worden ten vijfde hij moet lekker paard kunnen wezen sociaal met andere paarden kunnen zijn. De mijne is bijna 2 en ik merk dat hij er erg last van begint te krijgen en ik vind dit sneu voor hem vind het fijner als hij straks lekker rond kan hupsen zonder dat alle hormomen door ze lijf heen gieren dus mijn keuze helpen met die hap. Ik ga morgenochtend bellen wanneer het volgende de Da kan hoeveel het kost en of het liggend of staand gedaan word dus we zien het wel. Ik heb gehoord dat ze 2 maanden niet bij merries nog kunnen en dat was van een Da
merrieveulen schreef:dit vind ik dus hartstikke goed! hoeveel paarden zijn er niet gedoemd tot een leven alleen, op stal, met dagelijks berispingen over hun 'hengstenmanieren'? in veel gevallen (dus niet alle) verlaagt het de levenskwaliteit van het paard behoorlijk, en persoonlijk vind ik dat dat niet zou moeten, enkel zodat mensen er beter van worden.
ik zit er zelf ook over te twijfelen, ik heb mijn veulen gekocht met als doel hem naar de HK te brengen, echter, als het 'hengst zijn' hem de komende tijd in de weg gaat zitten, gaan de balletjes toch echt richting prullebak. ik wacht af hoe hij omgaat met mijn merrie voorlopig, nu staan ze nog samen en heeft het veulen nergens last van, later kan hij met mijn ruin, maar goed overal zitten haken en ogen waar ik nu nog niet aan denk, misschien wordt hij wel een gek die bij elke merrie die langskomt in de draad hangt... en dat wens ik hem dus niet toe!
Leontien_98 schreef:
Je kan ze ook op sterk water laten zetten door de DA.
merrieveulen schreef:dat wilde ik met de 'dingen' van mijn eerste paard laten doen, maar het is er niet van gekomen, hihi! maar ja ik was toen ook 15, ik zou dat nu niet meer hoeven...
merrieveulen schreef:dat wilde ik met de 'dingen' van mijn eerste paard laten doen, maar het is er niet van gekomen, hihi! maar ja ik was toen ook 15, ik zou dat nu niet meer hoeven...
marrke schreef:Wanneer zijn ze wel lekker dan ? Gefrituurd met uitjesHaha, dan krijg je van die drogen verschompelde dingetjes
Lijkt me eerlijk gezegt ook niet zo lekker.