Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dollemina schreef:Dat weet ik tinkerloos. ik kan ook lezen![]()
Maar ik heb het over de vergiftiging van looistof wat momenteel ook veel voorkomt.
DGKstudent schreef:De paarden krijgen continu een infuus om het bloed uitvoerig te spoelen en de nierschade te beperken (bij de spierschade komen bepaalde gifitige stoffen vrij die schadelijk zijn voor de nieren).
Daarnaast krijgen ze sterke pijnstilling en een medicijn dat de doorbloeding van de spieren stimuleert.
dollemina schreef:Mijn hond (56 kg) eet altijd eikels.
Wat is de hoeveelheid wanneer het gevaarlijk is voor hem?
We hebben nml.eikenbomen in de tuin en het is onmogelijk om alle eikels weg te halen.
Verder ben ik niet ongerust dat mijn paarden ook ziek worden. Maar ik kan me wel voorstellen dat als je wat minder vaak bij je paard bent je ongerust kan worden. Ik heb ze aan huis staan en weet dus precies wat ze te eten krijgen en wat er op de wei aan eten staat of ligt.
windhond schreef:Naar wat ik ervan begrepen heb treft het paarden onder de 18 maanden.Jeetje wat een verhaal. Ik had er nog nooit van gehoord. Treft dit alleen jonge paarden of kan elk paard dit overkomen?
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Tinkerloos schreef:windhond schreef:Naar wat ik ervan begrepen heb treft het paarden onder de 18 maanden.Jeetje wat een verhaal. Ik had er nog nooit van gehoord. Treft dit alleen jonge paarden of kan elk paard dit overkomen?
windhond schreef:Jeetje wat een verhaal. Ik had er nog nooit van gehoord. Treft dit alleen jonge paarden of kan elk paard dit overkomen?
laetitia schreef:En hem dan op stal zetten?Ben ik weer, ik wil Karim toch op stal zetten. Al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust...hoe ik dat ga doen is mij nog een raadsel aangezien ik:
1) hem niet kan vangen, want hij wordt wild bij het zien van een halster
2) geen trailer heb
3) geen auto heb die trailer kan trekken
Hoe ik dat ga doen moet ik morgenochtend maar verzinnen, wil hem het liefste morgen er weg hebben.
Marigold schreef:kun je anders niet een klein stukje van het land afzetten, en de pony's daar in jagen?
dan hebben ze minder gras te eten, dus dan ook minder kans om veel van dat spul binnen te krijgen toch?
en dan gewoon flink bijvoeren met hooi ect.